08-08-2011, 11:45 AM
Väga huvitav oli lugeda Denisi selgitusi. Kõik on õige, kuid mõne täpsustuse siiski siinkohal teeksin. Daimler-Benz oli ilmselt tõesti nii kindel MB600 müügiedus, et ei kasutanud selle auto loomisel ühtki mõne muu juba tootmises oleva Mercedese detaili. Isegi ukselingid on MB600 küljes unikaalsed. Arvestades MB600 väikest tootmismahtu (2577tk.) ja auto keerukuse astet, siis pole muidugi imestada, et tehas iga auto pealt kahjumit teenis. Aastatel 1968-1972 kasutati MB600 mootorit (M100) Mercedes-Benz 300SEL 6,3 (W109) peal. Neid autosid valmistati kokku umbes 6500. Aastatel 1975-1981 kasutati M100 mootorit Mercedes-Benz 450SEL 6,9 (W116) peal, kuid siis juba ümbertehtuna (kuiv karter). Muid MB600 juppe teiste Mercedesete peal ei kasutatud.
Võib arvata, et MB600 kukkus majanduslikus mõttes autona Daimler-Benzi jaoks läbi, kuna see oli ikkagi liiga kallis. Konkurentsi pakkusid ka oma grupi eelmainitud M100-mootoriga autod. Ka tänapäeva Maybach on, võrreldes S-klassiga, lihtsalt liiga kallis ja liiga vähe eriline õigustamaks sellist hinnasilti. Inglise autoajakirja "Car" ajakirjanikud arvutasid mõni aasta tagasi välja, et Ühendkuningriigi kõige kulukam auto omamiseks on Maybach. Selle auto väärtus langeb absoluutväärtuses kolme aastaga enim.
Võib arvata, et MB600 kukkus majanduslikus mõttes autona Daimler-Benzi jaoks läbi, kuna see oli ikkagi liiga kallis. Konkurentsi pakkusid ka oma grupi eelmainitud M100-mootoriga autod. Ka tänapäeva Maybach on, võrreldes S-klassiga, lihtsalt liiga kallis ja liiga vähe eriline õigustamaks sellist hinnasilti. Inglise autoajakirja "Car" ajakirjanikud arvutasid mõni aasta tagasi välja, et Ühendkuningriigi kõige kulukam auto omamiseks on Maybach. Selle auto väärtus langeb absoluutväärtuses kolme aastaga enim.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane