06-07-2011, 04:06 PM
(04-07-2011, 05:49 PM)denis23 Kirjutas:(04-07-2011, 01:45 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Olen nõus, Denis. See näitab, et MB600 on täna alahinnatud. Arvatavasti üks põhjustest, miks MB600 on täna alahinnatud, on tema ülimalt keerukas konstruktsioon, mis ei võimalda seda autot kasutada igapäevasõitudeks - erinevalt MB190SL-ist. Arvan, et MB600 hind tõuseb keskmises ja kaugemas tulevikus märkimisväärselt rohkem, võrreldes turu üldise hinnatõusuga.
Kuna kristallpalli pole, siis emba kumba, kas MB190SL ülehinnatud, või MB600 ja teised mainitud autod alla hinnatud.
Kuna "allahinnatud" autosid on kordades ja kordades rohkem kui "ülehinnatuid", siis pigem ma arvan et MB190SL-ga, Porsche 911, E-Type, Pagoda-ga jne on midagi valesti mitte et nüüd kogu turg peaks mingi hüppe teha.
Kui sama raha eest, mis maksab MB 190SL, Jaguar E-type või Porsche 911 võib osta näiteks, Facel Vega, Cadillac V16 või Cord 912, siis midagi peaks olema ikka väga-väga vale olla kollektsioneerimisväärtuse poolest...
Kas ei või vastus Sinu küsimusele peituda selles, et klassikalisi autosid ostetakse kolmel põhjusel:
a) kollektsionääride poolt muuseumis näitamiseks või investeerimise eesmärgil;
b) autohuviliste poolt hobiautona kasutamiseks ehk nö. pühapäevaautoks;
c) kasutamiseks samal eesmärgil mis autol oli uuest peast.
Väga vähe on vanasõidukeid, mis vastavad kõigile kolmele kriteeriumile. Need vähesed, mis vastavad, maksavad palju. Autod, mis ühele või kahele kriteeriumile ei vasta, maksavad vähe. Enamikul vanasõidukitest jääb puudu kollektsiooni- või investeerimisväärtusest - seepärast on nende turuväärtus üldjuhul palju väiksem taastamismaksumusest. Lisaks on enamus autosid kaotanud oma väärtuse täitmaks eesmärki, milleks nad kunagi loodi. (Kunagine esindusauto on kaotanud oma esinduslikkuse; kunagine pereauto ei suuda tänapäeva liikluses enam toime tulla jne.)
Väärtuslikest vanasõidukitest omaette kategooria moodustavad paljud kabrioletid, mis ei olnud üldjuhul juba algusest peale loodud täitma mingit tarbe-eesmärki, vaid peamiselt elustiili aksessuaariks. MB190SL, MB Pagoda, W107SL, Porsche kabriolett, E-Type rodster jt. on autod, mis sobivad ostmiseks igal ülal loetletud kolmel eesmärgil - seepärast on nende hinnad, võrreldes teiste "eakaaslastega" kõrgemad. Teisisõinu - tänapäeval on kõrges hinnas need vanasõidukid, mis loodi algselt mitte transpordivahendina, vaid elustiili aksessuaarina ja mis on tänapäeval täidavad seda eesmärki sama hästi kui uuena.