04-07-2011, 11:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-07-2011, 11:45 AM ja muutjaks oli denis23.)
(04-07-2011, 10:58 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: MB600 võrdlus nn. Euroopa muskelautodega ei ole päris adekvaatne. Denisi Euroopa muskelautode loetelule võiks lisada ka Monteverdi Hai, DeTomaso Vallelunga ja Bristoli, aga mida see annaks? Tüüpiline 60-ndate ja 70-ndate Euroopa muskelauto oli käsitsi valmistatud luksuslik nišiauto, mille peale oli pandud suur Ameerika mootor. 1970.-ndate alguse naftakriisiga läks enamus neist pankrotti. DeTomaso hingitses veel 1980.-ndateni. Bristol lõpetas autode tootmise alles 2011.a. Mingist tehnilisest innovatsioonist ei saa ühegi Euroopa muskelautotootja puhul rääkida. Ainus erand on vast Jensen, kes võttis kasutusele mitteblokeeruvad pidurid. Mitte ükski Euroopa muskelautotootja poleks iialgi suutnud midagi nii tehniliselt innovatiivset luua nagu seda tegi Daimler-Benz oma mudeliga MB600. MB600 jäi aastakümneteks oma tehnilistelt lahendustelt kogu autotööstuse lipulaevaks.
Denis, võrrelda tasub omavahel võrreldavaid asju. MB600 ei ole võrreldav nende autodega, mida Sa loetlesid. MB enda mudelivalikust saab MB600 võrrelda oma eelkäija MB770-ga või järeltulija Maybachiga. MB600 saab eksklusiivsuselt võrrelda MB300SL-ga (W198) või ka näiteks eelmise MB esindusmudeli Adenaueriga. Teiste tootjate autodest saab MB600 võrrelda ZIL 114/117-ga ja Rolls-Royce Phantomiga. Need oleksid palju adekvaatsemad võrdlused.
MB-600 ei olegi võimalik millegiga võrreldada, ainus sõiduauto mis enam-vähem sellega võrdub oma tasemelt on 1957-1958 Cadillac Eldorado Brougham, arvan et see on oma absurdsusest ja keerukusest isegi üle. Ja täpselt sama moodi, oli see pelgalt "technology demonstrator" ehk siis lihtsalt näitas tasemet, ning ega igapäevaseks kasutuseks see auto isegi USA-s eriti ei kõlbanud.
väikefirmadest ...see ongi tänase ja eilse päeva erinevus. 1967 aastal Jensen tegi maailma esimese full time 4WD sõiduauto + esimese auto millel oli ABS, lihtsalt kombineerides põllumajandustehnika ja lennunduse komponendid autotööstusega.
Kas täna oleks selline läbimurre võimalik? Ma küll kahtlen.
Kas täna oleks võimalik, isegi kasutades teiste tootjate mootorit ja käigukasti, kuskil angaaris kokku panna auto, mis oleks Mercedes CLS või CL võrdväärne või parem, isegi kui sa ei tee ühtegi innovatsiooni? Ei ole.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/