29-08-2013, 11:12 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2013, 11:13 AM ja muutjaks oli erkilo.)
(29-11-2012, 12:05 PM)erkilo Kirjutas: Kuna termostaatide viga tundub olema tüüpiline, siis sai ka enda autol see suvel vahetatud. Mõned kuud tundus asi korras olema, st mootor läks ilusti soojaks. Samas nüüd mootori mittesoojenemise probleem jälle tagasi. Mootori soojenedes läheb ka termostaadist tulev lõdvik ühtlaselt soojaks. Seega tundub, et mulle on vigane termostaat sattunud. Arvelt tootekoodi vaadates pakuks, et tegemist on Triscani toodanguga.
Kas termostaadi nii kiire riknemine on tavaline? Ja millise tootja termostaadi peaksin ostma, mis rohkem kui pool aastat kestaks?
Minu probleem on küll ammu lahenduse leidnud, kuid kuna lahendus oli veidi tavapäratu, siis märgiks selle ka kaasfoorumlaste jaoks ära. Kui mootori temperatuuri näitas näidikuteplokis ja kliimaplokis 56-60 kraadi kanti, siis enne (järjekordselt) uue termostaadi ostmist sai igaks juhuks tegelikud mootori temperatuurid üle mõõdetud - odav Hiina päritolu infrapuna termomeeter näitas termostaadikorpusel 80+ kraadi. Ehk siis uue termostaadi temperatuuriandur oli otsad andnud ja näitas vähem.
Ok, ega siis midagi, kuna vana korpus oli alles, siis sai selle küljest võetud andur, uus andur vana vastu vahetatud ja asi korras - temperatuurinäidik tõusis ilusti 88-89 kraadini tavasõidul. Seda kuni selle augustini, kui näidikud hakkasid väitma, et auto tükib üle kuumenema ja seda mitte eriti suurte koormustega sõites. Esialgu küll mitte palju, aga 100-105 kraadine jahutusvedelik ning aktiveeruv elektriventilaator pole maanteesõidul päris normaalne. Kuna korra oli juba temperatuuriandur kala pannud ja kasutusel oli vana andur, siis oli see ka esimene kahtlusalune. Seda kinnitas ka külma (üle öö seisnud) mootori temperatuurinäit 35 kraadi juures, samas kui välistemperatuur küündis veidi üle 20 kraadi. St andur näitas ca 15 kraadi rohkem kui oleks pidanud. Kusjuures kummaline oli see, et ühel pikemal otsal hakkasid näidikuteploki ja kliimaploki jahutusvedeliku temperatuuride näidud lahknema, st kui näidikuteplokis oli seier ca 90-95 kraadi juures (lähedal tegelikule), siis kliimaploki arvates 105 kraadi.
Ega's midagi, tuli sammud seada esindusse temperatuurianduri järele. Kulutatud 16€ ja 10 minuti nokitsemise järel tundub probleem olema jälle lahendatud. Loodetavasti peab originaal kauem vastu kui Triscani oma. Loo moraal on see, et liiga madala (või suure) temperatuuri põhjuseks võib olla ka näiliselt korras temperatuuriandur.