27-07-2011, 10:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-07-2011, 10:43 AM ja muutjaks oli denis23.)
(27-07-2011, 08:45 AM)dad Kirjutas:(25-07-2011, 03:16 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Kas auto on:
- taastamata originaal
- taastatud originaal
või
- replika (originaaliga vähemal või rohkemal määral sarnane koopia, mitteoriginaal)
Juhtumit, mida Dad kirjeldas, võis nimetada restaureerimiseks, kuni Stanley Manni kohtuasjani (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm). Peale seda kohtuasja on selline auto replika. Kui taastatud autol muud originaali küljest pole võetud kui tükike raami koos raaminumbriga ja osa agregaate on pärit teistelt mudelitelt (mitte sama mudeli teistelt eksemplaridelt), siis on auto replika.
Taastamata/restaureerimata originaaliga ehk solkimata masinaga ei ole probleeme, seal on kõik ilusti näha.
Taastatud/restaureeritud masina juures on juba väga raske kindlaks teha originaalsuse astet ja päris valesid tükke.
Stanley Manni kohtuasi ise kahjuks lahti ei tule, aga juba tema kommentaar lehes on ehtne "tüklasejutt", kes Saksast platsilt autosid on toonud, see tea millest jutt on. Neil ka kõik autod enda omad või oma ema omad ja hästi hooldatud ... kokkuvõttvalt BS.
See et keegi võttis ette ja pani sellele ärile "päitsed pähe" on hea, aus olla, siis olen ma seda juba 10 aastat oodanud.
Mis puudutab restuareerimist, siis minu "kooli" kohaselt on restaureeritud masina "toorik" solkimata masin, häda korral võib kasutada sama mudeli varuosi mõne teise masina küljest, aga parima tulemuse saavutamiseks peab võimalikult palju algset säilitama. Kõik see eeldab ajalooga masinat ja algset tehase komplektsuse kirjeldust vms paberit.
Taastatud masin võib olla kokku komplekteeritud sama seeria toodangust, mõningal määral muudetud aga näeb välja nagu see "õige". Sellise masina võib teha juba suvalisest raamijupist ja koostada soovitud "õige" masina detailidest. Iseenesest on see ka juba replika, sest algset ajalugu ei ole säilinud ja kõik teevad masina oma äranägemise järgi paremaks.
Dad.
Mina viimasel ajal üldse mõtlen, et kõige kõrgemas segmendis (kus on tõesti võimalik uunikumi kokku panna nullist peale ning jääda turuhinna/kulude suhega plussi) ei ole mõtet vaadatagi.
Selles mõttes näiteks, müüdi Soomes hiljuti Opel Kapitän, 1939, 17000 euri, ajaloohõng oli juures, ilus originaalne auto, tõeline pärl.
Ostes 500 000 euri eest Horchi saad Hiinas ja Poolas vorbitud messingitükkid kullahinnaga (sõna otseses mõttes - sest üks replikate erinevus originaaliga on messingi lai kasutus)
(26-07-2011, 11:06 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas:(24-07-2011, 09:13 PM)denis23 Kirjutas: Ma küsiks - kui Mercedes 220SE kupeest tehakse Mercedes 220SE kabrio, kusjuures, muudetakse ka identiteedi, ehk siis pannakse uus tehasesilt. Kas see on siis mis asi - võltsimine, replika?
Ausalt öeldes, on rake uskuda, et praktikas keegi 220SE kupeest restaureerimise käigus teeks 220SE kabrio, sest nende hinnad on võrdsed. Ideaalseisukorras 220SE kupee ja kabrio maksavad mõlemad juba vähemalt 5 aastat umber €125 tuh. Seega ei lisa kupee kabrioks tegemise vaev auto hinnale midagi. Hindu saab võrrelda näiteks Auto Salon Singeni kodulehel.
Küll aga tehakse vahel Adenaueri sedaanist restaureerimise käigus kabrio. Ideaalseisukorras Adenauer sedaan maksab umbes €100 tuh., kuid kabrio €200 tuh. Selline Adenauer võlts-kabrio ei maksa hea teostuse korral palju vähem kui tehase originaalkabrio. Seega, investeerimise mõttes, tasub tegemist.
Kallis inimene, tule googlist maa peale palun tagasi. 220SE kupee ja kabrio hinnad erinevad kaks-kolm-neli korda.
Leia minule palun 11-15 000 EURi eest sellise kabrio...
http://www.blocket.se/gallivare/Mb_220_s...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/Mercedes_...m?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes...m?ca=6&w=3
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/