08-03-2012, 12:15 PM
Üldiselt arvestatakse nii ülekulu põhjusi:
1) 50% on juhi närvilise sõidustiili tulem;
2) 20% auto rikked (sh. pealolevad pidurid ja tuksis mootor, eriti toitesüsteem);
3) 20% üleliigse kola (eriti rammus on katuseraami osa);
4) 10% madal rehvirõhk.
Rääkida tasub ikka reaalsest ülekulust - tehaseandmed on saadud ideaalsetes oludes etalonkütusega. Meil on olud enamasti kaugel ideaalsest ja kütuski...mnjah, vastab standardile
Aga leiab ka teistsuguseid jaotusi. Mulle aga meeldib too ülalviidatu.
Ülemäärane rõhk ei tee muud halba, kui halvendab sõidumugavust ja üle teatud piiri ka pidamist (väheneb teega kontaktis olev pind). Rehvide eluiga hakkab ülerõhk mõjutama alles siis, kui ületatakse rehvile märgitud maksrõhk.
Tuleb arvestada kahte asja:
1) rehve tapab temperatuur. Kuumaks ajab rehvid liig madala rõhuga tekkiv ülemäärane deformeerumine;
2) kiirel sõidul võib rehvirõhk tõusta kuni 0,7 bar. Kui meil pole see teemaks, siis Saksa minejad peaksid küll seda meeles pidama. Eriti siis, kui tavatsetakse pidada ilu vms põhjustel rehvile maksrõhuna lubatule lähedast rõhku.
Näiteks meite HH all olevatel lamellidel on Pmaks 3,2 bar... Reaalselt pean ees 2,2 ja taga 2,7 (ei viitsi vahel koormat vedades juurde pumbata). Ning vaevumärgatav alajuhitavus vaid stabiliseerib autot. Samad rõhud olid ka Säästukal. SELis on 2,2/2,4.
1) 50% on juhi närvilise sõidustiili tulem;
2) 20% auto rikked (sh. pealolevad pidurid ja tuksis mootor, eriti toitesüsteem);
3) 20% üleliigse kola (eriti rammus on katuseraami osa);
4) 10% madal rehvirõhk.
Rääkida tasub ikka reaalsest ülekulust - tehaseandmed on saadud ideaalsetes oludes etalonkütusega. Meil on olud enamasti kaugel ideaalsest ja kütuski...mnjah, vastab standardile
Aga leiab ka teistsuguseid jaotusi. Mulle aga meeldib too ülalviidatu.
Ülemäärane rõhk ei tee muud halba, kui halvendab sõidumugavust ja üle teatud piiri ka pidamist (väheneb teega kontaktis olev pind). Rehvide eluiga hakkab ülerõhk mõjutama alles siis, kui ületatakse rehvile märgitud maksrõhk.
Tuleb arvestada kahte asja:
1) rehve tapab temperatuur. Kuumaks ajab rehvid liig madala rõhuga tekkiv ülemäärane deformeerumine;
2) kiirel sõidul võib rehvirõhk tõusta kuni 0,7 bar. Kui meil pole see teemaks, siis Saksa minejad peaksid küll seda meeles pidama. Eriti siis, kui tavatsetakse pidada ilu vms põhjustel rehvile maksrõhuna lubatule lähedast rõhku.
Näiteks meite HH all olevatel lamellidel on Pmaks 3,2 bar... Reaalselt pean ees 2,2 ja taga 2,7 (ei viitsi vahel koormat vedades juurde pumbata). Ning vaevumärgatav alajuhitavus vaid stabiliseerib autot. Samad rõhud olid ka Säästukal. SELis on 2,2/2,4.