02-07-2011, 09:08 PM
Denisi seisukoht tundub kuuluvat rohkem huumori- kui tehnikafoorumisse - kogu lugupidamise juures.
1. Hüdraulikasüsteemist
Kui MB600 omanikud peavad auto hüdraulikasüsteemi taastamiseks ja korrashoidmiseks kulutama astronoomilisi summasid, siis Denis lahendab asja lihtsamini: kas toodab vajalikud hüdraulikasüsteemi detailid ise peenraha eest väikeseeriatootmisena või asendab kõik elektrimootoritega. Kui MB600 hüdraulikasüsteemi oleks võimalik asendada elektrimootoritega, siis oleks seda restaureerimise käigus laialdaselt ka tehtud. Paraku pole. Miks? Kõik teised lollid ja Denis üksi tark? Vastus: elektrimootorite peale auto ümberehitamine on veel kallim. Üks peamistest põhjustest, miks MB600 mugavussüsteemid töötavad hüdraulikaga, mitte elektrimootoritega, on tehase ajaloolaste väitel asjaolu, et 1950-ndate aastate lõpus (kui auto projekteeriti) olid elektrimootorid veel liiga rasked. Kuna juhtimist vajavaid süsteeme on MB600-l väga palju, siis oleks selle kõige panemine elektrimootorite peale olnud liigse kaalu tõttu võimatu. Muide, MB600-le planeeritud järglane tehti prototüübina valmis ja sellel töötasid mugavussüsteemid elektrimootorite peal. Paraku oli 1980-ndate aastate alguseks nõudlus kadunud ja W100-l põhinev järglane jäigi üksnes prototüübiks. Denisi lohutuseks võin öelda, et päris vale see mõttekäik (hüdraulika asendamine elektrimootoritega) ei ole. On teada üksainus MB600 mugavussüsteem, mis originaalis töötab hüdraulikaga, kuid hiljem paigaldatuna on sageli kulude olulise kokkuhoiu tõttu tehtud elektriajamiga. See on katuseluuk. Araabia šeigid peavad katuseluugist lugu ja lasevad oma perekonna vanadele MB600-dele taastamise käigus vahel paigaldada katuseluugi, kui seda originaalis lisavarustusena tellitud ei olnud. See on ainus MB600 mugavussüsteem, mille paigaldamine elektrimootoriga end ära tasub.
2. Varuosadest
Kõigi teiste MB omanike jaoks on oluline tähendus sõnal "varuosa" - kuid mitte Denisi jaoks. Denisi jaoks omab tähtsust üksnes materjal: puit, kumm, klaas, metall, värv. Kui materjal on olemas, teeb ta detailid ise. Tubli mees! Paraku kõigi teiste lihtsurelike jaoks omab tähendust kurblik asjaolu, et MB600 detailid ei ühildu ühegi teise MB mudeliga. Välja arvatud mootor ja - nagu Denis avastas - piduripedaali kumm. Arvatavasti mitmed mutrid, elektripirnid, poldid ja kasutatud materjalid ühilduvad - aga mitte tehase poolt materjalidest valmistatud detailid. Et MB600 detailid teiste MB mudelitega ei ühildu ja MB600 varuosad on väga kallid, on MB600 taastamine rahakotti vägagi kurnav ettevõtmine. (Vabanda, Denis, see jutt teistele huvilistele mõeldud. Sina, nagu me juba teame, võtaksid pool MB600 sisustust teiste MB mudelite pealt ja MB600 originaalvaruosadena vajaksid ainult nelja asja: kereplekid, stanged, iluliistud ja esiklaas. Keegi peale sinu sellega ilmselt hakkama ei saaks. Seetõttu au ja kuulsus sulle!)
1. Hüdraulikasüsteemist
Kui MB600 omanikud peavad auto hüdraulikasüsteemi taastamiseks ja korrashoidmiseks kulutama astronoomilisi summasid, siis Denis lahendab asja lihtsamini: kas toodab vajalikud hüdraulikasüsteemi detailid ise peenraha eest väikeseeriatootmisena või asendab kõik elektrimootoritega. Kui MB600 hüdraulikasüsteemi oleks võimalik asendada elektrimootoritega, siis oleks seda restaureerimise käigus laialdaselt ka tehtud. Paraku pole. Miks? Kõik teised lollid ja Denis üksi tark? Vastus: elektrimootorite peale auto ümberehitamine on veel kallim. Üks peamistest põhjustest, miks MB600 mugavussüsteemid töötavad hüdraulikaga, mitte elektrimootoritega, on tehase ajaloolaste väitel asjaolu, et 1950-ndate aastate lõpus (kui auto projekteeriti) olid elektrimootorid veel liiga rasked. Kuna juhtimist vajavaid süsteeme on MB600-l väga palju, siis oleks selle kõige panemine elektrimootorite peale olnud liigse kaalu tõttu võimatu. Muide, MB600-le planeeritud järglane tehti prototüübina valmis ja sellel töötasid mugavussüsteemid elektrimootorite peal. Paraku oli 1980-ndate aastate alguseks nõudlus kadunud ja W100-l põhinev järglane jäigi üksnes prototüübiks. Denisi lohutuseks võin öelda, et päris vale see mõttekäik (hüdraulika asendamine elektrimootoritega) ei ole. On teada üksainus MB600 mugavussüsteem, mis originaalis töötab hüdraulikaga, kuid hiljem paigaldatuna on sageli kulude olulise kokkuhoiu tõttu tehtud elektriajamiga. See on katuseluuk. Araabia šeigid peavad katuseluugist lugu ja lasevad oma perekonna vanadele MB600-dele taastamise käigus vahel paigaldada katuseluugi, kui seda originaalis lisavarustusena tellitud ei olnud. See on ainus MB600 mugavussüsteem, mille paigaldamine elektrimootoriga end ära tasub.
2. Varuosadest
Kõigi teiste MB omanike jaoks on oluline tähendus sõnal "varuosa" - kuid mitte Denisi jaoks. Denisi jaoks omab tähtsust üksnes materjal: puit, kumm, klaas, metall, värv. Kui materjal on olemas, teeb ta detailid ise. Tubli mees! Paraku kõigi teiste lihtsurelike jaoks omab tähendust kurblik asjaolu, et MB600 detailid ei ühildu ühegi teise MB mudeliga. Välja arvatud mootor ja - nagu Denis avastas - piduripedaali kumm. Arvatavasti mitmed mutrid, elektripirnid, poldid ja kasutatud materjalid ühilduvad - aga mitte tehase poolt materjalidest valmistatud detailid. Et MB600 detailid teiste MB mudelitega ei ühildu ja MB600 varuosad on väga kallid, on MB600 taastamine rahakotti vägagi kurnav ettevõtmine. (Vabanda, Denis, see jutt teistele huvilistele mõeldud. Sina, nagu me juba teame, võtaksid pool MB600 sisustust teiste MB mudelite pealt ja MB600 originaalvaruosadena vajaksid ainult nelja asja: kereplekid, stanged, iluliistud ja esiklaas. Keegi peale sinu sellega ilmselt hakkama ei saaks. Seetõttu au ja kuulsus sulle!)