02-08-2011, 08:42 AM
(01-08-2011, 07:29 PM)dad Kirjutas: Teema rohkem selles, et komplektseidd hästisäilinud masinaid pole ja restaureerimse töökojad vajavad tegevust, siit ka "taseme" langus ning iga hinna eest masinate "tegemine".
Teine pool on ka, et klientuuril on raha, et masin teha aga palju neid rostereid ikka saadaval on, kui on tõsine tahe ja suur rahakott, siis pole asi ju uued vormid teha ja "reprodutseerida" terve masin.
Dad.
Auhindu võidavad need restaureerimisfirmad, mis taastavad heal tasemel autentseid uunikume. Auhinnatud uunikumil peavad jupid olema ikka õige mudeli omad. Kust jookseb piir, kui palju juppe peavad kindlasti olema sõna otseses mõttes (taastatud) originaalid ja kui palju võib olla 100%-lisi koopiaid? Maggiore järvest 2011.a. alguses välja tõmmatud Bugatti Brescia pannakse taastamata kujul USA-s muuseumi vaatamiseks välja, sest asendada oleks tulnud eranditult kõik detailid. Üksnes kerenumber oleks taastamise korral jäänud sama. Kui kerenumber on õige, kuid kõik detailid on ülitäpsed koopiad, kas selline auto on originaal? Ei ole, eks? Kas selline õige kerenumbriga järele tehtud auto oleks rohkem originaal kui seitsmes Bugatti Royale, mis umbes 10 aastat tagasi ühe kliendi tellimusel täiesti autentsena nullist üles ehitati (originaal-Bugatti Royale'e on tehti teatavasti kuus tükki)? Raam võiks ennesõjaaegsel uunikumil olla originaal, kuid kere tohib olla uus, et autot saaks pidada originaaliks, eks? Aga kui raam on originaal ja kõik agregaadid on ideaalselt ja õigesti järgi tehtud koopiad: kas siis saab autot pidada originaaliks?
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane