29-06-2011, 08:27 PM
No mis siis ikka - võtame jälle targa raamatu lahti ja vaatame, mida on kirjutatud MB600 varuosade kohta. MB600-le oli igatahes 1999.-ndal aastal, kui raamat kirjutati, veel võimalik saada uusi varuosi. MB600 uued varuosad asuvad kahe erafirma käes. Üks neist ostis aastaid tagasi üle maailma MB ametlikelt diileritelt kokku riiulile seisma jäänud MB600 varuosad. Teine neist on varem nimetatud MB600 restaureerimisele pühendunud ettevõte. See firma ostis palju aastaid tagasi MB tehaselt ära kogu MB600 varuosade laojäägi. MB tehas ostab taastamiseks vajalikud MB600 varuosad selle restaureerija käest.
MB600-le on arvatavasti veel tänagi võimalik saada uusi varuosi, kuid kindlasti mitte kõiki juppe ning laojäägid hakkavad lõppema. Tõenäoliselt on MB600 küljes ka teiste tootjate (Bosch jt.) osi. Mingi MB600 varuosade valik on ilmselt igal MB600 taastamisele pühendunud firmal olemas.
MB600 on nii haruldane auto, et taastamise käigus kõik varuosad, mis vähegi kõlbulikud, restaureeritakse. Seda protsessi on põhjalikult kirjeldatud Karl Middelhauve kodulehel. Taastatud varuosa näeb välja nagu uus. (Tõsised restaureerijad taastavad ka meil siin kodumail Pobedade ja Volgade mutrid-poldid-seibid, et tulemus oleks ikka võimalikult originaali sarnane.)
Samas ei ole MB600 veel nii haruldane auto, et sellele mitteleitavaid varuosi mõni restaureerija juba ise teeks. Näiteks MB300SL-le toodetakse väga paljusid varuosi uuesti Saksa restaureerijate poolt, sest MB tehase poolt toodetud laojäägid on juba otsas.
MB600 taastamine on varuosade seisukohast keeruline ja kulukas. MB varuosadega on ehk lihtsam kui mõne sellise automargi juppidega, mida täna täna enam ei eksisteeri (Delahaye, Minerva, Talbot jt.). Samas on MB varuosadega võrreldamatult palju keerulisem, võrreldes enamiku USA automarkidega. USA-s on seadus, mis kohustab kõiki täna elusolevaid autotootjaid tarnima varuosi oma ammu tootmisest maas autodele, kusjuures selliste juppide hindadel on USA-s lagi peal. Seetõttu on USA autode uued varuosad suhteliselt lihtsamini saadval ja mõistliku hinna eest.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
MB600-le on arvatavasti veel tänagi võimalik saada uusi varuosi, kuid kindlasti mitte kõiki juppe ning laojäägid hakkavad lõppema. Tõenäoliselt on MB600 küljes ka teiste tootjate (Bosch jt.) osi. Mingi MB600 varuosade valik on ilmselt igal MB600 taastamisele pühendunud firmal olemas.
MB600 on nii haruldane auto, et taastamise käigus kõik varuosad, mis vähegi kõlbulikud, restaureeritakse. Seda protsessi on põhjalikult kirjeldatud Karl Middelhauve kodulehel. Taastatud varuosa näeb välja nagu uus. (Tõsised restaureerijad taastavad ka meil siin kodumail Pobedade ja Volgade mutrid-poldid-seibid, et tulemus oleks ikka võimalikult originaali sarnane.)
Samas ei ole MB600 veel nii haruldane auto, et sellele mitteleitavaid varuosi mõni restaureerija juba ise teeks. Näiteks MB300SL-le toodetakse väga paljusid varuosi uuesti Saksa restaureerijate poolt, sest MB tehase poolt toodetud laojäägid on juba otsas.
MB600 taastamine on varuosade seisukohast keeruline ja kulukas. MB varuosadega on ehk lihtsam kui mõne sellise automargi juppidega, mida täna täna enam ei eksisteeri (Delahaye, Minerva, Talbot jt.). Samas on MB varuosadega võrreldamatult palju keerulisem, võrreldes enamiku USA automarkidega. USA-s on seadus, mis kohustab kõiki täna elusolevaid autotootjaid tarnima varuosi oma ammu tootmisest maas autodele, kusjuures selliste juppide hindadel on USA-s lagi peal. Seetõttu on USA autode uued varuosad suhteliselt lihtsamini saadval ja mõistliku hinna eest.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane