30-06-2011, 04:02 PM
Aitäh täpsustuse eest, Denis! MB600-s kasutatud makassari eebenipuu ei ole tõepoolest veel väljasurnud puuliik. Seda puud on veel väga vähe jäänud kasvama, kuid ta siiski kasvab. Tuleb välja, et päris kõike ei saa ikka uskuda, mis raamatus kirjas. Võib-olla ajas autor segamini makassari ja mauritiuse eebenipuu. Mauritiuse eebenipuud raiusid hollandlased 17.-ndal sajandil maha ja seda teadaolevalt tõesti ei kasva. Isiklikult eelistaksin iga kell eebenipuule autosalongis teist tehase poolt pakutud puitu - kreekapähkli juurepuud. See näeb palju parem välja mu meelest, aga see on muidugi maitseasi. MB600SWB salongis on 48 puitdetaili. Taastada on neid võimalik, aga häda on käes siis, kui mõni on puudu. Raske on leida sarnase tekstuuriga spooni. Teadaolevalt on Rolls-Royce ainus autotootja, mis vanasti jättis iga toodetud auto kohta ühe lehe puiduspooni tehase lattu tagavaraks - puhuks, kui kunagi läheb restaureerimise korral vaja.
Kui päris kitsalt lähtuda Skorpioni algatatud teemast "Mis auto on Mercedes-Benz 600?", siis nõustun 100%-liselt Rolziga. MB600 ei ole võimalik ühestki küljest võrrelda GAZ-21 või pealesõjaaegste USA autodega. (Taastamisprotsesse on teatud mõttes võimalik võrrelda, aga autode endi võrdlus on ebaadekvaatne.)
MB600 eelkäija oli Mercedes-Benz 770 ("Grosser") ja järeltulija Maybach 52/62. Eksklusiivsuse poolest on MB600 oma ajastu autodest võrreldud Rolls-Royce Phantom V-ga. Top Gear võrdles MB600 ka Rolls-Royce Silver Shadow'ga, kuid see on mu meelest veidi meelevaldne, sest MB600 on ikka oluliselt eksklusiivsem auto.
Samas mõistan ka Denisi, sest ka paljude tavalisemate autode taastamise juures võib ootamatult põrkuda raskesti leitavate varuosade probleemiga. MB600 taastamine on üldse võimalik ainult seetõttu, et tänapäeval on olemas mitu restaureerimisfirmat, mis neid autosid töökorras hoiavad ja aitavad varuosadega. Omal käel MB600 taastamine algusest lõpuni on täielikult välistatud. Samuti nagu näiteks MB300SL (kajakatiib/rodster) taastamine. Mingis osas on ikka vaja neile mudelitele restaureerimisfirmade abi.
Denis, olgu täpsustuseks öelnud, et keegi pole öelnud, et MB600 tootmisel kasutatud materjale ei kasutatud ühegi teise mudeli puhul. Kindlasti kasutati. Küsimus on hoopis detailides: ühtki MB600 tootmisel kasutatud detaili pole võimalik asendada ühegi teise MB mudeli detailiga, v.a. mootor. Erich Waxelberger pani MB600 peal kasutatud M100 mootori W108 peale ja sellest sai kuulus 300SEL 6,3. Edasi on juba ajalugu.
Kui päris kitsalt lähtuda Skorpioni algatatud teemast "Mis auto on Mercedes-Benz 600?", siis nõustun 100%-liselt Rolziga. MB600 ei ole võimalik ühestki küljest võrrelda GAZ-21 või pealesõjaaegste USA autodega. (Taastamisprotsesse on teatud mõttes võimalik võrrelda, aga autode endi võrdlus on ebaadekvaatne.)
MB600 eelkäija oli Mercedes-Benz 770 ("Grosser") ja järeltulija Maybach 52/62. Eksklusiivsuse poolest on MB600 oma ajastu autodest võrreldud Rolls-Royce Phantom V-ga. Top Gear võrdles MB600 ka Rolls-Royce Silver Shadow'ga, kuid see on mu meelest veidi meelevaldne, sest MB600 on ikka oluliselt eksklusiivsem auto.
Samas mõistan ka Denisi, sest ka paljude tavalisemate autode taastamise juures võib ootamatult põrkuda raskesti leitavate varuosade probleemiga. MB600 taastamine on üldse võimalik ainult seetõttu, et tänapäeval on olemas mitu restaureerimisfirmat, mis neid autosid töökorras hoiavad ja aitavad varuosadega. Omal käel MB600 taastamine algusest lõpuni on täielikult välistatud. Samuti nagu näiteks MB300SL (kajakatiib/rodster) taastamine. Mingis osas on ikka vaja neile mudelitele restaureerimisfirmade abi.
Denis, olgu täpsustuseks öelnud, et keegi pole öelnud, et MB600 tootmisel kasutatud materjale ei kasutatud ühegi teise mudeli puhul. Kindlasti kasutati. Küsimus on hoopis detailides: ühtki MB600 tootmisel kasutatud detaili pole võimalik asendada ühegi teise MB mudeli detailiga, v.a. mootor. Erich Waxelberger pani MB600 peal kasutatud M100 mootori W108 peale ja sellest sai kuulus 300SEL 6,3. Edasi on juba ajalugu.