03-07-2011, 12:27 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2011, 08:42 AM ja muutjaks oli denis23.)
(02-07-2011, 09:08 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Denisi seisukoht tundub kuuluvat rohkem huumori- kui tehnikafoorumisse - kogu lugupidamise juures.Denisi omab tähtsus see et oleks arusaadav kuidas asi korda saab. Kui see käib minule üle jõu rahaliselt - siis saab oodata sellega kuni raha tekib. Palju hullem, kui asjal polegi rahalist lahendust, siis tulebki asju aretada, ning siis, lp. Riho-Peeter, mida mina Sinu lohutuseks võin öelda, see on see, et päriselus olen vanade autode juures komistunud (ning seda koguni mitu korda järjest) ka oluliselt lihtsamate asjadega kui see on Mercedes W100 hüdraulikasüsteem. Muu hulgas, ütlen ausalt, et ei viitsi töökorda seada näiteks oma Caddy vaakuumiga töötava püsikiirusehoidjat, või 45 a. vana fotoelementidel kaugtulede automaatlülit, mis teoorias peaks vastassuunas tuleva auto valguse pealt reageerima. Lihtsalt minul on kahju selle peale oma tagasihoidliku resurrsi raisata.
1. Hüdraulikasüsteemist
Kui MB600 omanikud peavad auto hüdraulikasüsteemi taastamiseks ja korrashoidmiseks kulutama astronoomilisi summasid, siis Denis lahendab asja lihtsamini: kas toodab vajalikud hüdraulikasüsteemi detailid ise peenraha eest väikeseeriatootmisena või asendab kõik elektrimootoritega. Kui MB600 hüdraulikasüsteemi oleks võimalik asendada elektrimootoritega, siis oleks seda restaureerimise käigus laialdaselt ka tehtud. Paraku pole. Miks? Kõik teised lollid ja Denis üksi tark? Vastus: elektrimootorite peale auto ümberehitamine on veel kallim. Üks peamistest põhjustest, miks MB600 mugavussüsteemid töötavad hüdraulikaga, mitte elektrimootoritega, on tehase ajaloolaste väitel asjaolu, et 1950-ndate aastate lõpus (kui auto projekteeriti) olid elektrimootorid veel liiga rasked. Kuna juhtimist vajavaid süsteeme on MB600-l väga palju, siis oleks selle kõige panemine elektrimootorite peale olnud liigse kaalu tõttu võimatu. Muide, MB600-le planeeritud järglane tehti prototüübina valmis ja sellel töötasid mugavussüsteemid elektrimootorite peal. Paraku oli 1980-ndate aastate alguseks nõudlus kadunud ja W100-l põhinev järglane jäigi üksnes prototüübiks. Denisi lohutuseks võin öelda, et päris vale see mõttekäik (hüdraulika asendamine elektrimootoritega) ei ole. On teada üksainus MB600 mugavussüsteem, mis originaalis töötab hüdraulikaga, kuid hiljem paigaldatuna on sageli kulude olulise kokkuhoiu tõttu tehtud elektriajamiga. See on katuseluuk. Araabia šeigid peavad katuseluugist lugu ja lasevad oma perekonna vanadele MB600-dele taastamise käigus vahel paigaldada katuseluugi, kui seda originaalis lisavarustusena tellitud ei olnud. See on ainus MB600 mugavussüsteem, mille paigaldamine elektrimootoriga end ära tasub.
2. Varuosadest
Kõigi teiste MB omanike jaoks on oluline tähendus sõnal "varuosa" - kuid mitte Denisi jaoks. Denisi jaoks omab tähtsust üksnes materjal: puit, kumm, klaas, metall, värv. Kui materjal on olemas, teeb ta detailid ise. Tubli mees! Paraku kõigi teiste lihtsurelike jaoks omab tähendust kurblik asjaolu, et MB600 detailid ei ühildu ühegi teise MB mudeliga. Välja arvatud mootor ja - nagu Denis avastas - piduripedaali kumm. Arvatavasti mitmed mutrid, elektripirnid, poldid ja kasutatud materjalid ühilduvad - aga mitte tehase poolt materjalidest valmistatud detailid. Et MB600 detailid teiste MB mudelitega ei ühildu ja MB600 varuosad on väga kallid, on MB600 taastamine rahakotti vägagi kurnav ettevõtmine. (Vabanda, Denis, see jutt teistele huvilistele mõeldud. Sina, nagu me juba teame, võtaksid pool MB600 sisustust teiste MB mudelite pealt ja MB600 originaalvaruosadena vajaksid ainult nelja asja: kereplekid, stanged, iluliistud ja esiklaas. Keegi peale sinu sellega ilmselt hakkama ei saaks. Seetõttu au ja kuulsus sulle!)
Nii et selles mõttes Sul on õigus, kui annad mõista et teoretiseerimine on klaviatuuri taga lihtne.
Mis puutub aga Saksa ajaloolaste, siis nüüd ma pean ilmselt nõustuma - kui juba MB ajaloolased väidavad midagi, siis see on tõde. Nohh...või peaaegu tõde.
See jutt sellest et näiteks elektrilised aknamootorid osutusid liiga raskeks 2.5 tonnise auto jaoks, on ülimalt veenev, jah.
Eriti näiteks selle taustal, et 1963 Caddyl oli elektriaknaid 8 tk (4 aken + 4 kolmnurkakna) plus siis elektriiste, elektrikesklukk jne.
Nojah, need ajaloolised, on gumanitaarid, , kui W100 50-ndate lõpus projekteeriti, ei olnud veel massiliselt kasutusse võetud muutuvvoolu generaatorid, näiteks, Adenaueril oligi alalisvoolu genekas, ning see tõesti kõik need lisad ei suudaks ära toita. Alalisvoolu generaator linnasõidul ei suuda isegi esituled ära toita.
Siis kui auto aga tootmisesse ilmus, siis tulid juba muutuvvoolu generaatorid. Aga ajamid jäid samaks.
Ameerikas oli väga selge veelahkme väga kallis
- seni kui oli neil alalisvoolu genekad, kasutati igasugused imelahendused - vaakumiga töötavad kojamehed ja kesklukk, samuti, mehaanilise ajamiga bensupumbad, hüdraulilised istmed ning aknatõstukid jne.
Elektrimootorid kasutati nii vähe kui võimalik, ning need olid ikka päris nõrgukesed.
Kui autod said muutuvvoolu generaatorid, kohe kogu stuff muutus elektriliseks päeva pealt, pluss siis igasugune elektrividinate arv suurenes X2 korda paari aastaga.
Siin saate näha 1963 Caddy lisade nimekiri. Ei ole vähem, kui W600, eriti kallil Fleetwoodil. Ja kõik on elekter (natukene on vaakuum ka)
http://www.100megsfree4.com/cadillac/cad1960/cad63f.htm
Olgu siis peale - ilmselt mingi põhjus sakslastel on olnud ning arvestades nende projekteerimistasemet, ei ole tegelikult kahtlust, et tehniliselt saaksid neid saama hakkama nii pneumo, hüdro, elektri või muu ajamiga.
Minul on hoopis teine küsimus - kuidas see hüdraulika töötas, kui mootor oli seiskunud? Kas mingi hüdroakkumulaator oli?
Muide, minu jaoks on W100 Mercedese puhul vapustav hoopis midagi muu - nimelt seda, kuidas üks riik peale totaalset hävingu, maatasa pommitamist, okkupeerimist, miljonite kodanike surma, kõike seda mida sakslased elasid üle, just nimelt, kuidas see riik suutis vähem kui 20 aastaga valmistada maailma kõige luksuslikuma auto. Kõik muu on selle taustal teistjärguline...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/