17-07-2011, 12:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-07-2011, 01:20 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
No näed, sa võtad ka ise asja kokku, et MB W108 on, kõiki asjaolusid arvestades, parem valik kui Rover P5B. Eriti, kui võrdleme Roveri P5-seeria tippmudelit P5B Mercedese W109 seeria tippmudeliga MB300SEL 6,3, siis pole üldse midagi võrrelda. MB on Roverist valgusaastate poolest ees enamikus aspektidest, v.a. Wiltoni vaibad. Nimelt ei ole ühelegi Mercedese mudelile mitte kunagi Wiltoni vaipu (ega üldse seda tüüpi) vaipu kahjuks sisse pandud. Sellest on tõesti kahju. Kui võrdleme W108/109 lisavarustuse valikut, turvalisust, mootorite valikut, disaini, tehnilisi lahendusi ja muidugi vastupidavust, siis on MB nii palju Roverist ees, et pole millestki rääkida. Sealjuures meeldib mulle Rover P5B väga. Küsimus on lihtsalt selles, et omal ajal, kui seda toodeti, ei olnud need kaks autoseeriat võrreldavad. Pontoniga, jah, on Rover P5 võrreldav.
Jah, Volgat ei müüdud mitte kunagi Fordi motooriga, kuid USA-sse (täpsemini New Yorki) müüdud GAZ-21 läksid Gorkist sinna ilma mootori ja käigukastita. Jänkid panid ise GAZ-21 taksodele peale Fordi mootori ja käigukasti.
Veel üks huvitav MB600 on Saksa krahv von Berckheimile eritellimustel ainueksemplarina valmistatud lühikese kerega landaulett. Kuna krahv von Berckheim oli rallisõitjana autoõnnetuseks jalutuks jäänud, siis oli tema MB600 käsijuhtimisega. Krahv von Berckheim lasi sellele autole eritellimusel hulgaliselt lisavarustust paigaldada nagu näiteks autotelefoni ja Mercedes-Benz Silver Arrow'lt pärineva rooli. Auto läks krahvile maksma umbes kahekordse standardvarustusega MB600SWB hinna. Tänapäeval on see auto taastatud ja tehtud ringi, võrreldes originaaliga: autol on standardne MB600 rool ja käsijuhtimise seadmed on eemaldatud. Samuti on autol MB600 teise seeria rattakilbid ja peatoed. Lisan mõned vanad fotod sellest, kuidas krahv von Berckheimi auto nägi välja algselt ja milline see on tänapäeval peale taastamist. (Kui õigesti mäletan, siis kuulus krahv Christian von Berckheimile muude autode hulgas ka MB300SEL 6,3 ja seda 7-8 aastat tagasi müüdi - auto oli ideaalses korras.)
Veel on üks ainueksemplar MB600-st: pleksiklaasist katusega auto:
Kui tähelepanelikult vaadata krahv Berckheimi auto esiistmeid, siis on näha, et istme taga taskus on pneumaatiline pump. Sellega sai auto esiistme seljatoe kumerust muuta. Käsitsi küll, aga ikkagi sai. Sisuliselt oli see pneumaatiliselt reguleeritava seljatoe kumerusega autoistme eekäija. Kui ma ei eksi, siis tuli see seade ametliku lisavarustuse hulka Mercedesel alles W126 seeria juures.
Jah, Volgat ei müüdud mitte kunagi Fordi motooriga, kuid USA-sse (täpsemini New Yorki) müüdud GAZ-21 läksid Gorkist sinna ilma mootori ja käigukastita. Jänkid panid ise GAZ-21 taksodele peale Fordi mootori ja käigukasti.
Veel üks huvitav MB600 on Saksa krahv von Berckheimile eritellimustel ainueksemplarina valmistatud lühikese kerega landaulett. Kuna krahv von Berckheim oli rallisõitjana autoõnnetuseks jalutuks jäänud, siis oli tema MB600 käsijuhtimisega. Krahv von Berckheim lasi sellele autole eritellimusel hulgaliselt lisavarustust paigaldada nagu näiteks autotelefoni ja Mercedes-Benz Silver Arrow'lt pärineva rooli. Auto läks krahvile maksma umbes kahekordse standardvarustusega MB600SWB hinna. Tänapäeval on see auto taastatud ja tehtud ringi, võrreldes originaaliga: autol on standardne MB600 rool ja käsijuhtimise seadmed on eemaldatud. Samuti on autol MB600 teise seeria rattakilbid ja peatoed. Lisan mõned vanad fotod sellest, kuidas krahv von Berckheimi auto nägi välja algselt ja milline see on tänapäeval peale taastamist. (Kui õigesti mäletan, siis kuulus krahv Christian von Berckheimile muude autode hulgas ka MB300SEL 6,3 ja seda 7-8 aastat tagasi müüdi - auto oli ideaalses korras.)
Veel on üks ainueksemplar MB600-st: pleksiklaasist katusega auto:
Kui tähelepanelikult vaadata krahv Berckheimi auto esiistmeid, siis on näha, et istme taga taskus on pneumaatiline pump. Sellega sai auto esiistme seljatoe kumerust muuta. Käsitsi küll, aga ikkagi sai. Sisuliselt oli see pneumaatiliselt reguleeritava seljatoe kumerusega autoistme eekäija. Kui ma ei eksi, siis tuli see seade ametliku lisavarustuse hulka Mercedesel alles W126 seeria juures.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane