28-06-2011, 04:09 PM
MB600 puhul võib rääkida kahest seeriast - esimene ja teine. Teise seeria autode puhul tegi tehas mitmeid väiksemaid muudatusi. Muutusid näiteks esilaternad, armatuurlaud ja tagaakna riiul. Erinevad olid algusest peale USA ja muu maailma jaoks toodetud MB600-d. USA autodel olid teistsugused esilaternad ja 60-ndate lõpust alates ka küljereflektorid. Restaureerimise käigus vahetatakse sageli USA laternad Euroopa omade vastu. Selline laternate vahetamine ei vähenda MB600 turuväärtust, pigem tõstab. (Sarnane ringitegemine on populaarne ka teiste MB mudelite puhul. Näiteks W116 autodel vahetatakse sageli "föderaalsed" stanged Euroopa omade vastu, samuti esilaternad. USA esilaternad vahetatakse tihti Euroopa omade vastu ka "Pagodal" ja MB300SL rodsteril.) Huvitav oleks muidugi teada, kas MB600 väärtust vähendab see, kui esimese seeria autole on külge pandud teise seeria varuosad ja vastupidi. (Näiteks GAZ-21 puhul kolme erineva seeria varuosade läbisegi panek ühe auto peale väärtust ei tõsta - pigem vähendab.) Minu andmeil on MB600 taastamisele spetsialiseerunud 3-4 firmat maailmas (peale ametliku MB Classic Centeri). Teistel pole lihtsalt varuosi, kogemusi ega stende, et MB600 kogu taastamisprotsess läbi viia. Ameerikas asuvaid MB600-sid hooldab ja taastab ainult üks ettevõtja - Karl Middelhauve. Ajakirjanduses tema kohta ilmunud artiklite põhjal võib eeldada, et ta saab vajalikke varuosi, lammutades sõidukõlbmatuid MB600-sid. Sellisel kujul taastamise puhul on ilmselt oht, et MB600 esimese ja teise seeria autod lähevad omavahel lootusetult segamini.