04-07-2011, 10:50 AM
2008.a. börsikrahhi järel tundus vahepeal nagu oleks vanaautoajakirjandus siin- ja sealpool Atlandi ookeani kokku leppinud, et hakatakse analüüsima, kas klassikaliste autode turg on mullistunud või mitte. Siis võeti ette Jaguar E-Type, Ferrari 375 jt. autod, mis 1990.a. klassikaliste autode turukrahhis oma väärtusest 80% kaotasid ja analüüsiti, kas see võiks korduda. Päris ruttu tõestati teoorias, et uut turukrahhi juhtuma ei saa, sest hinnamulli pole. Tänaseks on praktika kinnitanud, et klassikaliste autode turg ei olnud mullistunud ja kõigi kultusautode hinnad lähevad ainult üles, s.h. MB190SL hind. Seega ei saa küll öelda, nagu oleks MB190SL praegu ülehinnatud. Ka Jaguar E-Type ei ole ülehinnatud, võrreldes selle auto taastamise maksumust turuväärtusega. Pigem on turusituatsioon tervikuna vastupidine. Tõusval turul käib spekulatsioon selle üle, milliste autode väärtus on hetkel alahinnatud. MB väärtuslikumatest mudelitest on hetkel ilmselt alahinnatud W188 II (MB300Sc), W100 (MB600), W198 (MB300SL). Nn. MB youngtimeritest on oma hinnapõhja saavutanud W126 kupee, W129, W124 (E500 AMG) - nende hinnad peaksid hakkama tõusma.