27-07-2011, 08:45 AM
(25-07-2011, 03:16 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Kas auto on:
- taastamata originaal
- taastatud originaal
või
- replika (originaaliga vähemal või rohkemal määral sarnane koopia, mitteoriginaal)
Juhtumit, mida Dad kirjeldas, võis nimetada restaureerimiseks, kuni Stanley Manni kohtuasjani (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm). Peale seda kohtuasja on selline auto replika. Kui taastatud autol muud originaali küljest pole võetud kui tükike raami koos raaminumbriga ja osa agregaate on pärit teistelt mudelitelt (mitte sama mudeli teistelt eksemplaridelt), siis on auto replika.
Taastamata/restaureerimata originaaliga ehk solkimata masinaga ei ole probleeme, seal on kõik ilusti näha.
Taastatud/restaureeritud masina juures on juba väga raske kindlaks teha originaalsuse astet ja päris valesid tükke.
Stanley Manni kohtuasi ise kahjuks lahti ei tule, aga juba tema kommentaar lehes on ehtne "tüklasejutt", kes Saksast platsilt autosid on toonud, see tea millest jutt on. Neil ka kõik autod enda omad või oma ema omad ja hästi hooldatud ... kokkuvõttvalt BS.
See et keegi võttis ette ja pani sellele ärile "päitsed pähe" on hea, aus olla, siis olen ma seda juba 10 aastat oodanud.
Mis puudutab restuareerimist, siis minu "kooli" kohaselt on restaureeritud masina "toorik" solkimata masin, häda korral võib kasutada sama mudeli varuosi mõne teise masina küljest, aga parima tulemuse saavutamiseks peab võimalikult palju algset säilitama. Kõik see eeldab ajalooga masinat ja algset tehase komplektsuse kirjeldust vms paberit.
Taastatud masin võib olla kokku komplekteeritud sama seeria toodangust, mõningal määral muudetud aga näeb välja nagu see "õige". Sellise masina võib teha juba suvalisest raamijupist ja koostada soovitud "õige" masina detailidest. Iseenesest on see ka juba replika, sest algset ajalugu ei ole säilinud ja kõik teevad masina oma äranägemise järgi paremaks.
Dad.