06-08-2011, 11:20 AM
Teie arutelu on kahtlemata huvitav, argumenteeritud ja faktiderohke. Kahju ainult, et üks seltsimees peab igas teises postituses isiklikuks minema ja püüdma oma vestluskaaslast solvata. Ilmselt on see närvidest.
Ma ei suuda seda väidet küll faktidega ümber lükata, kuid mina kuulen esimest korda seda, et 600 arendus oli pelgalt Mercedese jõudemostratsioon ning ettevõte ei plaaninudki sellega mingit kasumit teenida. Võib olla on seda ebaedu hakatud tagantjärele sellise väitega põhjendama. Ent mina olen vastupidiselt lugenud (tont teab enam kust muidugi), et tehas oli pettunud Mercedes 600 väheses müügiedus. Algne planeeritud tootmisarv olla olnud umbes 3 korda suurem. Paraku hindasid eksperdid turu võimekust üle ning niisugusele autole siiski ei olnud vajalikul määral ostjaid.
Samuti ei olnud 600 algselt suunatud konkureerima kuningliku tõlla staatust omava Rolls Royce Phantom seeriaga. 600 ei olnud projekteeritud päris nii monofunktsionaalseks limusiiniks nagu Phantom. 600 eesmärk oli olla siiski AUTO, parim AUTO maailmas. Saada ühiskonna koorekihi meelisautoks, mis kõlbab ühtviisi juhiteenust kasutavatele klientidele kui ka pereautoks. Phantomiga pidi konkureerima ehk Pullman.
Paraku sellega veidi ebaõnnestuti ning 600 tõepoolest kujunes ainult absoluutse eliidi autoks. Miks ta nii läks? Kes teab? Sest tegelikult polnud ta oma konkurentidega võrreldes nii üle mõistuse kallis, et ainult naftaloigu omanikud teda osta oleks suutnud. Võib olla oli lõpuks vale hoopis tema välimuse ja hinna suhe. Rikka inimese igapäeva autoks oli ta liiga suur ja nägi siiski liiga limusiin välja? Ning päris limusiinina ei vedanud ta välja? Ning kes pealegi 70-tel aastatel ikka enam limusiine vajasid? Suund oli juba siis (Euroopas) selgelt kompaktsemate ja kasutajasõbralikumate esindusautode suunas. Seega kujuneski ta rohkem superstaaride ja diktaatorite autoks, kes ei häbenenud tema limusiinilaadset välimust ja kelle "show-off" vajadus kaalus üle kasutamisega seotud ebamugavused. Või oli põhjus ka viletsas töökindluses, mida keerulised tehnilised lahendused paratamatult kaasa tõid? Ei tea.
Sest kui vaadata Mercedes 600 hindu ja võrrelda seda konkurentide omaga, on pilt päris jahmatav. Konkurendid Crewe tehasest maksid palju rohkem ja ikkagi neid müüdi rohkem. Näiteks aastal 1974:
Mercedes 280 SE - 26805.- DEM
Mercedes 450 SEL - 38575.- DEM
Mercedes 600 - 87250.- DEM
Jaguar XJ12 L Serie 2 - 48000.- DEM
Daimler 4,2 Limousine - 60000.- DEM
Bentley T-Series - 105000.- DEM
Rolls-Royce Silver Shadow (seeria I) - 129000.- DEM
Rolls Royce Corniche - 147000.- DEM
Või siis tootmise lõpupäevil aastal 1978
Mercedes 280 SE - 34115.- DEM
Mercedes 450 SEL - 48469.- DEM
Mercedes 450 SEL 6,9 - 77392.- DEM
Mercedes 600 - 141232.- DEM
Mercedes 600 Pullman 4 ust - 162176.- DEM
Mercedes 600 Pullman 6 ust - 171920.- DEM
RR Silver Shadow / Bentley T2 - 144480.- DEM
RR Silver Wraith II - 167776.- DEM
RR Corniche Coupe - 192640.- DEM
RR Corniche Cabrio - 204960.- DEM
RR Camargue - 246400.- DEM
RR Phantom VI - alates 300000.- DEM
RR Phantom VI kuulikindel - alates 800000.- DEM
Selge, et auto oli vägev ja ega tagantjärele ei taha keegi tunnistada, et see uhke projekt oli tegelikult läbikukkunud. Pigem lakuti need haavad vaikselt ära, sama viga enam ei korratud ja tagantjärele ehitakse ennast sellega kui tahtliku prestiižiprojektiga.
Ma ei suuda seda väidet küll faktidega ümber lükata, kuid mina kuulen esimest korda seda, et 600 arendus oli pelgalt Mercedese jõudemostratsioon ning ettevõte ei plaaninudki sellega mingit kasumit teenida. Võib olla on seda ebaedu hakatud tagantjärele sellise väitega põhjendama. Ent mina olen vastupidiselt lugenud (tont teab enam kust muidugi), et tehas oli pettunud Mercedes 600 väheses müügiedus. Algne planeeritud tootmisarv olla olnud umbes 3 korda suurem. Paraku hindasid eksperdid turu võimekust üle ning niisugusele autole siiski ei olnud vajalikul määral ostjaid.
Samuti ei olnud 600 algselt suunatud konkureerima kuningliku tõlla staatust omava Rolls Royce Phantom seeriaga. 600 ei olnud projekteeritud päris nii monofunktsionaalseks limusiiniks nagu Phantom. 600 eesmärk oli olla siiski AUTO, parim AUTO maailmas. Saada ühiskonna koorekihi meelisautoks, mis kõlbab ühtviisi juhiteenust kasutavatele klientidele kui ka pereautoks. Phantomiga pidi konkureerima ehk Pullman.
Paraku sellega veidi ebaõnnestuti ning 600 tõepoolest kujunes ainult absoluutse eliidi autoks. Miks ta nii läks? Kes teab? Sest tegelikult polnud ta oma konkurentidega võrreldes nii üle mõistuse kallis, et ainult naftaloigu omanikud teda osta oleks suutnud. Võib olla oli lõpuks vale hoopis tema välimuse ja hinna suhe. Rikka inimese igapäeva autoks oli ta liiga suur ja nägi siiski liiga limusiin välja? Ning päris limusiinina ei vedanud ta välja? Ning kes pealegi 70-tel aastatel ikka enam limusiine vajasid? Suund oli juba siis (Euroopas) selgelt kompaktsemate ja kasutajasõbralikumate esindusautode suunas. Seega kujuneski ta rohkem superstaaride ja diktaatorite autoks, kes ei häbenenud tema limusiinilaadset välimust ja kelle "show-off" vajadus kaalus üle kasutamisega seotud ebamugavused. Või oli põhjus ka viletsas töökindluses, mida keerulised tehnilised lahendused paratamatult kaasa tõid? Ei tea.
Sest kui vaadata Mercedes 600 hindu ja võrrelda seda konkurentide omaga, on pilt päris jahmatav. Konkurendid Crewe tehasest maksid palju rohkem ja ikkagi neid müüdi rohkem. Näiteks aastal 1974:
Mercedes 280 SE - 26805.- DEM
Mercedes 450 SEL - 38575.- DEM
Mercedes 600 - 87250.- DEM
Jaguar XJ12 L Serie 2 - 48000.- DEM
Daimler 4,2 Limousine - 60000.- DEM
Bentley T-Series - 105000.- DEM
Rolls-Royce Silver Shadow (seeria I) - 129000.- DEM
Rolls Royce Corniche - 147000.- DEM
Või siis tootmise lõpupäevil aastal 1978
Mercedes 280 SE - 34115.- DEM
Mercedes 450 SEL - 48469.- DEM
Mercedes 450 SEL 6,9 - 77392.- DEM
Mercedes 600 - 141232.- DEM
Mercedes 600 Pullman 4 ust - 162176.- DEM
Mercedes 600 Pullman 6 ust - 171920.- DEM
RR Silver Shadow / Bentley T2 - 144480.- DEM
RR Silver Wraith II - 167776.- DEM
RR Corniche Coupe - 192640.- DEM
RR Corniche Cabrio - 204960.- DEM
RR Camargue - 246400.- DEM
RR Phantom VI - alates 300000.- DEM
RR Phantom VI kuulikindel - alates 800000.- DEM
Selge, et auto oli vägev ja ega tagantjärele ei taha keegi tunnistada, et see uhke projekt oli tegelikult läbikukkunud. Pigem lakuti need haavad vaikselt ära, sama viga enam ei korratud ja tagantjärele ehitakse ennast sellega kui tahtliku prestiižiprojektiga.
Terve aasta poole aastaga