11-07-2011, 09:35 PM
Ka mulle tundub, et kõige peenem materjal esindusauto reisijateosa jaoks on ikka olnud kvaliteetne kangas. mitte nahk. Nahkistmed olid autojuhi jaoks. Vanasti tehti kõik Rolls-Royce'i limusiinid nii, et juhiiste oli kaetud vastupidava nahaga ja tagaistmed olid kangast (West-of-England-kangas). Üleni nahksisuga olid sportautod, aga mitte limusiinid. MB600 tekstiilistmed on kaetud sama veluurkangaga, mida kasutati vanasti ja ka tänapäeval Saksamaal kiirrongide esimese klassi vaguni istmetel. Minu teada oli esimene Mercedes-Benz, mille istmetel rongi esimese klassi vaguni istmete veluurkangas kasutusele võeti, viimase seeria Adenauer - W189 MB300d.
Vanemate ZiL-ide (114/117) puhul oli esiiste nahast, aga tagaiste kaetud kvaliteetse kangaga (sarnane Rolls-Royce'i West-of-England-kangale). Hiljem (ZiL 115) kaeti kõik ZiL-i istmed kangaga, aga siis oli kasutusel juba veluur. Päris esimeste ZiL-ide istmed olid mingist muust vastupidavast kangast - seda võib vaadata Valeri Kirsi muuseumis, kus on ühe ZiL 111 ahervare vaatamiseks välja pandud.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vanemate ZiL-ide (114/117) puhul oli esiiste nahast, aga tagaiste kaetud kvaliteetse kangaga (sarnane Rolls-Royce'i West-of-England-kangale). Hiljem (ZiL 115) kaeti kõik ZiL-i istmed kangaga, aga siis oli kasutusel juba veluur. Päris esimeste ZiL-ide istmed olid mingist muust vastupidavast kangast - seda võib vaadata Valeri Kirsi muuseumis, kus on ühe ZiL 111 ahervare vaatamiseks välja pandud.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane