21-07-2011, 09:17 PM
W126 SEC kabriolett on väga uhke auto. Esimest korda nägin sellist autot paarkümmend aastat tagasi sõitmas Hamburgi tänavatel. Tollel autol oli salong eritellimusel kaetud tumepunase nahaga. Roolis oli umbes 70-aastane härrasmees, peas samast tumepunasest nahast soni. Kuna Daimler-Benz teatavasti kabriolett-SEC-i ei tooda ja neid tehakse sõltumatute kerefirmade poolt eritellimusel, siis järgnevad kümmekond aastat otsisin tõendeid, et selline auto üldse olemas on. Lõpuks hakkasin juba kahtlema, kas ikka mäletan õigesti. Tänapäeval internetiajastul on võimalik infot muidugi lihtsamini kätte saada. Iga kolme-nelja kuu tagant tuleb mõni kabriolett-SEC müügile. Müüjad on küsinud paari-kolmekümne tuhande euro ringis. Mis seisukorras on olnud müüdavad autod, ei oska öelda. Arvatavasti on nad olnud keskmisest paremas seisukorras, kuna see on ikkagi eksklusiivne auto, millega igapäevaselt ei sõideta.
Huvitav oleks teada, kas kabriolett-SEC-i kiusavad samad esi- ja tagaklaasi kondentsveeprobleemid mis tavalist kupee-SEC-i. Teatavasti kupee-SEC-i tuuleklaasid (eriti tagumine) koguvad, peale kuuma suvepäeva, jahtudes siseküljele hulgaliselt kondentsvett, mis paneb kere roostetama. Mõned räägivad, et tagaklaasi ja pakiruumi luugi vahele jääv metallpind, mis teatavasti SEC-il roostetama kipub, on põhjustatud B-piilari puudmisest. Öeldakse, et SEC-i kere on B-piilari puudumise tõttu vähem jäik, võrreldes sedaaniga, ja seetõttu roostetab tagaklaasi alune metallpind läbi. Minu kogemused ütlevad, et see roosteprobleem ei ole põhjustatud SEC-i kere väiksemast jäikusest, võrreldes sedaaniga. Viga on hoopis kondentsvees, mis tekib õhtul, välisõhu jahtudes. Selle roosteprobleemi vältimiseks peaks SEC-i hoidma garaažis või vähemalt varju all, et päike salongi kuumaks ei kütaks.
Denis, kas jõudsid mõne foto ka teha Pirita teel nähtud kabriolett-SEC-ist? Kindlasti oleks teistelgi huvitav seda fotot siin foorumis näha...
Huvitav oleks teada, kas kabriolett-SEC-i kiusavad samad esi- ja tagaklaasi kondentsveeprobleemid mis tavalist kupee-SEC-i. Teatavasti kupee-SEC-i tuuleklaasid (eriti tagumine) koguvad, peale kuuma suvepäeva, jahtudes siseküljele hulgaliselt kondentsvett, mis paneb kere roostetama. Mõned räägivad, et tagaklaasi ja pakiruumi luugi vahele jääv metallpind, mis teatavasti SEC-il roostetama kipub, on põhjustatud B-piilari puudmisest. Öeldakse, et SEC-i kere on B-piilari puudumise tõttu vähem jäik, võrreldes sedaaniga, ja seetõttu roostetab tagaklaasi alune metallpind läbi. Minu kogemused ütlevad, et see roosteprobleem ei ole põhjustatud SEC-i kere väiksemast jäikusest, võrreldes sedaaniga. Viga on hoopis kondentsvees, mis tekib õhtul, välisõhu jahtudes. Selle roosteprobleemi vältimiseks peaks SEC-i hoidma garaažis või vähemalt varju all, et päike salongi kuumaks ei kütaks.
Denis, kas jõudsid mõne foto ka teha Pirita teel nähtud kabriolett-SEC-ist? Kindlasti oleks teistelgi huvitav seda fotot siin foorumis näha...
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane