01-01-2007, 02:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-01-2007, 04:11 PM ja muutjaks oli jansa.)
Ma ei oska küll arvata, mis paberit see ülevaatuspunkt võiks anda, peale 'ülevaatuse kontrollkaardi' või mis ta oligi.
Mootori vahetus kui sõiduki ümberehitus käib üsna konkreetsete seadusetähtede, täpsemalt siis Teede-ja sideministri määruse nr.50 "Motorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" järgi.
Ja sellest määrusest leiame read, mis ütlevad:
'Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust'
Selle määruse leiab aadressilt https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=85417 . Hiljem on ka hulk parandusi tehtud, aga antud mootorivahetuse teemat need ei puuduta.
123 puhul läheks jamaks, kui suurima tehases paigaldatud mootorina aluseks võtta too 2.8L 136kW M110, võimsuse poolest (massi poolest ehk ka) kannataks nõrgima V8 sinna vahele valetada küll (välimuselt nad kõik nagu vennad ja õed ju- 3.5-5.6), aga töömaht läheks igal juhul lõhki.
Seepärast ongi need AMG-mudelid olulised, kuna nad on MB poolt ametlikult müüdud (ma loodan,et noil kaugetel aegadel see siiski ka nii oli :)
Nii et, Kalev, kindluse mõttes võta ikka mõni 116 ette, neile saab une pealt 8-liitrise kone panna :)
Mootori vahetus kui sõiduki ümberehitus käib üsna konkreetsete seadusetähtede, täpsemalt siis Teede-ja sideministri määruse nr.50 "Motorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" järgi.
Ja sellest määrusest leiame read, mis ütlevad:
'Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust'
Selle määruse leiab aadressilt https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=85417 . Hiljem on ka hulk parandusi tehtud, aga antud mootorivahetuse teemat need ei puuduta.
123 puhul läheks jamaks, kui suurima tehases paigaldatud mootorina aluseks võtta too 2.8L 136kW M110, võimsuse poolest (massi poolest ehk ka) kannataks nõrgima V8 sinna vahele valetada küll (välimuselt nad kõik nagu vennad ja õed ju- 3.5-5.6), aga töömaht läheks igal juhul lõhki.
Seepärast ongi need AMG-mudelid olulised, kuna nad on MB poolt ametlikult müüdud (ma loodan,et noil kaugetel aegadel see siiski ka nii oli :)
Nii et, Kalev, kindluse mõttes võta ikka mõni 116 ette, neile saab une pealt 8-liitrise kone panna :)