13-07-2011, 12:44 PM
Siin kohal teen kummarduse Denisi optimistlikule ellusuhtumisele. Tõepoolest, kui oleks Haapsalus eelmisel nädalavahetusel toimunud American Beauty Car Show'd vaadanud kitsalt üksnes fotol näidatud ilusa punase Cadillaci juurest, oleks kõik ehk tundunudki enam-vähem tore. Uudishimuliku inimesena käisin siiski kõik kohad läbi ja mulje kogu üritusest jäi üsna masendav. Võistlusplatsile lossi tagumisele küljele oli näiteks pargitud rida Chevy Van'e - üks koledam kui teine. Ühest musta värvi Soome numbritega eksemplarist oli tehtud eriti kole monstrum ja selle sisse ehitatud joodikute punker - koos magamisaseme ja viinavõtmise kohaga. Kõik muidugi laadarahvale, kelle hulgas oli ka palju lapsi, vaatamiseks välja pandud. Ilma igasuguse loogikata võtsid võistlusest osa ka näiteks suvaline mattmustaks värvitud Ford 150 pikap ja uuepoolne Dodge Challenger. Nagu Denis ütles - absoluutselt iga ameerika auto lasti võistlema, peaasi oli väikese osavõtutasu maksmine. Iludusvõistlusel peaks mu meelest ikka väga valima, keda võistlema lasta, et ürituse mainet ebaväärikad autod alla ei tõmbaks. Kuid see vist polnudki iludusvõistlus...
Kui vaadata, kes ürituse korraldas, ei ole imestamiseks põhjust. Ürituse korraldajaks on OÜ Montenero, mis peab kaubamärgi "American Beauty" (www.american.ee) all ameerika autode teenindust ja varuosapoodi. Ehk tegu on "American Beauty"-nimelise firma isikliku autonäitusega ilmse eesmärgiga reklaamida oma varuosapoodi ja autoteenindust. Kuna teretulnud on sinna kõik USA autod, sõltumata vanusest ja seisukorrast, siis olid ka näitusele kõik oodatud. Selles mõttes väga loogiline.
Tegelikult ei tahtnud ma mitte niivõrd maha teha OÜ Montenero poolt korraldatud ameerika autode reklaamiüritust Haapsalus, vaid hoopis juhtida tähelepanu asjaolule, et Eesti suvesse mahuks üks tõeliselt väärikas uunikumide Concourse d'Elegance. Kui üritus oleks hästi korraldatud, oleks kindlasti ka tõsiseid osalejaid.
Kui vaadata, kes ürituse korraldas, ei ole imestamiseks põhjust. Ürituse korraldajaks on OÜ Montenero, mis peab kaubamärgi "American Beauty" (www.american.ee) all ameerika autode teenindust ja varuosapoodi. Ehk tegu on "American Beauty"-nimelise firma isikliku autonäitusega ilmse eesmärgiga reklaamida oma varuosapoodi ja autoteenindust. Kuna teretulnud on sinna kõik USA autod, sõltumata vanusest ja seisukorrast, siis olid ka näitusele kõik oodatud. Selles mõttes väga loogiline.
Tegelikult ei tahtnud ma mitte niivõrd maha teha OÜ Montenero poolt korraldatud ameerika autode reklaamiüritust Haapsalus, vaid hoopis juhtida tähelepanu asjaolule, et Eesti suvesse mahuks üks tõeliselt väärikas uunikumide Concourse d'Elegance. Kui üritus oleks hästi korraldatud, oleks kindlasti ka tõsiseid osalejaid.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane