10-07-2011, 09:18 PM
(10-07-2011, 09:06 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Küsimus tundub olevat maitses. Kõnekäänd on, et maitse üle ei vaielda, kuigi tegelikkuses on maitse just see põhiline asi, mille üle vaieldakse.
Mainitud "youngtimerite" (W116, W126, W124) võrdlemine kuulsa oldtimeri - Ford T-ga - on selles mõttes õige, et ei üks ega teine oma (vähemalt praegu) märkimisväärset kollektsiooniväärtust. Ma ei ole küll väga suur Ford T spetsialist (kuigi meie peres selline auto 90 aastat tagasi oli), kuid minu teada Ford T kuigi hinnaline uunikum ei ole. Ma ei ole näinud, et kusagil oksjonil või diileri juures ka kõige paremas korras Ford T üle küsitaks üle EUR 25 tuh. Tavaliselt jäävad Ford T hinnad siiski pigem EUR 10-15 tuh. kanti. Pole ka ühtegi olulist põhjust, miks peaks Ford T hind lähemas või kaugemas tulevikus tõusma hakkama. Veteranautode huvilistele on Ford T alati meeldinud, sest see on vaieldamatult üks kättesaadavamaid ja taskukohasemaid ning hõlpsamini remonditavaid veteransõidukeid. Esimese Eesti Vabariigi ajal, muide, anti Ford T juhtimiseks välja juhilube, kuhu oli sisse kirjutatud, et need on mõeldud Ford T jaoks.
Haruldasemate ja paremate Daimler-Benzi yountimerite hinnad on juba mitu aastat tõusuteel. W116 seeriast tasub osta MB450SEL 6,9, W126 seeriast 560SEC, W124 seeriast E500AMG, kõik kabrioletid ja kupeed. Nende youngtimerite hinnad on täna päris soolased, kui autod on tehasekonditsioonis (vähe sõitnud, mitteavariilised, enam-vähem uueväärilised). Selle aasta kevadel müüdi Saksamaal väga heas korras 450SEL6,9 hinnaga EUR 75 tuh., paar aastat tagasi müüdi Amsterdami MB peadiileri poolt 20 tuh.km sõitnud 560SEC hinnaga EUR 85 tuh. ja Saksamaal uuevääriline E500AMG hinnaga EUR 40 tuh. Arvan, et täna oleks need hinnad veel kallimad. Kas need hinnad on odavad või kallid, on suhteline. Võrreldes sama mudeli suure läbisõiduga youngtimeriga, on tehasekonditsioonis autod kallid. Võrreldes tehasekonditsioonis MB600-ga, on need hinnad soodsad. Selle foorumi lugejad kasutavad oma youngtimereid arvatavasti sagedaseks sõitmiseks. Igapäevase kasutusväärtuse poolest on neeed youngtimerid kindlasti paremad kui MB600. Samas kerkib alati üles küsimus, et kui auto on "liiga heas korras", kas on see üldse mõistlik, sest sellist autot igapäevaselt (või isegi igal nädalavahetusel) arvatavasti ei raatsiks kasutada.
Nohh aga see ongi see mida ma ütlesin - tehasekonditsioonis youngtimerite hinnad tõusuvad. Sama puudutab ka W129. Aga see kehtib ikkagi ainult ideaalsete autode puhul, igatahes läbisõit peab olema minimaalne.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/