14-09-2011, 02:36 PM
Ma õppisin neist videoist, et ära osta ameerika autot, nendega ei ole võimalik sirgelgi normaalselt liigelda rääkimata kurvidest või möödapõikamisest.
Ega need ameerika autod tegelikult nii hullud ka ole, kuid autoga, olgu ta siis ameeriklane, sakslane, jaapanlane või muu, tavapärasest extreemsemaid manöövreid tehes võix ikka mõelda selle juhitavusomadustele, massile ja massi jaotumisele autos. Kui ikka kastikaga, kaubikuga või väikse luukpärakerega pereautoga ringi sõidad, siis ei tasu arvata, et sellega saab sama hästi kurve võtta ja järske möödasõite teha kui madala raskuskeskme ja 50/50 kaalujaotusega sportautoga. Ning ka sportauto juhitavusel on piirid, mida on liigse hulljulguse ja väheste füüsikateadmiste korral lihtne ületada.
Mida ma öelda tahan on, et lisax elementaarsele [kasutage turvavarustust, näidake suunda ja seda aegsasti enne manöövrit, kasutage peegleid, hoidke pikivahet (maanteel 3 sekundit)] õppige ka sujuvalt sõitma.
Kui teete möödasõitu, siis keerake sujuvalt vastassuuna vööndisse ja tagasi, mitte ärge rapsige, kui lisate gaasi või pidurdate, siis samamoodi sujuvalt ja progresseeruvalt, mitte kohe pedaali põhja pressides jne. Uskuge või mitte, aga ka näitex ringraja sõidus pidurdataxe ja lisataxe gaasi progresseeruvalt ning üritataxe kurve võimalikult sujuvalt läbida, kuna igasugune järsem liigutus vähendab rehvide haakumist teega põhjustades ideaalkursilt kõrvalekaldumist ehk kaotatud sekundeid.
Kes end aga päris liikluses veel eriti kindlalt ei tunne, tõmmaku omale mõni simulaator, kus harjutada. Näitex see:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tJfc3yJOx2Y[/youtube]
Ega need ameerika autod tegelikult nii hullud ka ole, kuid autoga, olgu ta siis ameeriklane, sakslane, jaapanlane või muu, tavapärasest extreemsemaid manöövreid tehes võix ikka mõelda selle juhitavusomadustele, massile ja massi jaotumisele autos. Kui ikka kastikaga, kaubikuga või väikse luukpärakerega pereautoga ringi sõidad, siis ei tasu arvata, et sellega saab sama hästi kurve võtta ja järske möödasõite teha kui madala raskuskeskme ja 50/50 kaalujaotusega sportautoga. Ning ka sportauto juhitavusel on piirid, mida on liigse hulljulguse ja väheste füüsikateadmiste korral lihtne ületada.
Mida ma öelda tahan on, et lisax elementaarsele [kasutage turvavarustust, näidake suunda ja seda aegsasti enne manöövrit, kasutage peegleid, hoidke pikivahet (maanteel 3 sekundit)] õppige ka sujuvalt sõitma.
Kui teete möödasõitu, siis keerake sujuvalt vastassuuna vööndisse ja tagasi, mitte ärge rapsige, kui lisate gaasi või pidurdate, siis samamoodi sujuvalt ja progresseeruvalt, mitte kohe pedaali põhja pressides jne. Uskuge või mitte, aga ka näitex ringraja sõidus pidurdataxe ja lisataxe gaasi progresseeruvalt ning üritataxe kurve võimalikult sujuvalt läbida, kuna igasugune järsem liigutus vähendab rehvide haakumist teega põhjustades ideaalkursilt kõrvalekaldumist ehk kaotatud sekundeid.
Kes end aga päris liikluses veel eriti kindlalt ei tunne, tõmmaku omale mõni simulaator, kus harjutada. Näitex see:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tJfc3yJOx2Y[/youtube]
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!