25-07-2011, 03:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2011, 03:27 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
Kas auto on:
- taastamata originaal
- taastatud originaal
või
- replika (originaaliga vähemal või rohkemal määral sarnane koopia, mitteoriginaal)
Juhtumit, mida Dad kirjeldas, võis nimetada restaureerimiseks, kuni Stanley Manni kohtuasjani (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm). Peale seda kohtuasja on selline auto replika. Kui taastatud autol muud originaali küljest pole võetud kui tükike raami koos raaminumbriga ja osa agregaate on pärit teistelt mudelitelt (mitte sama mudeli teistelt eksemplaridelt), siis on auto replika.
Et auto kvalifitseeruks taastatud originaalina, on vaja, et raam oleks suures osas originaalauto oma. Agregaadid ja mootor (ning loomulikult ka kere) võivad olla sama mudeli teistelt eksemplaridelt. Kere ei ole ennesõjaaegste autode puhul kuigi oluline. Peaasi, et sellist keret omal ajal autole peale pandi. Kere võib olla tehtud täiesti uus või võetud teiselt autolt. Identiteet tuleb raami, mitte kere järgi.
Linki Stanley Manni kohtuasjale ei õnnestunud kopeerida. Lisan lingi ajaleheartiklile:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/a...bentley.do
Olen Stanley Manni poolt esitatud versiooniga selles osas nõus, mis puudutab hageja käitumismotiive. Tädi ostis Stanley Mannilt suurepärase auto, sõitis sellega poolteist aastat, viis auto Stanley Mannile tagasi ja nõudis oma raha täies ulatuses. Stanley Mann oli nõus naisele kogu raha tagastama, aga naine nõudis veel intresse lisaks. Sellega polnud Stanley Mann nõus, klient kaebas ta kohtusse ja sai oma võidu. Miks tädi nii tegi? Selleks, et ta teadis juba enne auto ostmist, et Stanley Manni "originaal"-Bentley'd polegi nii originaalid nagu ta väidab. See oli avalik saladus juba aastaid. Tegelikult Stanley Mann tüssas oma klienti. See on OK, kui autol on ainult tükike raamist originaal ja muu on ise tehtud, kuid nii on vaja autot kliendile ka tutvustada.
Ja ikkagi, Denis! Paluks konkreetseid fakte Sinu poolt kirjeldatud väidetava ennesõjaaegseid Mercedeste nullist üles ehitava tööstuse kohta! See, kui keegi ehitab omale ühe Mercedes-Benz G4, ei ole veel tööstus. Samuti nagu Sinu poolt teises postituses kirjeldatud juhtum, kus mees ehitab omale Corvette'ist MB300SL-ga väljaselt sarnaneva koopia. Selline MB300SL-i replika on originaalist kaugel ja see pole veel tööstus. Veel üks näide: üks inimene lasi omale umbes 1,5 miljoni GBP eest ehitada Bugatti Royale'i, mis on väidetavalt originaali identne koopia: http://www.youtube.com/watch?v=-Zgr2T4PYDw. Ühe auto tegemine pole tööstus. Julgen jätkuvalt väita, et ainus Merdedes-Benzi mudel, millest tehakse väikeses koguses identseid replikaid, on SS/SSK/SSKL. Sellist Mercedes-Benz "special'ite" ehitamist nagu Bentley'de puhul, ei ole olemas (v.a. SS/SSK/SSKL).
- taastamata originaal
- taastatud originaal
või
- replika (originaaliga vähemal või rohkemal määral sarnane koopia, mitteoriginaal)
Juhtumit, mida Dad kirjeldas, võis nimetada restaureerimiseks, kuni Stanley Manni kohtuasjani (http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm). Peale seda kohtuasja on selline auto replika. Kui taastatud autol muud originaali küljest pole võetud kui tükike raami koos raaminumbriga ja osa agregaate on pärit teistelt mudelitelt (mitte sama mudeli teistelt eksemplaridelt), siis on auto replika.
Et auto kvalifitseeruks taastatud originaalina, on vaja, et raam oleks suures osas originaalauto oma. Agregaadid ja mootor (ning loomulikult ka kere) võivad olla sama mudeli teistelt eksemplaridelt. Kere ei ole ennesõjaaegste autode puhul kuigi oluline. Peaasi, et sellist keret omal ajal autole peale pandi. Kere võib olla tehtud täiesti uus või võetud teiselt autolt. Identiteet tuleb raami, mitte kere järgi.
Linki Stanley Manni kohtuasjale ei õnnestunud kopeerida. Lisan lingi ajaleheartiklile:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/a...bentley.do
Olen Stanley Manni poolt esitatud versiooniga selles osas nõus, mis puudutab hageja käitumismotiive. Tädi ostis Stanley Mannilt suurepärase auto, sõitis sellega poolteist aastat, viis auto Stanley Mannile tagasi ja nõudis oma raha täies ulatuses. Stanley Mann oli nõus naisele kogu raha tagastama, aga naine nõudis veel intresse lisaks. Sellega polnud Stanley Mann nõus, klient kaebas ta kohtusse ja sai oma võidu. Miks tädi nii tegi? Selleks, et ta teadis juba enne auto ostmist, et Stanley Manni "originaal"-Bentley'd polegi nii originaalid nagu ta väidab. See oli avalik saladus juba aastaid. Tegelikult Stanley Mann tüssas oma klienti. See on OK, kui autol on ainult tükike raamist originaal ja muu on ise tehtud, kuid nii on vaja autot kliendile ka tutvustada.
Ja ikkagi, Denis! Paluks konkreetseid fakte Sinu poolt kirjeldatud väidetava ennesõjaaegseid Mercedeste nullist üles ehitava tööstuse kohta! See, kui keegi ehitab omale ühe Mercedes-Benz G4, ei ole veel tööstus. Samuti nagu Sinu poolt teises postituses kirjeldatud juhtum, kus mees ehitab omale Corvette'ist MB300SL-ga väljaselt sarnaneva koopia. Selline MB300SL-i replika on originaalist kaugel ja see pole veel tööstus. Veel üks näide: üks inimene lasi omale umbes 1,5 miljoni GBP eest ehitada Bugatti Royale'i, mis on väidetavalt originaali identne koopia: http://www.youtube.com/watch?v=-Zgr2T4PYDw. Ühe auto tegemine pole tööstus. Julgen jätkuvalt väita, et ainus Merdedes-Benzi mudel, millest tehakse väikeses koguses identseid replikaid, on SS/SSK/SSKL. Sellist Mercedes-Benz "special'ite" ehitamist nagu Bentley'de puhul, ei ole olemas (v.a. SS/SSK/SSKL).
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane