14-08-2011, 10:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-08-2011, 11:18 PM ja muutjaks oli denis23.)
(14-08-2011, 06:10 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Faktiline tõestus on minu teada üksnes kahe MB600 puhul, mis N.Liitu müüdi: Brežnevi isiklik MB600 SWB ja kuulikindel. Russia Today videoklipis näidatud tehniline pass, kus auto omanikuks on märgitud KGB, paistab olevat ehtne. Olen sellist tehnilist passi oma käes hoidnud. (Kus ja millal - ei saa öelda.)
Täitsa võimalik, et kolmas MB600 (pullman), mis Daimler-Benzi arhiivi andmeil müüdi N.Liitu, läks tegelikult mõne N.Liidu välissaatkonna käsutusse. Selle auto suur läbisõit (90 tuh.km) on paraadsõiduki kohta tõesti väga suur. Mida KGB tegi ZiL'idega, kui need olid 100 tuh.km läbinud, on avalik saladus, eks.
ZiL'e kasutati üksnes N.Liidu võimuladviku poolt (poliitbüroo kõrgemad liikmed Moskvas). N.Liidu siseselt olid need väljaspool Moskvat ainult kahe liiduvabariigi KP esimestel sekretäridel. ZiL'id olid ka mõnedel idabloki juhtidel (Poola, Rumeenia, Saksa DV jt.).
Lugupeetud Riho-Peeter S, kas Sulle ei tundu, et tehniline pass kus omanikuks on märgitud KGB on kuidagi palju paremini sobib mingi Hollywoodi filmi...
Mina veel saaksin aru, kui see oleks Ministrite Nõukogu Asjadevalitsus, või siis NLKP Keskkomitee Asjadevalitsus jne.
ZILidest. Üldiselt, toodeti ainuüksi ZIL-4104 kõikides modifikatsioonides 15 aasta jooksul midagi 300+ autot, ja Politbüroo liikmeid oli paarkümmend. Ehk siis põhimõtteliselt, võib olla tõesti et UUED ZILid kasutati ainult võimuladviku mehed. Kusjuures, tundub minule, et ühel kasutajal võiks olla vähemalt kaks autot. Aga peale kahe-kolme aastat liikusid need autod "allapoole". Samas, mäletan, kui käisin Moskvas aastatel 1986-88 siis paistsid silma üsna palju ZILe kesklinnas ning vaevalt, et igas neis sõitis Politbüroo liige.
Teed pidi mille liikusid need autod olid küll väga imelikud.
Muu hulgas, 80-ndatel aastatel, oli Eestis ka üks ZIL-117, sõitis sellega igapäevaselt Karl Kortelainen, kes oli kohaliku KGB aseülem, ning seda samal ajal kui Arnold Rüütel, Karl Vaino ja teised kasutasid igapäevaselt GAZ-3102.
Samas, näiteks, kes võis arvata, et viimane Afganistaani kuningas sõitis Cadillac Fleedwoodi kõrval soomustatud ZIS-115-ga?
[img]www.flickr.com/photos/morelcreamsauce/2535620129/in/set-72157605317110346[/img]
Muide, mis puutub dokumetidesse.
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galler...0.xml&g=12
Siin on olemas allkirjadega tõend ühe ZIS-110K kohta, millega tõestatakse, et sellega sõitis alguses Stalin ning seejärel NLiidu Kaitseminister. Väidetavalt, alla kirjutatud Moskva keskarhiivi või mis iganes sarnase organisatsiooni poolt - pitser, blankett, templil on "sõjaväeosa number 32906". Pull on aga see, et Воинская Часть 32906 on olnud tegelikult Haapsalus asunud hävitajate polk...Nii palju siis dokumentidest.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/