Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500
#4
No ega see asi nüüd nii hull ka ei ole kui eelpool kirjeldatud. Tõsi, spetsiifiliste sõlmede osad on reeglina kordi kallimad kui tavamudeleil. 500E-l on neid sõlmi küll rohkem kui 16v-l. 500E kohta oskab Martiini täpsustada, kuid näitex 16v puhul oskan öelda mõned asjad, mis kallid.

16v kere on tavaline W201 kere, kui stanged ja küljelaiendid välja arvata. Seega kui bodykitti kapitaalselt ära ei lõhu siis näitex kere detailid saab tava W201 hindadega.

Sillosad ja pidurid on 16v-l tava W201-ega veidi erinevad, kuid kuna kasutatud on W124-ja ja teiste suuremate MB-de juppe ei ole hinnad eriti kallimad tavakutsika (W201) omadest.

Kast on 16v-l kas tavaline automaat või 16v-le spetsiifiline Getragi dog-leg manuaal. Üldiselt kastidega väga mingeid probleeme ei teki ja need on üsna pommikindlad. Getragi puhul tulex kindlasti hoovastiku puxid pronxpuxide vastu vahetada, muidu on käigukang vedelavõitu ja vahetustäpsusest jääb puudu. Ka on dog-leg ehk esimene käik vasakule alla puhtalt harjumise küsimus. Linnas ja rinkal sõidad sisuliselt ainult 2 ja 3-nda käiguga ja kuna need asuvad üxteise all, liigutad kangi ainult üles ja alla, väga mugav. Mina isiklikult vaatan juba muid autosid selle pilguga, et mix neil kõigil käigud valepidi käivad, nii ebapraktiline.

Ning nüüd jõuame 16v kõige kallima sõlmeni, millex on mootor. Selle puhul sõltub juba väga palju läbisõidust ja eelmise omaniku hoolsusest. Suurema läbisõidu puhul hakkab KE-Jetronic (mehaaniline pritse mõningase elektroonikaga) väsimuse märke näitama ja selle detailid on sama kallid või kallimad kui elektroonilise pritse paigaldamine (20 000 EEKi või veel rohkem).

Teisex kallix kohax on ketimehhanism, mis suurema läbisõidu ja halva õli korral võib olla juba kehvas seisus ja purunemis ohus (keti purunemisel klapid peas ja plokikaane remont, mis ei ole tänu 16-le klapile eriti odav). Kui hammakad (Kokku 5 tükki) on veel korras, saab u 5000 - 10 000 EEK-iga hakkama (detailide hind ainult). Kui hammakad vajavad ka vahetust, siis läheb vähemalt 20 000 EEK-i detailidele. Tööraha võid arvestada umbes teist sama palju ja suvalisse töökotta ei tasu viia, kuna kettimehanismi ja hammakate vahetamisex tuleb peaaegu pool mootorit lahti võtta ja seal on mitu asja, mida teadmatusest on võimalik ära lõhkuda, näitex otsakaanest plokki minev jahutusvedeliku toru, mis puruneb kergelt kui valesti kangutada.

Üx asi millele tuleb kindlasti tähelepanu pöörata on ketipinguti. Seda on MB aastate jooxul parendanud ja kasutada tohib ainult kõige viimast varianti, kuna vanemate variantide puhul võib ette tulla olukordi, kus ketil ei ole piisavalt pingsust (paha, väga paha). Kahtluse korral, et mootoris on veel vanatüübi pinguti tulex see kindlasti kiiremas korras uue vastu vahetada.

Teine asi millele ka tähelepanu pöörata on klapipilud. Neid tuleb iga 20 000 km tagant kontrollida ja vajadusel reguleerseibidega korrigeerida. Väga paljudel autodel on jäetud klapipilud kontrollimata ja need on väga paigast ära. Kergemal juhul tähendab see lihtsalt seda, et autol pole päris seda minekut mis peax olema. Halvemal juhul põleb õige pea mõni klapp ära ja tuleb ette võtta plokikaane remont.

Muuhulgas on veel ka näitex veepump veidi teise kujuga kui tava W201-l ja hind oli vist ka tiba kallim.

Kokkuvõttes, kui ostad hoolsa omaniku käest komplektse vähemapoolse läbisõiduga auto ja kontrollid ketimehhanismi ja klapipilud üle ei ole 16v puhul väga karta, et kohe meeletuid summasid sellesse matma peaxid. 8000 - 10 000 EUR-i eest peax mõningase otsimise peale sellise isendi leidma küll.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - Autor: AKO - 11-07-2011, 10:19 AM
RE: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - Autor: v6sa - 13-07-2011, 10:32 AM
RE: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - Autor: Werewolf - 13-07-2011, 08:34 PM
RE: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - Autor: AKO - 14-07-2011, 10:47 AM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Paar müügis olevat W202 ning üks W201 Uku 4 5,021 13-10-2016, 08:33 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mb E500 ost lauri85 1 3,222 14-02-2016, 11:14 PM
Viimane postitus: hents99
  Mercedes-Benz E 320 EVO Avangarde 3.0 CDI 165kW zavage 2 3,682 09-05-2013, 11:26 PM
Viimane postitus: itbilen
  MB 190 2.0 75kw kristo2106 4 4,242 02-04-2013, 01:12 PM
Viimane postitus: DieForADequila
  Mercedes-Benz A 190 ELEGANCE 1.9 92kW kerit 0 2,151 05-04-2012, 05:18 PM
Viimane postitus: kerit
Exclamation O: Mercedes-Benz 190(W201) PallavKen 7 8,085 11-11-2011, 05:35 PM
Viimane postitus: HotPapa
  Mercedes Benz 190 '89 kristo2106 1 2,540 22-08-2011, 11:29 AM
Viimane postitus: kristo2106
  MB 190 W201 2,0, 86a? kristo2106 16 15,143 17-04-2011, 06:32 PM
Viimane postitus: kristo2106
  190 sport line 2.3 97kw MARIO! 6 4,443 07-03-2011, 09:33 PM
Viimane postitus: code4109
  W124 E420 ja E500 Veiko66 10 10,100 11-10-2010, 07:14 PM
Viimane postitus: martiini



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne