22-06-2011, 11:03 PM
Autosid on võimalik taastada põlve otsas nii, et need kõlbavad eemalt vaadata. Kui on hea töö, petab hea põlve otsas tehtud vähe vilunud silma ka lähedalt ära. Samas on autosid võimalik taastada vastavalt tehase spetsifikatsioonile. MB600 värvimine vastavalt tootja spetsifikatsioonile "Mercedes-Benz Classic Centeris" (nii Feldbachis, Brooklandsis kui Irvine'is) käib nii. Eeltööna tehakse kere korda. Kogu vana värv ja selle aluskate võetakse maha, kere tehakse haljaks. Mõlgid lüüakse välja, rooste eemaldatakse ja kõik defektid kõrvaldatakse. Plekk aetakse ülimalt sirgeks nii, et enne värvimist pahtlit kasutada ei ole vaja. Kohtades, kust ilma pahtlit kasutamata tõesti ei pääse (näiteks paneelidevaheliste pragude juures) kasutatakse täitena tina ja mitte grammigi pritspahtlit. Kere krunditakse ja värvimiskambris kantakse sellele 10-12 kihti värvi. Kõik värvikihid lastakse kuivada toatemperatuuril (mitte kuumalt). Kuivamine võtab aega päevi, mitte tunde. Iga kiht poleeritakse käsitisi. Kogu värvimisprotseduur võtab aega 3-4 kuud ja maksab kümneid tuhandeid eurosid. Samal meetodil värvitakse muide ka MB300SL. Selliselt värvitud auto värvkate säilitab oma sära aastakümneteks, kui seda hästi hooldada ja vähe kasutada. Kuna pahtlit värvikihi all ei ole, siis roosteuss niisama lihtsalt kallale ei tule. Väiksemad kriimud on võimalik värvikihi paksuse tõttu välja poleerida.
Olen näinud väidetavalt samal meetodil "Benefiti" poolt värvitud terashalli "Jaguar E-Type'i" ja "Reval Auto" poolt värvitud punast "Chevrolet Corvette'i". Hindasid ei oska võrrelda. Tean vaid, et kumbki nimetatud värvitöökoda sellistest töödest huvitatud pole, kuna nende tootmisprotsess on häälestatud tavalisele värvimisele - plekk enam-vähem sirgeks, pritspahtel peale, üks kiht värvi kuumas ahjus, kindlustusfirmale arve ja ongi valmis.
Julgen arvata, et arutelu siinkohal teemal a la "Alma-Atas on võimalik auto värvida saja dollari eest ja kõik mis on rohkem makstud on lollide koorimine", on kohatu. Igasugu haltuurat on võimalik teha. Kui soovida auto taastada tootja spetsifikatsioonile vastavaks ja võita sellega tunnustatud rahvusvahelistel võistlustel auhindu, on vaja oluliselt rohkem pingutada ja sellega ise, põlve otsas tehes, hakkama ei saa. Igaühel on oma eesmärgid ja võimalused. Arvan, et pole põhjust hukka mõista ka seda, kes auto üksnes romurallil võistlemiseks sõidukorda seab või oma vana Sapika garaazhinurgas pintsliga üle võõpab. Miks ka mitte...
Olen näinud väidetavalt samal meetodil "Benefiti" poolt värvitud terashalli "Jaguar E-Type'i" ja "Reval Auto" poolt värvitud punast "Chevrolet Corvette'i". Hindasid ei oska võrrelda. Tean vaid, et kumbki nimetatud värvitöökoda sellistest töödest huvitatud pole, kuna nende tootmisprotsess on häälestatud tavalisele värvimisele - plekk enam-vähem sirgeks, pritspahtel peale, üks kiht värvi kuumas ahjus, kindlustusfirmale arve ja ongi valmis.
Julgen arvata, et arutelu siinkohal teemal a la "Alma-Atas on võimalik auto värvida saja dollari eest ja kõik mis on rohkem makstud on lollide koorimine", on kohatu. Igasugu haltuurat on võimalik teha. Kui soovida auto taastada tootja spetsifikatsioonile vastavaks ja võita sellega tunnustatud rahvusvahelistel võistlustel auhindu, on vaja oluliselt rohkem pingutada ja sellega ise, põlve otsas tehes, hakkama ei saa. Igaühel on oma eesmärgid ja võimalused. Arvan, et pole põhjust hukka mõista ka seda, kes auto üksnes romurallil võistlemiseks sõidukorda seab või oma vana Sapika garaazhinurgas pintsliga üle võõpab. Miks ka mitte...