29-07-2013, 11:38 AM
(29-07-2013, 11:22 AM)väikemees Kirjutas: Läbivuseks on hea kitsamad rehvid, pidamiseks laiemad. Samal põhjusel kasutatakse ka talvel kitsamaid rehve.
Näiteks pehmel maastikul sõites vajub esisild sisse. Juhul kui ees on laiad rehvid, siis on tagasillaveoga palju raskem esirattaid sellest mudast läbi suruda.
Lisaks võiks siis olla väiksem velg ja kõrgem rehv. Põllul sõitmiseks oleks muidugi hea korralik mudarehv, kuid siis peaksid vist juba autot tõstma hakkama.
...
Peab paika vaid õhukese pehme kihi ja kandva aluspõhja korral.
Kitsas rehv on kasulik siis, kui pehmest läbi vajudes saab muster korraliku pidamise kõvalt aluspõhjalt enne, kui auto põhi jääb kandma pinnale. Mis antud teemapüstituse kontekstis (heinamaad) on kaunikesti väike lootus.
Kui pehmet on enam, kui auto kliirens võimaldab, on oluline pinnal püsida. Ehk võimalikult suure kontaktpinnaga rehv. Mis on omakorda väimalikult suure diameetriga ning lai ja mille rõhk on madal. See viimane ongi sõiduautorehvidel probleemiks - õhukesed küljed ja väike kandevõime ei luba rehvirõhku vajaliku piirini vähendada...
Ka talvel on kitsas rehv abiks ainult seni, kuni lund on vähe. Kõrgem erisurve parandab pidamist. Sügavas lumes üritatakse pigem pinnal püsida (rataste arvu kordistamine, pool- või täisroomikutele ümberehitus).