08-08-2011, 07:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2011, 07:56 PM ja muutjaks oli denis23.)
(08-08-2011, 11:45 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Väga huvitav oli lugeda Denisi selgitusi. Kõik on õige, kuid mõne täpsustuse siiski siinkohal teeksin. Daimler-Benz oli ilmselt tõesti nii kindel MB600 müügiedus, et ei kasutanud selle auto loomisel ühtki mõne muu juba tootmises oleva Mercedese detaili. Isegi ukselingid on MB600 küljes unikaalsed. Arvestades MB600 väikest tootmismahtu (2577tk.) ja auto keerukuse astet, siis pole muidugi imestada, et tehas iga auto pealt kahjumit teenis. Aastatel 1968-1972 kasutati MB600 mootorit (M100) Mercedes-Benz 300SEL 6,3 (W109) peal. Neid autosid valmistati kokku umbes 6500. Aastatel 1975-1981 kasutati M100 mootorit Mercedes-Benz 450SEL 6,9 (W116) peal, kuid siis juba ümbertehtuna (kuiv karter). Muid MB600 juppe teiste Mercedesete peal ei kasutatud.
Võib arvata, et MB600 kukkus majanduslikus mõttes autona Daimler-Benzi jaoks läbi, kuna see oli ikkagi liiga kallis. Konkurentsi pakkusid ka oma grupi eelmainitud M100-mootoriga autod. Ka tänapäeva Maybach on, võrreldes S-klassiga, lihtsalt liiga kallis ja liiga vähe eriline õigustamaks sellist hinnasilti. Inglise autoajakirja "Car" ajakirjanikud arvutasid mõni aasta tagasi välja, et Ühendkuningriigi kõige kulukam auto omamiseks on Maybach. Selle auto väärtus langeb absoluutväärtuses kolme aastaga enim.
Aga püstitaks küsimuse teist moodi - kui W100 projekteerimine algas 1954 aastal, mis siis neile kasutada oli? Teoorias võidi üht-teist ühtlustada projekteerimises oleva "suure" Heckflossega, ning vaatamata Sinu väidetele, seda ka tehti. Aga tegemist on ikkagi totaalselt erinevate autodega,sellega ei olnud palju üle võtte.
Võib, võib kindlasti paralleelid tuua ka Tchaikaga, kui vaadata Gorki autotehast, siis ütleme nii, oli enam vähem sama olukord mis Mercedesel. Neil oli konveieril oma "pontoon"; ehk Pobi, oli lõppstadiumis projekteerimises üsna värske Heckflosse "analoog" -Volga, ning siis oma "Adenauer", ehk ZIM.
Aga täpselt sama moodi, Tchaika loomisel ei ole sisuliselt, mitte midagi kasutatud nendelt autodelt, ehk siis tulemusena auto tuli 100% ainulaadne oma konstruktsioonilt. Kusjuures, tootmismaht oli enam vähem sama, mis Mercedesel W100 ning isegi tootmisaastad olid peaaegu samad - 1959-1979, vs 1964-1981....
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/