13-12-2013, 11:46 AM
(12-12-2013, 08:00 PM)väikemees Kirjutas: Tänapäeval ei ole probleem enam tulede kasutamises vaid mõistuse kasutamises. Mis toimub meie kõrval, seda noori enam ei huvita. Ütled nii ei tohi, nemad küsivad täpselt sama targalt vastu, "miks ma ei tohi".No kui küsivad "miks ei tohi", siis see on isegi hästi. Vähemalt mingigi võimalus, et argumenteeritud vastus ka kohale jõuab.
(12-12-2013, 08:00 PM)väikemees Kirjutas: Uue lisana tooks välja probleemi signaalitamine liikluses, kui ma NATUKE eksin. Mille kuramuse pärast on vaja nii närvihaige seal roolis olla?Selle näite puhul on ju tegemist teadliku ja ettekavatsetud eksimisega lootuses, et küll teine osapool jõuab reageerida. Peateel sõitja ei pea ju hakkama pidureid tallama selle pärast, et Sa arvad, et jõuad ohutult eest läbi lipsata. Sa ju ise ilmselt ka laseks signaali, kui keegi sulle peateele ette sõidaks või mis? Seega väike törts signaali on ju igati õigustatud eksimusele osutamiseks. Selles osas on iga juhi valulävi erinev, samuti liiklemiskultuur.
Lihtsa näitena tooks Tallinnas Nõmmel asuva raudtee ülesõidukoha, kus Pääsküla poolt tulles tuleb teed anda paremalt peateel sõitjatele. Ma jõudsin ilusti eest läbisõita kui mingi toru seal juba signaalitama kukkus. Pluss ta unustab ära, et ka peateel sõitja peab veenuduma manöövri ohutuses. Peatee ei anna veel eesõigust! Ma olin ju ikka Mersuga Siit jõuame ka ringiga tagasi tulede teema juurde. Kõik teavad mis on lubatud, kuid arvestamist kõrvaliste oludega ei ole. Ometi on see kõik LE-s kirjas!
Aga kui teemasse rääkida, siis häirib Eesti liikluses udutulede vale kasutamine pimedas (nii esimeste kui tagumiste), isepaigaldatud ksenoonid reguleerimata või ksenoonide jaoks mittesobivates tuledes (reflektoriga, reguleeritud luuptules reeglina ei häiri), mõtetu tõmblemine ning halamine sel teemal, et alla lubatud maksimaalse sõidukiiruse sõitvad autod on kõik jalus ja ei ole kiiremate juhtide vastu piisavalt aupaklikud. Sama kehtib tegelikult ka lubatud kiirusega sõitvate autode puhul, st +/- 5kmh lubatust, sest GPSi olemasolu ei ole kohustuslik ning spidomeetril reeglina on mõõteviga.
Minupärast ületage kiirust, kuigi ka siin tegelikult tuleb asi ringiga kõigi maksumaksjateni/autoomanikeni tagasi läbi suurema kindlustusmakse või kõrgemate maksude, et kiirusest tingitud õnnetuste tagajärgi kinni maksta. Aga kiiruse ületamisel tuleks arvestada paari aspektiga. Esiteks eeskirjadele kohaselt sõitvad juhid ei pea hakkama selle pärast tõmblema, et teil kiiruseületamist võimalikult lihtsaks teha. Asulas/linnas (sh ka Järvevana tee vms 70kmh piiranguga lõik) võib maksimaalse lubatud sõidukiirusega sõita ükskõik millises reas. Teiseks, õppige mööda sõitma või kui ei oska mööda sõita, siis ärge hädaldage. Möödasõidu eeldus ei ole 150+kW võimsusega mootor ning möödasõidetavale võimalikult lähedale pugemine. Seda saab väga edukalt teha ka 55kW mootoriga autoga ning suurem pikivahe võimaldab tegelikkuses oluliselt paremini vastutulevat liiklust jälgida ning õiget möödasõiduhetke planeerida. Möödasõit on vabatahtlik manööver ning möödasõitja peab tagama selle manöövri ohutuse. See tähendab jällegi, et möödasõidetav ei pea hakkama tõmblema (loe: pidurdama) sellepärast, et möödasõitja ei suuda möödasõitu õigesti ajastada, kuigi tegelikult oli aega selleks piisavalt. Tüüpiline möödasõit näeb viimasel ajal kahjuks välja selline, et tagant tulev kiirem auto tuleb eessõitjale võimalikult lähedale, magab mitu head võimalust maha ning kui ükskord otsustab mööda sõita, siis hakkab kiirendama alles siis, kui tee on juba mitu head sekundit vaba olnud.
Nende nn õige hetke ootajatega on tulnud päris palju kokku puutuda. Tln-Tartu trassil näeb neid ühe sõidu jooksul tavaliselt vähemalt 3-4 tk. No sõidan ka mina vahest mõned km üle lubatu ja kui ma siis kolonnile järgi jõuan, mis ei näita mingeid märke, et keegi neist tahaks esimesest mööduda, siis tavaliselt olen pärast 2-3 mahamagatud möödasõiduvõimalust ise mööda sõitnud. Tihtilugu otsustab just siis mõni eessõitja, kui mul on juba ammu kiirus üleval, olen vastassuunas ja kohe-kohe temale kõrvale jõudmas, et ta hakkab ka nüüd mööda sõitma. Hea, kui peeglisse vaadatakse ja võetakse tagasi oma ritta, kehvemal juhul tuleb pidureid talluda ja/või teepervele tõmmata. Samas võiksid sellised olukorrad olemata olla.