22-07-2011, 12:11 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-07-2011, 12:52 AM ja muutjaks oli denis23.)
(21-07-2011, 12:03 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Denis, saan Sinu postitusest aru, et MB300SL-sid võltsitakse ja siis müüakse originaali pähe. Selline võltsitud autode müük originaali pähe on kuritegelik. Olen MB300SL-ga väga palju kokku puutunud ja sellist infot kuulen esmaskordselt. Kust see info Sul pärineb? Millises töökojas neid kuritegusid toime pannakse? Või Sa lihtsalt lahmid seekord? Pole teada ühtegi MB300SL-i võltsimise juhtumit, kus müüakse selline auto heausksele ostjale originaali pähe.
Kallis inimene, vahest ma täiesti imestan Sinu üle. Minule tundub, et Sina oled minust vanem - olen 36, ning sellega räägin ühe vana loo.
Kunagi, veel EV algusaastatel nägin ma pildi: vanad inimesed, mees ja naine seisid uhiuue BMW-3XX E36 ees (oli tegemist Akadeemia teel ja Kadaka teel asuvas salongis) ning naine ütles - "uskumatu kütusekulu ainult seitse ja pool liitrit - vähem kui meie Moskvitsil".
Mille peale mees vastas - "Kui on kirjas, nii see ka on - Sakslane ei valeta".
Sina oled sama naiivne kui mitte rohkem. Mis kuritegusid, mis töökodad?
Näed Ferrari - ma ei mäleta, mitusada tuhat või miljonit EURO see maksis. Igatahes, see pilt ei ole netiavarustes tehtud. See on minu pilt, tehtud paar kuud tagasi Saksamaa uhkemas vana autode salongis, Düsseldorf Meilewerk.
Just kui oleks Ferrari. Ning alumisel pildil, on näha et auto ei ole värskelt restaureeritud, vastupidi, nii värvil kui ka poldil on väga ilus patina peal. Et justkui originaalne auto oleks.
Aga miks on embleem kollase paberiga kinni kleebitud ja miks tiival ferrari kleebis maha kraabitud nii kiiresti, et isegi ei jõutud liimi pesta?
Miks ei ole auto kõrval tutvustavat sildi?
Vastus on lihtne - see ei ole Ferrari. See on sõiduk, millele on omistatud Ferrari identiteet, tehniline pass, ajalugu, pildid, tehasenumber, ja isegi väärilise patinaga. Võimalik täiesti et isegi mõni levinum ja raskesti reprodutseeritav element on sellel tõesti originaal - eks Ferrarid on ka erinevad, ning osa detaile tulid ka teistelt autodelt. Aga tervikuna sellel autol pole Ferrariga mingit pistmist.
Aga vaatamata sellele, tuli see müüki Saksamaa kõige uhkemas autosalongi (ei ole mingi oksjon või ebay) ning peaaegu võib olla sai müüdud - aga siiski peaaegu. Sest ühel hetkel tuli tõde välja. Mis sellest autost edasi saab - ei tea, kohtupretsedendid on erinevad. Võib olla hävitatakse, võib olla lihtsalt eemaldatakse kõik sildid ja kirjad, ning kantakse registris omatehtud autona.
Aga näed - see on Horch, 853 Sportcabriolet. Sellel kõik embleemid on küljes. Isegi ilmselt Horch Classic GMBH sertifikaat, kus on kirjas tuhanded töötundid, Valgevene ostu-müügi lepingu koopia ja palju-palju muud.
Ja ühel minu tuttaval on ka Horch 853 Sportcabriolet. Ostetud peale restaureerimist paar aastat tagasi. Ja ka Valgevenest. Või Ukrainast. Või Moldovast - mis vahe selles on? Ning on selle autoga äravahetamiseni sarnane. Isegi VW Beetli udutuled stange all.. Sarnasem kui uued Avensised Amservi parklas...Huvitav, eks?
Ja kõik viimati müüki ilmunud restaureeritud Horchid - on millegipärast 853 Sportcabriod. Ja kõik on väga-väga sarnased. Ja kõik on väga sarnase ajalooga - NLiidust toodud, fotodel mõni roostes tükk, läbinud täieliku restaureerimise jne.
Teadmiseks lihtsalt, 853 Sportcabrio moodustas Horchi tootmisprogrammis murdosa. Aga tänasel päeval makstakse selle eest kõige rohkem...ja kapitalistlikus ühiskonnas - maksevõimeline nõudlus on see mis tekitab pakkumise.
Ja tegelik vastus on see, et see auto ja see mudel on tänaseks juba seeriatootmises. Kõik selle osad. Ja kui sellises tempos jätkub, siis paarikümne aasta pärast on nende hulk suurem kui kunagi toodetud Horch 853 arv...
Ehk siis "restaureeritud" Horchidel võivad küll olla mõned originaalsed osad küljes (eks neid ikka liigub) kuid tervikuna tegemist on 100% replikatega millel on uus raam, uus karkass, uued sillad, mootoriplokk ja palju-palju muud. Aga kuna erinevalt Ferrarist, Horchi identiteedi võimalik tekitada palju lihtsamini (tuues Ukrainast rauakolaka mille dokumentides on kirjas "ХОРЬХ год выпуска 1937, "открытый кузов") siis ei saa mitte keegi mitte midagi ette heita.
Ja mis Sa arvad - kas MB-300SL on mingi Püha Graal et seda ei võltsita - ehk siis selle "ainulaadne" Adenaueri mootor ning "unikaalne" metalltorudest karkass on midagi sellist mida on raskem teha, kui Horch-853 või Ferrari-250?
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/