14-08-2011, 12:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-08-2011, 01:14 PM ja muutjaks oli denis23.)
(13-08-2011, 01:03 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Nõukogude Liit ostis kõik kolm MB600 L.I.Brežnevi valitsemise ajal (1964-1982):
- 1966: MB600 SWB kuulikindel
- 1976: MB600 SWB
- 1979: MB600 Pullman
Kõik selle klassi autod kuulusid eranditult KGB bilanssi. Arvestades, et tolle aja Nõukogude Liidu diplomaatiline protokoll ei näinud ette mistahes välismaiste autode kasutamist riigijuhtide poolt, siis osteti need autod tõenäoliselt personaalselt automaniakist L.I.Brežnevi nõudmisel. Seega oli L.I.Brežnev vähemal või rohkemal määral kõigi kolme N.Liitu müüdud MB600-ga seotud. Täiesti kindel on see, et vähemalt ühte MB600 kasutas L.I.Brežnev isikliku mänguasjana. Ilmselt oli see sama MB600, millest on juttu Venemaa ametliku uudistekanali Russia Today uudisenupus:
http://www.youtube.com/watch?v=-tDWVrd60Uw
L.I.Brežnevil oli terve kollektsioon haruldasi autosid, nende hulgas Riia Automuuseumis eksponeeritav Brežnevi poolt lömmisõidetud Rolls-Royce Silver Shadow, aga ka üliharuldane Citroen SM ja Maserati. Välismaiste autode kasutamine Nõukogude Liidu riigijuhtide poolt oli raskendatud kahel põhjusel. Esiteks välistas selle diplomaatiline protokoll, mis nägi ette ainult kodumaiste esindusautode kasutamise, kuigi ZiL oli arvatavasti mitme suurusjärgu võrra kallim kui MB600. Teiseks oli lääne autode hooldus keeruline. N.Liidu ainus välismaiste autode remonditöökoda asus Moskvas ja seal remonditi kõiki automarke. Töökoja eesmärk oli teenindada peamiselt välissaatkondi, kes kasutasid välismaiseid autosid. Ainuüksi varuosade tellimine võttis aega mitu kuud, remondi kvaliteet oli vilets.
Kuulikindlat 1966.a. MB600 Brežnev tõenäoliselt mänguasjana ei kasutanud, sest see oli sõidunaudingu saamiseks liiga kohmakas ja raske. L.I.Brežnevi kuulikindel MB600 oli lühikese teljevahega. Selle auto saatus on teadmata.
Juhul, kui peab paika, et 1979.a. MB600 pullman (http://qn.quotidiano.net/pazzo_mondo/200...znev.shtml) leidis kasutust N.Liidu välisesinduses, siis seda sai Brežnev isiklikult kasutada minimaalselt, arvestades auto suurt läbisõitu (90 tuh.km) ja et Brežnev suri juba kolm aastat peale auto ostmist.
Ma vaidleks pisut vastu.
1. Üldiselt, ZILid ja Tchaikad täiesti arusaadavatel põhjustel ei olnud NL saatkonnade garaazide koosseisus. Sellega, ei olnud võimalik neid kasutada välisvisiitidel. NLiidu välisesindused kasutasid lääne autod täiesti ilma mingisuguste probleemideta, k.a. saadikute jaoks. Minu teada, car of the choice võis olla siiski S-klass, kui miks mitte ka 600...90-ndate alguses Jeltsin sõitis visiidil Saksamaale või Belgiasse,täpselt ei mäleta, 600 pullmaniga, millel olid diplomaatilised numbrid peal.
2. 80-ndate keskpaigas tekkis praktika tuua kõrgete NLiidu isikute visiitide jaoks IL-76 või Ruslan tüüpi sõjalennukitega ZILid. Seda nii NLiiidu sees kui ka Välismaa visiitide puhul. Aga vaadates, milline oli lääne reaktsioon, tundub minule et varem sellist praktikat ei olnud.
3. Sa kirjutad et 1966 aastal ostis NLiit soomustatud W100. Seda kindlasti ei ole NLiidu siseseks kasutuseks.
Olen väga, väga palju suhelnud Kremli garaazi ajaloolistega, vaadanud tonnide kaupa pilte, k.a. neid mis ei ole kuskil avaldatud.
Kuid vahemikus al. Stalini surmast ning kuni Gorbachevi ajastuni ei kasutanud NLiidu juhtkond soomustatud autod, ning nende väljatöötamist ei ole toimunud.
Üldiselt, peale Stalini surma, igapäevased turvameetmed olid tänase päeva mõistes absoluutselt nigelad. Mitte segada protokolli korteezidega. Igapäevaselt, sõitis see sama Breznev kas tavalise, soomustamata Tsaikaga, või siis hiljem ZIL-iga. Ees ja taga V8 mootoriga GAZ-21 või 24. Üldiselt, jäi minule mulje, et keegi ei uskunud, et selline asi nagu atentaat võib juhtuda.
Isegi, kui 1969 toimus Breznevile atentaat, sai surma autojuht, veel kaks inimest sai haavatud, autoks oli tavaline Tsaika.
Huvitavaks teeb asjaolu,et ründajat ei ole maha lastud, vaid pani psühhiaatriahaiglasse.
Nagu olen öelnud, sõitiski "automaniakk" Brezhnev tavalise Tsaikaga, btw. Vähemalt seni kuni ZIL-115/114 ei ole ilmunud, ehk siis ka 1972-3. Ka Valgevene (suuruselt kolmas NSVL vabariik) juht, Politbüroo liige Maserov hukkus avariis, istudes tavalises 13-s Tsaikas.
ZIL-111id olid rohkem protokoll, tseremoniaal ja paraadsõidukid. Umbes nii nagu ka III Reichis 770. Analoogne paralleel - ENSV-s ei sõitnud juhtkond igapäevaselt Tcaikadega, sõideti 31 Volgadega, neid mõned GAZ-14 kasutati kas või protokolli jaoks, või siis hiljem ka doonoriteks.
Selles valguses, sorry ma iialgi ei usu, et Breznev 1966 aastal - 15 aastat enne, kui hakati uuesti soomustatud autodega tegelema tellis endale lõbusõitudeks suvila kinnisel territoorimul soomustatud Mercedese (eriti arvestades, et ilmselt ei too soomus autole särtsu ja juhitavuse juurde), sõites igapäevaselt ringi soomustamata GAZ-13ga
Ja üleüldse, kogu see linnalegendide kogumik Brezhnevi (Stalini, Göeringi jne) autogaraazist hakkab minule meenutama sellist lähenemist, et kuna tegemist on olnud superriigia ning selle juhiga, siis kõik asjad mis selles riigis on olnud kuulusid ikkagi selle juhile)))
Selles valguses peale kolme W100 kerega Mercedes-Benz, oli sm.Brezhnevil veel 50 000 tanki, üle tuhande strateegilist pommilennukit, paarsada tuumaalveelaeva, kosmosejaam, ja palju-palju muud kraami, millest tavakodanik võis ainult unistada.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/