04-06-2011, 12:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-06-2011, 01:00 PM ja muutjaks oli denis23.)
(04-06-2011, 12:04 PM)Sm.Tihhonov Kirjutas: Ma võin eksida suurusjärkudega, sest mul pole kunagi olnud vajadust süveneda detailidesse. W100 pneumaatilist vedrustust juhivad ca 30 klappi/ventiili. Restaureerimata autodel on nad enam kui kindlalt läbi. Võib olla ka nii, et ainult pooled on läbi. Aga nende töökorras (ja õiges seades) olekut kodusel teel diagnoosida ei ole võimalik. Kogu vedrustus töötab ühtse süsteemina. Igal klapil on oma parameetrid, mille piires ta peab töötama. Kui kuskilt hakkab lonkama, läheb kogu vedrustuse tasakaal paigast ära ja asi ei tööta enam õieti. Kuskilt liiga kõva, kuskilt liiga pehme, auto viltu, vedrustus ei järgi enam teepinda õieti jne. See ei pruugi veel ilmtingimata tähendada, et auto üldse üles ei tõuse. Mis on lahendus? Saksamaal on selleks olemas terve garaazisuurune stend, mis ühendatakse auto külge ja seal on võimalik tuvastada rikkis ventiilid, need asendada ja kogu auto uuesti paika reguleerida.
Eesti mehed nüüd kindlasti väidavad, et see on show ja, et kõike annab remontida, membraane vahetada jms. Kahtlemata on neil õigus. Seda saab teha ja seda tehaksegi. Ainus häda on see, et kui see asi ise lahti võtta ja kokku panna, on detaili seaded valed ja talupoja mõistusega neid paika ei keera. Taas võib väita, et see kõik on pläma ja "küll ma krt ära teen selle asja". Tegelikult ei tee. On proovitud. Arvestama peab muidugi ka veel faktiga, et esisild tahab 13 BAR ja tagasild 16 BAR rõhku. Seda tihedaks saada ei ole tegelikult väga kerge.
Teine võimalus on ka. Tuleb osta selle vedrustuse diagnostika stendi omaniku käest uued/remonditud eelseadistatud klapid. Need on plommitud ja auto külge õigesse kohta ühendades töötavad õieti. Häda on selles, et plommitud klapid maksavad kordades enam kui eelseadistamata klapid - ca 350 EUR tk. Aga millised klapid on vaja osta ja milliseid mitte??? Ilma stendita on lihtsam osta kohe kõik klapid, võidad postikuludelt. Hiljem vahetad nagunii kõik välja. Isegi kui stendi viid.
See on ainult üks näide 600 eripäradest. Ma palju näited tuua ei oska, sest nagu ma ütlesin, pole ise sellega tegelenud ja teise mehe rahakotis sobramine pole minu rida. Ma üldse ei väida, et sa Deniss selle autoga hakkama ei saa. Selline auto on Eestis kodutöökoja tasemel korra juba taastatud ja kindlasti tehakse seda kunagi veel. Aga väidan kindlalt, et Jaguar MKX on W100 kõrval umbes sama kõrgtehnoloogiline riist nagu Pobeda. W100 oli auto, mida ajalugu polnud enne näinud.
Ja siis oleme meie jõudnud sinna, kust meie seda alustasime.
Sa ütled - maksad 350 EURi/klapp ja saadki valmis asja. Kokku 10 000 EURi - jah, kallis, aga kerge on ju?
Ja saadki aru - maailmas on väga palju autosid, kus ei ole võimalik võtmekomponendi pakendis osta uuena. Ei 10 ega 20 000 EURi eest.
Ja ma veel saaks aru, kui nende kohta oleks öeldud et selle taastamine raske.
Minul ei ole tarkust teada, kui palju komponente 1967 aasta Cadillac Fleetwoodil vaakuumsüsteemil, aga võin öelda et sellest töötavad 4 ukseluku, cruise control, taga vedrustuse nivoo, automaatne kliimakontroll, ja veel üks teist. Võid Stihli käest küsida.
Ma arvan et kui mitte seda põlve otsas parandada, vaid pakendis osta, ehk ilmselt ka neljakohaline number.
Ja ehk selle parandamine ka maksab, rohkem või vähem. Aga vahe on selles, et W100 kapitaalremonditud pneumaga maksab +20 000 USD rohkem, Cadillac aga ei maksa midagi.
Näiteks see sama W116 mida ma hetkel üritan müüa. ma olen kokku löönud - kui praegu see on lihtsalt väga ilus auto, siis kahe nädalaga ja 3500 EURiga (ja Stihl võib rääkida what ever )))) ma võiksin sellest Cond 1. autot teha.
Aga kuna hind tõuseks +1000 EURi siis ma ei tee seda, lihtsalt ei ole mõtet.
Ma saan aru, meil on siin kõik inimesed kes on hullud hobbymehed, ja minu jutt saab hukka mõistu, aga Sina kui inimene, kes on mitu autod taastanud ja mõni neist ka müünud seda asja tead ilmselt. Ehk siis hobby hobbyks, aga üks asi kui sa tegutsed 1000 EURi eelarve piires, teine asi kui su eelarve 10 000 EURi.
Ja enamuses juhtudel suured eelarved on ikka autodel, millel on kõrgem väärtus.
Ehk siis kuhu ma tahan jõuda, on see, et kõik autod on raskesti restaureeritavad, aga vahe on selles, et mõned on mõte restaureerida, mõne aga mitte.
W100 selles mõttes on mõtet restaureerida (või õigemini see on kuskil piiri peal). W116 on totaalselt väljaspoolt, ning näiteks, Jaguar E-type Ser.1 Hardtop või Porsche 356 on vägagi seespoolt.
Olgu see jutt nii ebameeldiv vana autode foorumis kui võimalik.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/