24-06-2011, 10:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-06-2011, 10:39 PM ja muutjaks oli denis23.)
(24-06-2011, 09:41 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Oleks tõesti huvitav teada, mitu kihti nitrovärvi MB600-le tehases tootmise käigus peale kanti ja kui kaua see protsess aega võttis, aga mida ei tea, seda ei tea. On kirjutatud, et tavalise MB600 tootmine kestis 3 kuud ja landauletti tehti 6 kuud. Käsitsi muidugi. Tänapäeval nitrovärvi kasutada ei tohi ja vanad autod värvitakse seepärast üle, kasutades kaasaegseid materjale. Aeg-ajalt tuleb müügile mõni MB600, mis on vähe sõitnud ja millel peal heas korras originaalvärvkate. MB600 ei peeta ilmselt veel nii haruldaseks ja/või väärtuslikuks autoks, et originaalvärvi all olev sõiduk oleks oluliselt palju kallim, võrreldes hästi värvitud restaureeritud autoga. See-eest MB300SL on küll auto, mis ühtegi korda restaureerimata kujul ja enam-vähem korraliku orginaalvärvi all on ülimalt nõutud kollektsionääride hulgas. Sellise 300SL-i eest makstakse peaaegu sama hinda, mis uuevääriliseks taastatud valmis auto eest.
Pealesõjaaegstele väärtuslikumatele Mercedestele (MB600, MB300SL, MB300Sc) tehakse tänapäeval restaureerimise käigus üldjuhul mõned väikesed uuendused, mis orginaalsust mõnevõrra vähendavad. Sageli paigaldatakse autole:
- radiaalrehvid,
- halogeenpirnid esituledesse,
- kaasaegne aku,
- dünamo(te) asemele generaator(id),
- signalisatsioon,
- konditsioneer ehitatakse ringi freoonita gaasi peale,
- elektrooniline süüde.
Ma ei ole kollektsionäär ja ei oska seepärast originaalsuse taotlust võib-olla õigesti hinnaga, aga mu meelest on igati mõistlik sellised uuendused vanale autole teha. Kuid on ka kollektsionääre, kes ajavad taastamisega originaalsuse koha pealt, piltlikult öeldes, juuksekarva pooleks. Soomlane, kes taastas ühe kuulsama MB600 pullmani - selle, mis kuulus uuest peast John Lennonile - paigaldas autole õiged diagonaalrehvid. Selle jaoks pidi MB600-le algselt rehve tootnud "Fulda" kuuri alt vana tööpingi välja tooma ja ühe komplekti rehve spetsiaalselt sellele autole valmis tegema.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Minu jaoks tuleb piir ette siis, kui auto konstruktsiooni viiakse pöördumatud muudatused - näiteks, krestomaatiline näide on see, et selleks et kangamortidega GAZ-21 üle viia teleskoopamortidele, pidi põhja keevitada. Sellised asju teha ei tohi.
Või siis, kui originaalsed detailid mis ei ole kergesti leitavad, lähevad kaduma.
See sama Buick, mida ma ostsin, sellel on mootoril mitu uuendust tehtud - Edelbrock sisselase, muutuvvolugenekas, elektriline ventilaator, kaasaegne õlifilter jne.
Näeb välja nii:
http://s683.photobucket.com/albums/vv194...G_0772.jpg
Originaalis aga peaks olema nii:
http://www.flickr.com/photos/inferno55/3773711290/
Põhimõtteliselt - pooldan need muudatused, kuna need säästavad mootori ja auto. Kuid selle juures paha on see, et originaalsed osad on kadunud, ilmselt, visati need lihtsalt ära. Õnneks on tegemist siiski levinud autoga, ning need saab mõistliku raha- ning ajakuluga osta. Teine küsimus on loomulikult selles, kui vana ja haruldane on auto. Väärtuslikele ja haruldastele autodele, eriti neile, mida enam ei ole olemas nagu Delahae, Talbot-Lago, Facel Vega ei sobi need parendused mitte kuidagi kokku. Mercedesele saab põhimõtteliselt panna hilisema mudeli komponendid.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/