04-08-2011, 11:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2011, 12:05 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
Olles kaevanud veel Daimler-Benzi autode ajaloos, hakkab mulle tunduma, et üldlevinud arvamus, et MB600 W100 otseseks eelkäijaks on Mercedes-Benz "Grosser" 770 W07, ei ole päris õige. On võimalik, et MB770 järglaseks oli hoopis Mercedes-Benz 600K (W148/W157), mida toodeti aastatel 1941-1942 kokku 12 tükki. Üks selle seeria kabriolett on tänaseni säilinud. MB600K W148 jõuallikaks oli MB ajaloo esimene sõiduautole paigaldatud V12-mootor M148. Varem oli Daimler-Benz V12-mootoreid pannud üksnes võidusõiduautodele. On teada, et MB600 W100 väljatöötamise ajal kaaluti tõsiselt V12-mootori kasutamist sellel autol ja tehti valmis isegi prototüüpmootor. Lõpuks siiski loobuti V12-mootori kasutamisest MB600 W100 juures, sest see oleks teinud niigi raske auto veelgi raskemaks. V12-mootori prototüübilt võeti 4 silindrit vähemaks ja nii sündis Daimler-Benzi ajaloo esimene V8-mootor, mida seeriatootmises sõiduautol kasutati. Võib ju vaielda, et W148/157 ei ole muud kui prototüüp, sest seda toodeti üksnes 12 tükki ja seetõttu ei lähe see arvesse. See oleks liiga lihtsustatud lähenemine. Tuleb arvestada, et käimas oli sõda ja arvatavasti oli plaanis toota seda mudelit siiski rohkem kui 12 eksemplari. Ka W07-seeria autosid toodeti kõiges kahekohaline arv. Tõenäolisem MB600 W100 eelkäija oli siiski MB600K W148/157.
Vabandust, ikka MB600 W100 eelkäijaks (mitte järglaseks) on MB600K W148/157.
Vabandust, ikka MB600 W100 eelkäijaks (mitte järglaseks) on MB600K W148/157.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane