29-09-2013, 09:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-09-2013, 09:40 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
(28-09-2013, 11:49 PM)marek Kirjutas:(28-09-2013, 08:48 PM)väikemees Kirjutas: Üle ka ei tasu pingutada...
Just. AGM aku tuleks panna uuematele autodele kus laadimisega tegeleb vastav kontroller. AGM akut ei kannata laadida üle 14V. Kui aku on täis saanud, siis 13,2...13,7V. Vanematel autodel on see tihti kõrgem ja see mõjub AGM aku elueale halvasti.
Need on huvitavad väited. Kas sul on ka mõni näide praktilisest elust tuua? Kui suur on mõju aku elueale, kui generaator laeb teda näiteks 13,9 või 14,1 voldiga?
Ma paari aasta eest tegelesin selle teemaga, kas AGM akut võib panna tavalise asemel ja vastupidi.
Mercedes minu teada ei ole tänaseni läinud seda teed, et peale aku vahetust peab autole testriga selgeks tegema, et autole pandi peale näiteks 100Ah aku. BMW läks seda teed juba aastal 2001, kui tuli turule uus 7 seeria (E65). Kaks pealinnas tegelevat MB remontijat käitusid erinevalt (ma nimesid ei nimetaks). Üks pani AGM akude asemele tavalisi ja teine püüdis võimaluse korral tavaliste asemel AGM panna (kui kliendi rahakott lubas). Ma siis vestlesin Silberautost Sven Hinniga ja küsisin, milline on MB tehase seisukoht akude asenduse küsimuses E klassi (W210, W211) puhul. Vestlus oli pikem, aga lühivastus oli, et neid võib omavahel asendada ja midagi ei juhtu. Sellest ma järeldasingi, et nende autode puhul mingit erilist kontrolli aku laadimise üle ei toimu. Võimalik, et S klassi (W221 ja nüüd ka W222) puhul on mingi kontrollplokk olemas.
Teemaalgataja W124 puhul ei tohiks auto AGM akut ära rikkuda, arvan mina. Muidugi võiks mõni pädev inimene siin teemas sõna võtta ja mind valgustada, kui asjad teistmoodi on.