19-07-2011, 12:47 PM
Tänapäeval eelistab Jaapani keisrikoda sõita patriootlikel põhjustel peamiselt kodumaise autotööstuse toodanguga, kuid see ei ole alati nii olnud. Jaapani keisrikoja garaažides seisab erinevatel aegadel ostetud Mercedeseid, mida aeg-ajalt pidulikel tänaseni puhkudel kasutatakse. Muu hulgas kuulub Jaapani keisrile MB600, mis siiamaani vahetevahel rakendust leiab. Jaapani keisrikoja esimene auto oli Mercedes-Benz 14/45 hp, mis osteti 1. oktoobril 1912.a. keiser Yoshihitole. Jaapani keiser Hirohito ostis 1935.a. oma peamiseks esindusautoks MB600 kuulsa eelkäija - Merceces-Benz 770 ("Grosser"). Keiser Hirohito MB770 valmistati Daimler-Benzi poolt kuulikindlana. Keiser Hirohito kuulikindlat tumepunast Grosserit on tänapäeval võimalik imetleda Stuttgardis asuvas MB muuseumis.
Arvatakse, et umbe 2/3 kõigist toodetud MB600-dest on tänaseni sõidukorras ja kasutusel. See teeb kokku 1850 autot. Arvatakse, et vähemalt 1/3 sõidukorras olevatest MB600-dest kuulub erinevate valitsuste ja kuninglike perekondade autoparki. Seega hinnangulselt umbes 620 MB600 on valitsuste autoparkides siiani kasutusel. Ka näiteks Saksamaa valitsus kasutab eriti pidulikel puhkudel kuulikindlat ja kõrgendatud katusega MB600, mille Daimler-Benz neile siis kasutada annab.
Kindlasti leiavad MB600-d valitsuste ja kuninglike perekondade poolt esindusautodena vähem kasutust kui siis, kui need alles uued olid. Esiteks on uued autod mugavamad. Teiseks on peale J.F.Kennedy surma valitsused hinnanud oma julgeolekuriskid paljuski ümber. On palju sõite, milleks sobivad ainult kuulikindlad autod. MB600 toodeti kuulikindlana, kuid tema soomustuse aste vastab tänapäeval heal juhul ainult B4 kategooriale ja enamus valitsuste käes olevatest MB600-dest ei olnud tehtud kuulikindlana.
Tänapäeval on moes hoida madalamat profiili kui vanasti, mistõttu riigipead Maybachi/Rolls-Royce'i/Bentley't üldjuhul ei kasuta (kui välja arvata Inglise kuninganna). Madalama klassi soomustatud autode kasutamine on tingitud ka julgeolekukaalutlustest. Näiteks Maybachile ei ole võimalik panna B7-kategooria soomust, kuna siis läheks see liiga raskeks. Seetõttu on Maybachi võimalik tellida ainult B4-kategooria soomusega ja see jääb mitmetes olukordades väheseks.
Võib-olla on mul halb maitse, aga tunnistan, et Maybach 52/62 ja Rolls-Royce Phantom VII meeldivad mulle küll. Eestis on veidi ebareaalne sellise autoga sõita. Muidu läheksin hommepäev Maybachi ostma.
Arvatakse, et umbe 2/3 kõigist toodetud MB600-dest on tänaseni sõidukorras ja kasutusel. See teeb kokku 1850 autot. Arvatakse, et vähemalt 1/3 sõidukorras olevatest MB600-dest kuulub erinevate valitsuste ja kuninglike perekondade autoparki. Seega hinnangulselt umbes 620 MB600 on valitsuste autoparkides siiani kasutusel. Ka näiteks Saksamaa valitsus kasutab eriti pidulikel puhkudel kuulikindlat ja kõrgendatud katusega MB600, mille Daimler-Benz neile siis kasutada annab.
Kindlasti leiavad MB600-d valitsuste ja kuninglike perekondade poolt esindusautodena vähem kasutust kui siis, kui need alles uued olid. Esiteks on uued autod mugavamad. Teiseks on peale J.F.Kennedy surma valitsused hinnanud oma julgeolekuriskid paljuski ümber. On palju sõite, milleks sobivad ainult kuulikindlad autod. MB600 toodeti kuulikindlana, kuid tema soomustuse aste vastab tänapäeval heal juhul ainult B4 kategooriale ja enamus valitsuste käes olevatest MB600-dest ei olnud tehtud kuulikindlana.
Tänapäeval on moes hoida madalamat profiili kui vanasti, mistõttu riigipead Maybachi/Rolls-Royce'i/Bentley't üldjuhul ei kasuta (kui välja arvata Inglise kuninganna). Madalama klassi soomustatud autode kasutamine on tingitud ka julgeolekukaalutlustest. Näiteks Maybachile ei ole võimalik panna B7-kategooria soomust, kuna siis läheks see liiga raskeks. Seetõttu on Maybachi võimalik tellida ainult B4-kategooria soomusega ja see jääb mitmetes olukordades väheseks.
Võib-olla on mul halb maitse, aga tunnistan, et Maybach 52/62 ja Rolls-Royce Phantom VII meeldivad mulle küll. Eestis on veidi ebareaalne sellise autoga sõita. Muidu läheksin hommepäev Maybachi ostma.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane