15-08-2011, 04:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-08-2011, 10:54 PM ja muutjaks oli denis23.)
(15-08-2011, 01:15 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Täpsustuseks: on ajalooline fakt, et ZiL'id kuulusid Brežnevi ajajärgul (ja kuni 1980-ndate aastate lõpuni) KGB bilanssi. Kompartei ladvikut ja Poliitbüroo kõrgemaid liikmeid sõidutasid Moskvas ZiL'idega julgeolekutöötajad. Selles valguses on usutav Russia Today uudisenupus näidatud L.I.Brežnevi MB600 tehniline pass - ka see auto oli KGB bilansis nagu ZiL'id. Kuna mahakantud ZiL'id hävitati, ei sattunud need KGB käest kunagi eravaldusesse. (Ilmselt võis mõni väga üksik ZiL erandjuhul pääseda mahakantuna KGB poolt hävitamisest, sest kuidas muidu seletada Valeri Kirsi ZiL 111 sattumist tema automuuseumi.)
Ma tahaks täpsustada - maha kantud ZILid ei ole müüdud erakätesse, kuid nende kasutusiga oli pikk - väga pikk. Väide, et kõik ZILid kuulusid KGB bilanssi ei suuda mina ümber lükata, võib olla kui aega rohkem - küsin inimestelt kes teavad teema paremini. Mis on aga 100% kindel - ENSV ajal kuulusid Tsaikad Ministrite Nõukogu autobaasile. Muide, see ametlikult, KGB kuulus ka Ministrite Nõukogule, kuid sellel oli oma väike autobaas Ädala tänaval. Partei Keskkomiteel oli aga oma autobaas - Tihase tänaval.
Minu teada, kasutasid ZILid uuest peast Politbüroo liikmed ja kandidaatid. Peale 3-4 aastat, liikusid ZILid allapoole - näiteks, kasutati neid esindussõidukitena kohaliku komparteidel, sanatooriumites, anti kinostuudiumitele, perekonnaseisuametitele, ka mõni tegelane kellel oli õigus sõita uue Tsaikaga võis saada kasutatud ZILi. Loomulikult, ühel hetkel auto sai niivõrd vanaks et läks mahakandmisele, kuid tegelikult, selleks kuulusid aastakümned - näiteks 45-st ZIL-117 on NLiidu üle elanud ca 30 masinat - pole paha auto jaoks,mida toodeti 1967-76 aastatel.
Auto mis kindlasti võis kuuluda KGB bilanssi algusest lõpuni on soomustatud ZIL-4102 versioon, ning minu teada, nende iga oli tõesti lühike. Kusjuures, auto lammutati, soomuskapsel aga kasutati järgmiste autode ehitamiseks. Soomustatud ZILe on valmistatud ca 1.5 korda rohkem kui neid kapsleid.
Kokkuvõttes - tõde vajab selgitamist))))
Muide. Lihtsalt teadmiseks. Mis puutub soomustatud Mercedes-600 ostuks, siis seda võidi osta n.n. soomuskatsetuse jaoks.
80-ndate alguses osteti NLiitu soomustatud Cadillac Fleetwood tehtud O´Gara Hess and Eisenhart, mille järel lasti tulistati selle pihta sada lasku snaipripüssist, seejärel õhiti käsigranaadi katusel. Sama testi tehti ZILiga. Loomulikult, ZIL ning selle Mercedes-540K pealt pärit ainulaadne soomuskest näitasid ennast oluliselt paremini kui Cadillac, milele lihtsalt soomust peale monteeriti.
Üldiselt, ZIL vastas juba tol ajal B6/B7 soomuse tasemele, mis koos kiirusega 130+ km/h ning korteeziga kus oli 5-6 ühesugust musta ZILi tagas üsna head kaitset 80-ndatel aastatel. Lisaks sellele, oli seal ka radiosignaalite segaja, mis ei võimaldanud raadioteel miini õhkida jne...
Üldiselt jah, raha ei ole eriti lugenud mitte keegi nagu paistab
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/