03-07-2011, 10:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2011, 10:55 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
Denis, rahaliselt võrrelda tasub võrreldavas seisukorras autosid. Uuevääriliseks taastatud MB190SL maksab Saksamaal ca EUR 125 tuh. (saab kohe kätte) ja Poolas EUR 80-90 tuh. (peab 6 kuud ootama). Kindlasti on võimalik MB190SL taastada "uueks" ka Eestis ja arvatavasti mitte suuremate kuludega kui Poolas. Uuevääriliseks on võimalik MB600 täielikult taastada ainult ühel käel loetletavais firmades. "Uueks" taastatud MB600 odavaim versioon (SWB) maksab ca EUR 200 tuh. MB600 on võimalik osta hinnaga EUR 15 tuh., kuni EUR 1,5 milj. Küsimus on seisukorras ja mudelis. EUR 15 tuh. maksab MB600SWB vrakk. EUR 1,5 milj. maksab uuevääriliseks taastatud MB600 landaulett. Kindlasti on võimalik EUR 125 tuh. eest osta MB600SWB, kuid see ei ole kindlasti võrreldavas seisukorras uuevääriliseks taastatud MB190SL-ga.
MB190SL põhineb sisuliselt Pontoni tehnikal. Teatavate mööndustega võib öelda, et 190SL ongi Pontoni üks versioon. Nagu Rolz on varasemalt õigesti öelnud, on 190SL üks väga vähestest pealesõjaaegsetest Mercedestest, mille taastamine end rahaliselt ära tasub. Vähemalt Ida-Euroopas. Olen kõnealust sinist 190SL-i korra tänaval näinud. Jõin teiste vanameestega kohvikus teed ja arutasin maailma asju. See auto oli pargitud kohviku ukse ette ja mitte ei saanud sellelt pilku. Väga ilus auto ja hea taastamistöö.
Selles mõttes nõustun Denisiga, et MB190SL on mõnes mõttes üle hinnatud. Kui "uueks" taastatud MB190SL-i saaks Poolast EUR 80 tuhandega, siis sama heas korras Pontoni tippversiooni (W180 220S-i) saaks Saksamaalt poole odavamalt (vt. Ponton Manufaktur, http://www.mercedes-ponton.de ). Ei ole isiklikult üldse kabriolettide fänn, s.t. endale ei ostaks. Seega kulutaksin poole vähem ja ostaksin MB190SL-i asemel Ponton sedaani. Selles mõttes on MB190SL ka minu jaoks üle hinnatud. Samas mõistan täielikult neid, kes oskavad MB190SL-ist lugu pidada. See ju väga emotsionaalne küsimus ja väga ilus auto.
Denis, kust pärinevad Su andmed, et MB190SL-i peetakse praegu maailma kõige ülehinnatumaks autoks? Kui klassikaliste autode turg 1990.-ndal aastal kokku kukkus, siis peale seda ei ole hinnamulli enam tekkinud. Viimase 21 aastaga on klassikaliste autode hinnad üldjoontes kahekordistunud, mis on väga normaalne. On muidugi üksikuid erandeid, kuid need (kultus)autod, mille hinnad ajavahemikul 1987-1990 laes ära käisid ja siis kokku kukkusid, on enam-vähem kõik täna keskmiselt ainult kaks korda kallimad kui 1990.-ndal aatal. Võttes arvesse viimase 21 aasta inflatsioonikoefitsiendi, siis hinnamullist rääkida on siin kohatu. Kas klassikaliste autode turg on mullistunud või mitte, on alates 2008.a. sügisest korduvalt rahvusvahelises autoajakirjanduses analüüsitud. Üldine konsensus on, et hinnamulli pole. Kindlasti pole räägitud ühestki konkreetest mudelist, mille hind on mullistunud. (Või on midagi minust väga mööda läinud.) Arvan, et MB190SL-i hind kindlasti ei ole üle hinnatud, arvestades klassikaliste autode turu üldisi suundasid. MB190SL-i hind on täiesti paigas: see maksab umbes 2-2,5 korda rohkem kui Ponton sedaan. Samamoodi maksab Adenauer kabriolett umbes 2-2,5 korda rohkem kui sedaan. Isegi sulle hästi tuttav W143 kabriolett maksab 2-2,5 korda rohkem kui sedaan. (Siin võrdlen võrreldavat: jutt käib uuevääriliseks taastatud autodest.)
Denis, Adenauer kupee hind on samas suurusjärgus Adenauer kabrioleti ja Adenauer rodsteriga. Selle mudeli puhul ei toimi tavaline loogika, et kupee on odavam, võrreldes lahtise autoga. Adenauer kupee on haruldasem kui Adenauer kabrioletid ja rodsterid kokku. Eriti hinnatud on Adenauer kupeena MB300Sc. Seega on ta hinna poolest umbes poole kallim kui MB190SL. Kui leiad mulle uuevääriliseks taastatud Adenauer kupee, siis ostan selle sult MB190SL-i hinna eest momentaalselt ära. Juba mitu aastat on räägitud Adenauer kupee (ja eriti MB300Sc) suurest investeerimispotentsiaalist. Paljud arvavad, et see auto tõuseb millalgi oma hinnalt MB300SL-i (kajakatiiva/rodsteri) hinnaskaalasse. Öeldakse, et praegu on see auto kõvasti alla hinnatud. Omal ajal paiknes MB300Sc kajakatiivast (W198) üleval pool. Ka on see palju haruldasem auto, võrreldes kajakatiivaga. Seega peaks selle hind üles minema.
MB190SL põhineb sisuliselt Pontoni tehnikal. Teatavate mööndustega võib öelda, et 190SL ongi Pontoni üks versioon. Nagu Rolz on varasemalt õigesti öelnud, on 190SL üks väga vähestest pealesõjaaegsetest Mercedestest, mille taastamine end rahaliselt ära tasub. Vähemalt Ida-Euroopas. Olen kõnealust sinist 190SL-i korra tänaval näinud. Jõin teiste vanameestega kohvikus teed ja arutasin maailma asju. See auto oli pargitud kohviku ukse ette ja mitte ei saanud sellelt pilku. Väga ilus auto ja hea taastamistöö.
Selles mõttes nõustun Denisiga, et MB190SL on mõnes mõttes üle hinnatud. Kui "uueks" taastatud MB190SL-i saaks Poolast EUR 80 tuhandega, siis sama heas korras Pontoni tippversiooni (W180 220S-i) saaks Saksamaalt poole odavamalt (vt. Ponton Manufaktur, http://www.mercedes-ponton.de ). Ei ole isiklikult üldse kabriolettide fänn, s.t. endale ei ostaks. Seega kulutaksin poole vähem ja ostaksin MB190SL-i asemel Ponton sedaani. Selles mõttes on MB190SL ka minu jaoks üle hinnatud. Samas mõistan täielikult neid, kes oskavad MB190SL-ist lugu pidada. See ju väga emotsionaalne küsimus ja väga ilus auto.
Denis, kust pärinevad Su andmed, et MB190SL-i peetakse praegu maailma kõige ülehinnatumaks autoks? Kui klassikaliste autode turg 1990.-ndal aastal kokku kukkus, siis peale seda ei ole hinnamulli enam tekkinud. Viimase 21 aastaga on klassikaliste autode hinnad üldjoontes kahekordistunud, mis on väga normaalne. On muidugi üksikuid erandeid, kuid need (kultus)autod, mille hinnad ajavahemikul 1987-1990 laes ära käisid ja siis kokku kukkusid, on enam-vähem kõik täna keskmiselt ainult kaks korda kallimad kui 1990.-ndal aatal. Võttes arvesse viimase 21 aasta inflatsioonikoefitsiendi, siis hinnamullist rääkida on siin kohatu. Kas klassikaliste autode turg on mullistunud või mitte, on alates 2008.a. sügisest korduvalt rahvusvahelises autoajakirjanduses analüüsitud. Üldine konsensus on, et hinnamulli pole. Kindlasti pole räägitud ühestki konkreetest mudelist, mille hind on mullistunud. (Või on midagi minust väga mööda läinud.) Arvan, et MB190SL-i hind kindlasti ei ole üle hinnatud, arvestades klassikaliste autode turu üldisi suundasid. MB190SL-i hind on täiesti paigas: see maksab umbes 2-2,5 korda rohkem kui Ponton sedaan. Samamoodi maksab Adenauer kabriolett umbes 2-2,5 korda rohkem kui sedaan. Isegi sulle hästi tuttav W143 kabriolett maksab 2-2,5 korda rohkem kui sedaan. (Siin võrdlen võrreldavat: jutt käib uuevääriliseks taastatud autodest.)
(03-07-2011, 10:24 PM)denis23 Kirjutas:(03-07-2011, 10:18 PM)joristaja Kirjutas: kas see W188 on selline? (pilt netist)
Jah, see on cupee. Ilmselt see maksab enam vähem 190SL hinna. roadsterid ja cabriod väga kallid
(03-07-2011, 10:01 PM)denis23 Kirjutas:(03-07-2011, 09:22 PM)Rolz Kirjutas: Denis, katsu mõista, et meid enamusi ühendab siin keskonnas austus ja huvi ühe suhteliselt konkreetse automargi vastu. Austusest selle vastu sai ka see teema loodud.
nohh..siis ma ütlen, et selle raha eest, mida maksab üks 190SL (mootor 1.9L, tehtud 26 tuhat tk) võib osta ühe MB-600 W100, (tehtud 2600 tk) või MB-300SE Cabrio W112 (tehtud 760 tk)
Või W188 kupee (tehtud ca 200 tk.) See on üldse sama haruldane kui Püha Graal, aga kuna börsimaaklerid ja rantjeed ei tea sellest s-gi ning kuna sellel katus on siis eputada on raskem, siis ikka maksab ta mitte oluliselt rohkem kui lihtlabane MB-190SL.
Need on tõesti tehnika poolest uskumatult huvitavad autod ja väga haruldased.
Denis, Adenauer kupee hind on samas suurusjärgus Adenauer kabrioleti ja Adenauer rodsteriga. Selle mudeli puhul ei toimi tavaline loogika, et kupee on odavam, võrreldes lahtise autoga. Adenauer kupee on haruldasem kui Adenauer kabrioletid ja rodsterid kokku. Eriti hinnatud on Adenauer kupeena MB300Sc. Seega on ta hinna poolest umbes poole kallim kui MB190SL. Kui leiad mulle uuevääriliseks taastatud Adenauer kupee, siis ostan selle sult MB190SL-i hinna eest momentaalselt ära. Juba mitu aastat on räägitud Adenauer kupee (ja eriti MB300Sc) suurest investeerimispotentsiaalist. Paljud arvavad, et see auto tõuseb millalgi oma hinnalt MB300SL-i (kajakatiiva/rodsteri) hinnaskaalasse. Öeldakse, et praegu on see auto kõvasti alla hinnatud. Omal ajal paiknes MB300Sc kajakatiivast (W198) üleval pool. Ka on see palju haruldasem auto, võrreldes kajakatiivaga. Seega peaks selle hind üles minema.