04-06-2011, 10:12 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-06-2011, 10:20 AM ja muutjaks oli denis23.)
(03-06-2011, 03:10 PM)Sm.Tihhonov Kirjutas: Aga Denis, minu soovitus oleks, et sa proovi omal nahal järgi. Mis siin ikka bravuuritseda, et see kõik on nii lihtne ja kogu 600 temaatika on ainult rikaste lollide maksustamine. Tee üks 600 värv+kroom+salong+kummid 10000EUR eest valmis ja räägi meile kuidas see tehti.
Mina pole ise midagi säärast teinud. Kardan, et ei saaks hakkama. Olen lähedalt näinud meil Maarjamaal olemasleva 600 taastamistööd. Sai kah tehtud kodustes tingimustes, enda jaoks, ilma "show"-ta ja ühtegi krooni liigselt kulutamata. Ei pretendeeritud maailmanäitustele, vaid et endal tore sõita ja vaadata oleks. Uus osteti vaid see, mis oli vältimatu, enamus sõlmed (s.h. mootor) remonditi ise. Sisu tehti uus originaalmaterjalidega (väga ilus töö), puit ja kroom taastati Eestis. Värvikvaliteet ehk mitte päris tehase tasemel. Tulemus on kahtlemata ilus, kuid maailma mõistes oli tegu säästuprojektiga. Auto omahind tõusis sellegipoolest vanas rahas päris muljetavaldava seitsmekohalise numbrini.
Meie post-sotsialistliku ühiskonna liikmetel on siin kindlasti Euroopa rikkurite ees omad eelised. Meil on käed otsas ja harjumus ise hakkama saada. Me tõesti oskame paljusid asju detaile remontida, mida Välismaa inimesed vahetavad. Me suudame teha mitmeid asju enda jaoks kümneid kordi odavamalt, kui suured Välismaa inimesed on harjunud. Välismaal tuhandeid eurosid maksev probleem võib meil tähendada vaid kõnet sõbrale. Samas ei saa me üle ega ümber faktist, et 600 ON väga raske projekt ning isegi hobisõitudeks põhjendamatult kulukas ja keeruline auto. Isegi kõige lihtsamate autode juures on asju, mida sa ei saa ise teha ja pead ta siiski ostma. 600 juures on neid asju üüratult palju rohkem kui keskmisel autol ja nende hinnad mitte liiga soodsad.
Mina pelgan, et ma ei haldaks isegi 450SEL 6,9 ära. Selle asemel eelistaskin mingit turbosedaani agraartehnika viljeleja Bentley ridadest.
Kogu minu postitus olig mõeldud reaktsioonina jutule "sina poiss ei tea mille kallale kavatsed kallale astuda"
Martin, kui sa hoolikalt minu postitused loed siis näed, et ma olen öelnud et kõikide autode taastamine on ääretult raske. Ei ole päris nii et on olemas W100 mehed ja teised.
Sellega, jah, minu jutt on pelgalt teoretiseeriimine.
Ja kindlasti, ei ole W100 taastamine lihtne. Aga seda on kõik sama suured ja kallid autod.
Ma siiski küsiks - mille poolest W100 taastamine eristub näiteks 1957 Caddy De Ville, või 1965 Jaguar MKX taastamisest? Paluksin argumenteeritult (kui viitsid loomulikult) rääkida sellest mida Sa nägid seal töökojas kus W100 taastati. Muide, mina ka kiirelt rääkisin selle omanikuga, ning sain ikka aru, et suured arved läksid varuosade ostmiseks, aga jutt oli väga kiire.
Eks kui seitsmekohaline arve - ilmselt väga hea töö tehtud.
Taastada hästi ju võimalik igat autot - kas pole?
Ja muide, mida vaesem riik, seda parema kvaliteediga seal on käsitöö.
Toon näide.
Eile võtsin W116 salongi lahti, vaatasin et põhja võiks mõnes kohas keevitada. Auke pole, aga metall tundus. Kutsusin tuttava tuttava keevitajat. Tuli verinoor kutt, 22 aastane poiss kes lõpetanud kutsekooli.
Alguses hirmusin. Siis kui nägin kuidas vend teeb - imestasin.
Poiss keevitas kõik üliilusaks ning tegi kõik vajalikud keevitused ära ning seejärel ise poleeris vuugid siledaks, et peale kruntimist ei näe üldse et keevitatud on. Ka sellistes kohtades, kus sa seda elus ei näe.
Sest oma põhitööl ta teebki nii (valmistavad roostevaba trepid Soome). Töö kestis 18.00 kuni 04.00 hommikuni, ehk siis 8 tunni/3 väikest auku.
Küsis nii vähe et isegi minusugune kooner maksis kaks korda rohkem. Ma pole nii ilusat keevitust elu sees näinud. Kusjuures - kogu metall on sellistes kohtades, kus sa seda elu sees ei näe.
Lihtsalt inimene teenib päevas 8 tunniga sama tööd tehes tehasel 30 euri...
Euroopas selline töö maksab...ma ei tahakski mõelda..
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/