04-07-2011, 10:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-07-2011, 11:42 PM ja muutjaks oli denis23.)
(04-07-2011, 09:24 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Denis, Sinu poolt viidatud Cadillac Eldorado Brougham ei sobi autona võrldemiseks MB600-ga. Üldine konsensus on, et MB600 väärtuse peamine tegur on prestiizh ja välimus - mitte tehniline ekstravagantsus. Prestiizhi ja välimuse kaudu on MB600 väärtuse määratlenud tunnustatud autoriteedid, näiteks Pebble Beach konkursi kohtunikud ja maailmas tuntud vanaautohuvilised - nii siin- kui sealpool ookeani. Cadillac Eldorado Brougham ei sobi autona võrdlemiseks MB600-ga, sest see Cadillac (nagu paljud teisedki "ameeriklased") on välimuselt eemaletõukav ja vulgaarne. Teatavasti maksis Cadillac Eldorado Brougham uuest peast rohkem kui R-R Silver Cloud ja mõnevõrra vähem kui MB600. Ehk teisisõnu oli Cadillac Eldorado Brougham enam-vähem samas hinnaklassis MB600-ga. Tänaseks ei ole "uueks" taastatud Cadillac Eldorado Brougham'i turuväärtus ligilähedanegi MB600-ga. Miks? Sest ta on kole ning ebasoliidne ja sellest tulenevalt vähe ihaldusväärne. Mitte keegi ei takistanud GM-il disainida Cadillac Eldorado Brougham'i soliidsena. GM-i disainerid arvasid, et ameerikalik kitsh on parim disainistiil. Nad eksisid. Daimler-Benzi jaoks oli USA suurim turg MB600-le. Järelikult ameeriklastele meeldis MB600 disain isegi väga. See omakorda tähendab, et GM-i disainerid eksisid ameeriklaste maitset ennustades. Daimler-Benzi noor disainer Paul Bracq sai MB600 kujundamisel ülesandeks visandada erinevaid sketshe MB600 võimalikust väliskujust. Muu hulgas disainis ta ühe võimaliku variandina ameerikaliku panoraamklaasiga, ümarate vormidega ja väikeste "sabatiibadega" variandi. Daimler-Benz ennustas õigesti, et "sabatiibade" ja ameerikalike ümarate vormidega disain hakkab moest ära minema ja valis palju kaasaegsama disaini. Tänapäevalgi ei mõju MB600 lootusetult arhailisena - erinevalt sama ajastu "ameeriklastest" ja rääkimata Rolls-Royce'ist ja Bentley'st. See stiil jäi kestma mitmeks aastakümneks. Seega oli MB600 mitte üksnes oma ekstravagantse tehnika, vaid ka disaini poolest oma ajast tublisti ees.
Cadillac Eldorado Broughami juures kasutatud tehniliste lahenduste keerukuse aste sobib teatud osas võrdlemiseks MB600-ga. Samas need kaks autot omavahel võrdlust ei kannata. Tõtt-öelda, isegi neis autodes kasutatud tehnilisi lahendusi ei saa eriti võrrelda. MB600 tehnilised lahendused olid keerulised, kuid õige hoolduse korral töökindlad. Cadillac Eldorado Brougham'i õhkvedrustuse teostus oli lisaks keerukusele ka veel kehvasti tehtud.
Lugupeetud Riho-Peeter, vanatehnika maha tegemine ei ole minu tugev külg. Mina aga juhatan tähelepanu mõnele Sinu jutus esinevatele faktivigadele.
"Cadillac Eldorado Brougham ei sobi autona võrdlemiseks MB600-ga, sest see Cadillac (nagu paljud teisedki "ameeriklased") on välimuselt eemaletõukav ja vulgaarne."
Ei oska kommenteerida. Ilmselt maitsetest üle ei vaidle, vaid enda arust, tegemist on üliilusa autoga.
![[Pilt: cadillac01.jpg]](http://classiccars.com.ua/wp-content/uploads/2008/09/cadillac01.jpg)
![[Pilt: cadillac2.jpg]](http://classiccars.com.ua/wp-content/uploads/2008/09/cadillac2.jpg)
"Daimler-Benzi noor disainer Paul Bracq sai MB600 kujundamisel ülesandeks visandada erinevaid sketshe MB600 võimalikust väliskujust. Muu hulgas disainis ta ühe võimaliku variandina ameerikaliku panoraamklaasiga, ümarate vormidega ja väikeste "sabatiibadega" variandi. Daimler-Benz ennustas õigesti, et "sabatiibade" ja ameerikalike ümarate vormidega disain hakkab moest ära minema ja valis palju kaasaegsama disaini."
Selleks hetkeks, kui MB600 oli olemas, oli ameerikas juba ammu ümarad vormid, panoraamklaasid ning sabatiivad kadunud.
Vastupidi, MB 600 lakooniline disain üsna hästi sarnaneb tolleaja USA moega. Palun, vaata 1964 Cadillaci näiteks. Ka 195X aastatel oli seal üsna palju lakooniliste vormidega autosid. Näiteks, Lincoln Continental MkII.
Alloleval pildil on 1961 aasta Lincoln Continental - nagu Sa näed oli MB600 piisaval määral sarnane tolleaja US moega.
![[Pilt: 1961_lincoln_continental-pic-52097.jpeg]](http://static.cargurus.com/images/site/2008/06/10/23/40/1961_lincoln_continental-pic-52097.jpeg)
Cadillac Eldorado Broughami juures kasutatud tehniliste lahenduste keerukuse aste sobib teatud osas võrdlemiseks MB600-ga. Samas need kaks autot omavahel võrdlust ei kannata. Tõtt-öelda, isegi neis autodes kasutatud tehnilisi lahendusi ei saa eriti võrrelda. MB600 tehnilised lahendused olid keerulised, kuid õige hoolduse korral töökindlad. Cadillac Eldorado Brougham'i õhkvedrustuse teostus oli lisaks keerukusele ka veel kehvasti tehtud.
Ei oska kommenteerida, Sinu eelmise juttu MB-600 kohta järgi tundub Cadillac lausa töökindluse tipp. Ise arvan, et Caddy elektrimootorid on kindlasti lihtsam ja parem hooldada kui MB hüdraulikat. Ka vana karburaator on töökindlam kui vana mehaaniline sissepritse. Aga vaidluse mõtest ei saa eriti aru - täna nende autode hinna ei kujunda töökindlus, vaid ajalooline väärtus. Mõlemal seda on küllalt - millest siis vaidlus?
MB600 oli esimene Daimler-Benz'i poolt nn. kolme-karbi-stiilis disainitud sõiduauto.
Väga imelik avaldus, millel puudub igasugune seos reaalsusega. MB-600 disainvõtted laias laastus ühtivad W111/112 mudeliga, mis on omakorda järelkäia Pontonis jne. Ning mõlemad need, Ponton ja Heckflosse üsna sarnased paljude teiste maade autodega.
Tänaseks ei ole "uueks" taastatud Cadillac Eldorado Brougham'i turuväärtus ligilähedanegi MB600-ga. Miks? Sest ta on kole ning ebasoliidne ja sellest tulenevalt vähe ihaldusväärne.
Hmm..see on mingi totaalne eksimus.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/