17-07-2011, 11:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-07-2011, 12:15 PM ja muutjaks oli denis23.)
(17-07-2011, 10:52 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Denis, ära nüüd liialda. Reaalsuses oli Rover P5 moraalselt aegunud juba siis, kui ta 1958.a. välja tuli. Rover P5 oli Roveri esimene kandevkerega auto, vahetades välja Rover P4, mis kasutas ennesõjaaegset frame-over-ladder konstruktsiooni. Rover P5 on võrreldav Mercedes Pontoniga, mis nägi ilmavalgust juba 1953.a., mitte Mercedes W108/109. Selleks ajaks, kui Rover suutis viimaks 1958.a. tuua kandevkerega esindusauto Rover P5 müügile, oli Pontoni tootmine juba lõpusirgel. Jah, Mercedes suutis toota autot väga erineva varustusastmega ja, alates W108/109 seeriast, suutis neile peale panna vastavalt tellija soovile väga erinevaid ENDA TEHTUD mootoreid, ei tähenda, et see on puudus. Pigem on see Mercedese eelis. Roveril polnud raha auto arendamiseks, mistõttu võeti aegunud Rover P5-st viimast ja üritati seda pidevalt kaasajastada, kuigi ta oli moraalselt lootusetult vananenud. Viimaks pani Rover P5-le peale 50-ndate aastate Buicki mootori ja Borg Warneri käigukasti. Tähises "P5B" tähendab "B"-täht Buicki. Roveri P5-seeria arendus on, Mercedesega võrreldes, umbes sama nagu oleks Daimer-Benz venitanud Pontoni tootmist 1973. aastani. Mercedese W108/109 seeria autod on Rover P5-st palju, palju arenenumad. Mercedesel oli raha teha selle mudeli väljatöötamisel ära väga suur töö turvalisuse vallas ja tuuletunnelis ning erinevate uute tehniliste lahenduste osas. W108/109 oli maailma esimene seeriatootmise auto, millel olid ülitugev salongi konstruktsioon, võrreldes pehme esi- ja tagaosaga, kaitsmaks sõitjate turvalisust avarii korral (Bela Bareniy juhtimisel välja töötatud). Samuti võeti selle mudeli juures kasutusele uut tüüpi turvalised ukselukud, mis ei jätnud sõitjad avarii korral lõksu. Samuti võttis MB kasutusele lisavarustuses pakutavad turvavööd. Rover P5B oli väga aegunud tehnika ja disainiga auto, võrreldes Mercedes W108/109-ga. Õigem on Rover P5 võrdlus Mercedes Pontoniga, mis oli Roveri müügile tuleku ajaks juba tootmisest maha võtmise staadiumis. Kui võtta täisvarustuses Ponton 220SE, siis on see õiglasem võrdlus Rover P5-ga. Isegi Volga GAZ21 oleks hästi võrreldav Rover P5B-ga. Teatavasti müüdi seda Volgat USA-s taksofirmadele Fordi V8-ga ja automaatkastiga. Kui salong oleks Volgal olnud nahk+puit ja esiratastel ketaspidurid, annaks ta igal juhul Rover P5B-le silmad ette.
Ma ei saa aru, mille poolest Rover P5 (P5B eelkäia) oli aegunud 1958 aastal, kas siis selle poolest, et see oli praktiliselt esimene sama
Nohh..mida siin jälle rääkida...Volga GAZ-21I on ka tuttav
Volgast rääkides on vaja märkida paari asja:
1. Vaatamata oma aegunud konstruktsioonile, see on ehitatud OLULISELT paremini kui keskmine Euroopa 60-ndate sama klassi auto (näiteks, Ford, Opel, Fiat, Peugeot jne). Metall paksem, korrososioonikaitse ja heliisolatsioon parem, materjalid kallimad, varustus on rikkalikum, tehnika kestab paremini, kasutatud tehnoloogiad kvaliteetsemad. Jälle - seda on raske uskuda, aga nii see oli. Võin siin palju näiteid tuua, aga ei ole selle foorumi teema.
2. Vaatamata sellele, Volgale on Roverini sama pikk tee kui Maalt Marsini. Ja pane tähele - ma ei teoretiseeri, vaid räägin oma autodest, eks. Mõlemad on samas restaureeritud seisus mul, Volga peaaegu 10 aastat.
3. Volgat mitte kunagi ei müüdud Fordi V8 ja automaatkastiga, ning mitte kunagi ei müüdud USAs. Taksos töötamiseks müüdi seda Roveri diiselmootoriga, aga seda mootorit pole kunagi kallimatel Roverite peal.
Roverist ja Mercedesest.
Esitleks, Rover ei olnud üleüldse vaene ja hädine väikefirma. Muu hulgas, said need samas perioodis väljatöötama P6 mudelit (Car of the year 1964), Range Roveri (maailma esimene kaasaegne SUV) jne. Landrover oli maailma populaarsem maastikuauto jne.
Sinu poolt kerge pelgusega mainitud Buicku mootor ja Borg-Warner käigukast oli 60-ndatel vastavalt maailma kaasaegsem ja parem small block V8 (mis sai oluliselt paremaks briti abiga) ning maailma esimene automaatkast mis oli võimalik euroopa keskklassi sõidutautole panna (mida kasutati kõik alates Citröenist ja Fordist kuni Volvoni ja Datsunini välja), aga Rover tegi seda esimesena.
Riho, oled sa mõlemaga autoga, W108 ja Rover P5B sõitnud? Mina olen. Jah, Rover on välimuse poolest konservatiivsem, aga mis siis?
Ka Bentley on konservatiivsem kui Honda Civik - on ta siis halvem?
Minu W108 oli 1972 a, automaadiga ning V8 3.5 mootoriga (ehk sii kuulus 10-15% paremate hulka) ning ka Rover on 1973, automaat, V8 ja 3.5 mootoriga (ehk siis stock). Sinna võib lisada ka Stihli restaureeritud Jagi XJ6 Mk2, ehk siis 4.2 R6, automaat (sama kast mis Roverilgi) millega samuti olen sõitnud.
Kõik autod on väga heas konditsioonis.
Ma võin sulle kinnitada, et need autod on täiesti võrdväärsed tee peal. Jag on kõige parema varustusega (elektriaknad, konditsiooneer), Mercedes-Benz ja Rover enam vähem samasugusega varustusega (Mersul oli ka konditsioneer - aga see on W108/109 puhul niivõrd haruldane, et pole mõtetki seda mainida).
Mitte midagi ei ole Mersul parem, vastupidi, kokkuhoiu on näha igal pool. Materjalid kõige odavamad - näiteks, pagasnik ei ole polsterdatud - õhuke kummimatt peal. Roveril on seal sõrmepaksune vilt + "hardura" tüüpi PVC polster ka külgedest. Ja selliseid asju ma võin ridamisi tuua.
Mille üle ma ei hakka vaidlema - Mercedes kestab paremini. See on loodud kestma. Turul on jalaga segada heas sõidukorras MB W108/109 millel on kulunud piduripedaalid ja rool (ls. üle 500 000km).
Rover P5B või Jaguar XJ6 500 000 km ei sõida...Seda ei ole mõtet vaidlustada. Kusjuures, Rover on siiski vastupidavam, kui Jag, mis on üleüldse pigem pühapäevaautona loodud Roveriga võib ka reede õhtul ja laupäeval sõita.
Väljaspoolt neid päevi ja siis kui vihm sajab, Mercedes on ilmselt tõesti parem valik)))
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/