25-01-2012, 02:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2012, 02:39 PM ja muutjaks oli taadu.)
teen siis alguse lahti:
ABS = (saksa: Antiblockiersystem) Mitteblokeeruva pidurisüsteemiga on ohutuse süsteem, mis võimaldab mootorsõiduki ratastel jätkata pöörlemist ka pidusrduse ajal. Süsteem takistab rataste blokeerumist ( see tähendab, et lõpetab täielikult pidurdunud ratta pidurdamise ning seeläbi aitab kaasa sõidujoone stabiilsuse säilitamisele
ABS tavaliselt pakub täiustatud sõiduki kontrolli ja vähendab pidurdusteekonda kuival teel. Libedal teel ja lahtisel pinnasel nagu kruus või lumega kaetud tee, võib ABS oluliselt suurendada pidurdusteekonda, kuid siiski aitab ta kaasa sõiduki liikumissuuna säilitamiseks pidurdamisel.
Võrreldes esialgu laialdast kasutamist leidvatel autodel mitteblokeeruva pidurisüsteemiga on nüüdseks toimunud märkimisväärne areng. Viimased versioonid ABS süsteemiga autodel mitte üksnes ei peata ratta blokeerumist pidurdamisel, vaid suudavad lisaks ka elektrooniliselt kontrollida esi- ning tagapidurite töö erinevust.
See funktsioon, sõltuvalt konkreetsetest mudelitest ja võimaluste rakendamist, on tuntud ka pigem kui elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD) mida võib käsitleda tegelikult kui veojõukontrolli süsteemi aga jätan selle juba teiste ja targemate lahti selgitada.
ABS = (saksa: Antiblockiersystem) Mitteblokeeruva pidurisüsteemiga on ohutuse süsteem, mis võimaldab mootorsõiduki ratastel jätkata pöörlemist ka pidusrduse ajal. Süsteem takistab rataste blokeerumist ( see tähendab, et lõpetab täielikult pidurdunud ratta pidurdamise ning seeläbi aitab kaasa sõidujoone stabiilsuse säilitamisele
ABS tavaliselt pakub täiustatud sõiduki kontrolli ja vähendab pidurdusteekonda kuival teel. Libedal teel ja lahtisel pinnasel nagu kruus või lumega kaetud tee, võib ABS oluliselt suurendada pidurdusteekonda, kuid siiski aitab ta kaasa sõiduki liikumissuuna säilitamiseks pidurdamisel.
Võrreldes esialgu laialdast kasutamist leidvatel autodel mitteblokeeruva pidurisüsteemiga on nüüdseks toimunud märkimisväärne areng. Viimased versioonid ABS süsteemiga autodel mitte üksnes ei peata ratta blokeerumist pidurdamisel, vaid suudavad lisaks ka elektrooniliselt kontrollida esi- ning tagapidurite töö erinevust.
See funktsioon, sõltuvalt konkreetsetest mudelitest ja võimaluste rakendamist, on tuntud ka pigem kui elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD) mida võib käsitleda tegelikult kui veojõukontrolli süsteemi aga jätan selle juba teiste ja targemate lahti selgitada.
Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.