Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Millal on uunikum replika ja millal võltsitud originaal?
#6
Denis, teeme mõned asjad selgeks.

ESITEKS. See siin on uunikum-Mercedes-Benzide foorum. Mitte Horchide ega Ferraride. Seega, katsume palun teemas püsida!

TEISEKS. Kui jutt juba Horchi peale läks, siis Sul on muidugi Horchi osas 100% õigus ja ma ei ole väitnudki vastupidist. Horchi kaubamärk pole nii kaitstud kui tänapäeval tegutsevate autotootjate oma. Seega pannakse täna tõepoolest kokku ennesõjaaegseid Horche, kasutades ühe Horchi raamitükikest, teise Horchi mudeli mootorit, kolmanda agregaate ja aretatakse peale uus kere, mis on tehtud sellise keretootja stiilis, mida sellele Horchi raamile omal ajal võib-olla peale ei pandudki. Idenditeet ja "originaali" staatus antakse selle Horchi raami järgi, mida kokku pandud auto puhul kasutatakse. Sama tehakse ka Bentley puhul ja neid autosid kutsutakse Bentley Special'iteks. Loomulikult ei ole selline auto tõeline originaal ja aus müüja ei väidagi vastupidist. Nagu kohtulahendis Mercedes Travis Brewer -v- Stanley Mann and others (2010, http://www.lawdit.co.uk/reading_room/roo...r-cars.htm) on tuvastatud, on vaja müüdavat kaupa õigesti kirjeldada. See on täitsa vastuvõetav, kui Horche ülal kirjeldatud viisil taasluuakse, kuid tähtis on, et kliendile öeldakse, millega on tegu. Kui klient saab müüdavast kaubast õigesti aru ning nõustub, et ostetava auto identifitseerimine "originaalse ennesõjaaegse Horchina" on, pehmelt öeldes, soovmõtlemise valdkonnast, on kõik hästi.

KOLMANDAKS. Loomulikult (taas)luuakse ülal kirjeldatud viisil peale Horchide ka Ferrarisid ja Porschesid. Näiteks:
- http://www.beckspeedster.com/
- http://www.chesil.biz/Chesil_Speedster_Evo.htm
Replica ei ole paha asi. Paha on see, kui replica müüakse maha originaali pähe. See on kliendi tüssamine. Ehk teisisõnu: kui klient teab, et ta ostab auto, mille raami see osa, kus on kerenumber, on originaal ja kõik muu on hiljem sinna külge aretatud ja sellest tulenevalt on auto identiteet väga küsitava väärtusega, ei ole probleemi. Aga kui kliendile öeldakse, et auto on 90% osas taastatud originaal ja tegelikkuses on originaalosi ainult 5%, siis on suur probleem.

NELJANDAKS. Kuna see on ikkagi Mercedes-Benzi uunikumide foorum, siis räägime natuke teemast ka. Ülal kirjeldatud viisil tehakse replicaid Mercedes-Benz SS/SSK/SSKL-tüüpi autodest. Selliseid replicaid EI TEHTA Mercedes-Benz 380/500/500K/540/540K-tüübist ega tõtt-öelda ühestki teisest Mercedesest. Kindlasti ei tehta autentseid ja originaaliga äravahetamiseni sarnaseid replicaid MB300SL-ist. Ehk ainus Mercedes-Benz, mida võltsitakse nii hästi, et ainus viis eristada originaali replicast on lasta Mercedes-Benz Classic Centeril teha keemiline analüüs raamis kasutatud metalli keemilisel koostisele, on SS/SSK/SSKL.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta


Sõnumeid selles teemas
RE: Millal on uunikum replika ja millal võltsitud originaal? - Autor: Riho-Peeter S. - 22-07-2011, 07:03 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Uunikum auto autokauplusess eksponaadiks Rauts 0 4,172 12-02-2011, 02:15 PM
Viimane postitus: Rauts
  Millal saab uunikum? auto 13 25,337 12-02-2009, 01:07 AM
Viimane postitus: kalacompany
  Üks kena uunikum vaatamind 1 5,024 29-03-2007, 09:04 AM
Viimane postitus: Truck
  auto24 uunikum meqa 8 12,988 06-06-2006, 08:03 PM
Viimane postitus: Kalev



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne