24-06-2012, 04:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-06-2012, 07:15 PM ja muutjaks oli stihl.)
Eeldame, et su autol
on all 195/65R15 uued rehvid,
peaülekanne on 1:3,07 ning
autkasti ülekanne 4.nda käiguga on 1:1,
siis maanteel 90km/h sõites peaks pööre olema teoreetiliselt 2307 p/min.
Minu saanil (w124, 3,0d, manuaal; andmed pisut teised: 205/65R15 - 1:3.46 - 1:0.8)
on samal kiirusel pööre 2038 p/min, mis on enam vähem ka reaalne.
(arvestades, et tahhoka seier on 20a vanal sõiduautol kindlasti illustratiivne ja näitab lihtsalt "midagi")
Selliseid umbkaudseid arvutusi teeb päris palju interneti pööretekalkulaatoreid
Ega nad 100% täpsed pole (ntx. keegi ei tea, kui palju suureneb just sinu rehvi diameeter tsentrifugaaljõu toimel jne), aga mingi pildi saab...
Huvi pärast proovisin oma autole virtuaalselt ka "automaatkasti paigaldada": pööre kohe 2548.42631125049 p/min, ehk undab liiga palju ja kütusekulu laes.
Ehk tagadifri vahetusest ei pääse, kui aut. peale panna. (siis on 2121 p/min, mis on ainult pisut rohkem kui manuaalil ja lisakulu vaid 0,8l/100-le)
Priit, Sinu 133-el (WDB124133...) peaks pööre 90ne juures üldse 1992 p/min olema...???
Kas differ on õige või panen ma millegagi puusse...?
P.S. Spidokas valetab pea kõikidel autodel ja reeglina üles, s.o. näitab rohkem kiirust, kui tegelikult on; see on normaalne.
Märksa täpsema tulemuse saab, kui GPS-i järgi sõita.
on all 195/65R15 uued rehvid,
peaülekanne on 1:3,07 ning
autkasti ülekanne 4.nda käiguga on 1:1,
siis maanteel 90km/h sõites peaks pööre olema teoreetiliselt 2307 p/min.
Minu saanil (w124, 3,0d, manuaal; andmed pisut teised: 205/65R15 - 1:3.46 - 1:0.8)
on samal kiirusel pööre 2038 p/min, mis on enam vähem ka reaalne.
(arvestades, et tahhoka seier on 20a vanal sõiduautol kindlasti illustratiivne ja näitab lihtsalt "midagi")
Selliseid umbkaudseid arvutusi teeb päris palju interneti pööretekalkulaatoreid
Ega nad 100% täpsed pole (ntx. keegi ei tea, kui palju suureneb just sinu rehvi diameeter tsentrifugaaljõu toimel jne), aga mingi pildi saab...
Huvi pärast proovisin oma autole virtuaalselt ka "automaatkasti paigaldada": pööre kohe 2548.42631125049 p/min, ehk undab liiga palju ja kütusekulu laes.
Ehk tagadifri vahetusest ei pääse, kui aut. peale panna. (siis on 2121 p/min, mis on ainult pisut rohkem kui manuaalil ja lisakulu vaid 0,8l/100-le)
(24-06-2012, 11:17 AM)Priit Kirjutas: 3,0 turbokal on 90 km/h ca 2200 pööret
Priit, Sinu 133-el (WDB124133...) peaks pööre 90ne juures üldse 1992 p/min olema...???
Kas differ on õige või panen ma millegagi puusse...?
P.S. Spidokas valetab pea kõikidel autodel ja reeglina üles, s.o. näitab rohkem kiirust, kui tegelikult on; see on normaalne.
Märksa täpsema tulemuse saab, kui GPS-i järgi sõita.