02-08-2011, 02:19 PM
Bugatti Royale'e tehti 6 tükki ja need ajasid Bugatti firma pankrotti. Kõigi kuue originaali omanikud on teada ja keegi ei müü neid. Viimane, mis omanikku vahetas, läks 1980-ndate aastate lõpus Jaapanisse. Seitsmes Royale tehti kümmekond aastat tagasi (väidetavalt) identse koopiana inimesele, kes soovis osta originaali, kuid ei ükski kuuest omanikust polnud valmis müüma. Identse koopia tegemine maksis 1,5 miljonit Inglise naela. Järelikult on originaal veel kallim. Teadaolevalt rohkem Royale'e ei ole. Võib-olla on mõni teinud omale sellise Royale'i, mis paistab 100 meetri kauguselt hämaras mingi nurga alt Royale'i moodi välja, kuid lähemat inspekteerimist ei kannata.
Denis, arvan, et põhjus, miks mõni võtab kätte ja restaureerib peensusteni autentsena ja heasse tehnilisse seisukorda mõne saja aasta vanuse auto, mis ka uuena kehvalt sõitis, on emotsionaalne, mitte ratsionaalne. Seda teevad kollektsionäärid, kelle kollektsiooni ülesehituse loogika näeb ette sellise auto olemasolu. Kui loogilist seletust mitte otsida, siis tehakse seda ka lihtsalt kollektsioneerimise haiguse pärast.
Denis, arvan, et põhjus, miks mõni võtab kätte ja restaureerib peensusteni autentsena ja heasse tehnilisse seisukorda mõne saja aasta vanuse auto, mis ka uuena kehvalt sõitis, on emotsionaalne, mitte ratsionaalne. Seda teevad kollektsionäärid, kelle kollektsiooni ülesehituse loogika näeb ette sellise auto olemasolu. Kui loogilist seletust mitte otsida, siis tehakse seda ka lihtsalt kollektsioneerimise haiguse pärast.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane