14-08-2011, 05:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-08-2011, 05:43 PM ja muutjaks oli denis23.)
(14-08-2011, 04:26 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Denis, arvan, et Su järeldused Nõukogude Liitu müüdud kolme MB600 osas on arvatavasti õiged. Samas tekib küsimus, et kui 1979.a. MB600 pullmani ostjaks oli N.Liidu välissaatkond ja auto tarniti otse saatkonnale, kas sel juhul on ostjamaaks N.Liit või riik, kus asub saatkond? Daimler-Benzi ajalooraamatus on kirjas, et kolm MB600 müüdi N.Liitu...
1966.a. MB600 SWB kuulikindel auto võis tõesti olla välismaal kasutuses N.Liidu diplomaatilise korpuse poolt. Olen näinud mustvalget fotot, kuidas L.I.Brežnev sellest autost välismaal välja astus. See oli 1970-ndate aastate alguses.
1976.a. MB600 SWB oli ilmselt L.I.Brežnevi isiklik mänguasi. Sellest, et üks MB600 oli osaks Brežnevi isiklikust autokollektsioonist, on palju kirjutatud. Muu hulgas räägitakse sellest Russia Today TV-uudisenupus. Võimalik, et Brežnevi autokollektsioon ei olnud suur, kuid mõned huvitavad autod tal siiski olid: Cadillac, Lincoln, Chevrolet Monte Carlo, Citroen SM, Maserati ja väidetavalt isegi üks Mercedes 300SL.
Isiklikult arvan, et kas 1976. (või 1966.a.) N.Liitu müüdud MB600 kasutati muu hulgas AMO-ZIL tehases näidisena ZiL117 väljatöötamisel. Mitte, et AMO-ZIL kopeeris MB600 - kaugel sellest. Kuid näidisena kasutas.
1979.a. MB600 pullman oli väga suure tõenäosusega kasutusel välismaal N.Liidu diplomaatilise korpuse poolt. Tundub väga ebatõenäoline, et see auto Moskvas 90 tuhat km läbi sõitis (ja just sellise läbisõiduga see auto hiljuti müüki pandi).
Minu teada, diplomaatilise korpuse ja UN autod üleüldse läksid eraldi lahtri all, vähemalt Mercedese VIN-koodi lahtimuukimisel on sellel eraldi märge.
Mis puutub läbisõitu, siis 90 000 ei ole isegi ZILid ja Tsaikad läbi sõitnud oma elu jooksul, Breznevi mänguasjadest rääkimata. Kui lugeda kokku kui palju Breznevil on neid autosid olnud (kuulujuttude järgi), ning kui palju tal oli sellel haigel ja vanal inimesel aega neid kasutada oma töö, lapselaste ja muude hobide ajal,siis usun,et enamusel autodest oma "kollektsioonist" ta on hea, kui korra sisse istunud.
ZIL töötas 114/117 mudelit 60-ndate lõpus. Järgmine mudel oli ZIL-115/4102 mis tuli välja 1978 aastal, ning sellel on olnud kolm põlvkonna. Väga võimalik, et sellel võis olla ka Mercedese mõju, kuid palju rohkem sellel autol on ühist USA full-size autodega.
Üldiselt, mida rohkem ma süvenen seda Breznevi autopargi teemasse, seda rohkem minul tahes tahtmata jääb mulje et midagi on lahti - need kõik "Breznevi" autod olid ametlikult riigiaparaadi omad, tihti olid ka kolmandate isikute igapäevases kasutuses, näiteks Nissan President, millega sõitsid Õigeusukiriku pealikud, ning nagu ma olen öelnud, sama edukalt võis öelda et Breznevil on olnud oma isiklik kosmodroom Baikonur, kuna see kuulus NLiidule, mille juht oli Leonid Iljits. Muu hulgas tasub mainida et elas Breznev tänase päeva mõistes täiesti tavalises korterelamus, mille aknad asusid kolmandal korrusel ning vaatasid üsna tiheda liiklusega tänaval.
Veel üks asi on see,et Mercedes võis minna NLiitu,kuid lõplikult maanduma mõnes teises riigis, mille suhtes kehtis embargo või mingil muul põhjusel ei saanud seda otse teha. Neid sotsialistlike diktaatoreid oli päris palju.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/