29-05-2011, 04:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-05-2011, 04:24 PM ja muutjaks oli denis23.)
(29-05-2011, 03:36 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Denis, arvamuste pluralism on igati tervitatav nähtus. Noorte inimeste optimism on mulle alati muljet avaldanud. Kergitan kaabut ja kummardan sügavalt ettevõtlike inimeste ees, kes võtavad vana ja keerulise auto ette, taastavad kõigi raskuste kiuste selle ära ja pärast sõidavad ka. Nõustun Sinuga, et enne autoostu on mõtet asja analüüsida ja mõelda. Olen käinud nii Sinu poolt viidatud Hymanis kui Blackhawk Collectionis autosid vaatamas ja Blackhawk Collectioni töökoda külastanud. Neis muuseum-müügisaalides väljapandud autod näevad enamuses väga ilusad välja nii seest kui väljast, tihti ka kapoti alt. Enamuses on seal väljapandud autod taastatud USA-s. USA-s tehtav autode restaureerimise kvaliteet on üldjuhul Euroopa omast, pehmelt öeldes, kehvem. Paremat kvaliteeti pole USA-s tavaliselt vajagi, kuna autod on muuseumide jaoks, mitte sõitmiseks. Kuid on ka erandeid. Hyman müüb praegu näiteks ühte Facel Vegat, mis on taastatud Hollandis. Hollandis on autode restaureerimise tase üks maailma paremaid. Nimeka restaureerija poolt taastatud autot julgeks osta isegi USA-st. Räägitakse, et USA-s on ainult üks tõsiseltvõetav MB600 taastaja/hooldaja: Karl Middelhauve (http://www.mbgrand600.com/).
MB600 ja MB300SL-ga (nn. "kajaktiib") olen viimase mõne aasta jooksul olude sunnil pidanud palju kokku puutuma. Tõsiasi on see, et absoluutne enamus MB600-dest kuulus erinevate riikide valitsustele ja üksnes väike osa kuulus jõukatele inimestele. Valitsuste käes olevad MB600-d jäid paar-kolmkümmend aastat tagasi seisma. Kuna hooldus oli üle mõistuse kallis, panid paljud valitsused ja eraisikud oma MB600-d müüki. MB600 hind käis umbes 15 aastat tagasi oma põhjast läbi. Sõidukorras, kuid suurt investeeringut vajava MB600 hind muutus taskukohaseks paljudele huvilistele. Autod käisid käest kätte, kuna uute omanike ringi kuulusid inimesed, kes käisid kategooria alla "jaksan osta, kuid ei jaksa ülal pidada". Enamus siis ja nüüd müügil olevatest MB600-dest on kas täielikku restaureerimist vajavad või veel sõidukorras, kuid vajavad sealjuures märkimisväärset investeeringut, et autot jätkuvalt käigus hoida. Kuna tänaseks on MB600 hinnad, võrreldes 15 aasta taguse ajaga, paari-kolmekordistunud ja nende autode sõidukorras hoidmine aina kallimaks läinud, on palju autosid müüki tulnud. Enamus neist on suurt remonti või kulukat hooldust vajavad.
Tänapäeval on võimalik osta MB600 vabalt EUR 50 kuni 100 tuhande eest. Selline auto vajab paraku täiendavalt vähemalt EUR 50 kuni 100 tuhande jagu investeerimist, et tip-top korda saaks. Igaks juhuks peaks arvestama veelgi suurema summaga, et pärast töö pooleli ei jääks.
Kui osta MB300SL või MB600 aeg-ajalt sõitmiseks, mitte oma eramuuseumis vaatamiseks, tasub neid kahte mudelit ainsatena pealesõjaaegstest klassikalistest Mercedestest mitte ise torkida, vaid jätta asjatundjate hooleks. Kõigi muudega mudelitega saab ehk harrastaja ka ise garaažinurgas tubli meistrimehena hakkama. 1980-ndate keskel sulges MB tehas eriosakonna, mis tootis ja hooldas MB300SL ja MB600 autosid. Mitmed selle osakonna ettevõtlikumad mehaanikud tegid oma firmad, kust saab abi. Kui hakkad MB600 ostma ja plaanid sellega natuke sõita ka, siis käi need firmad läbi ja küsi nõu. Lihtsalt minu tagasihoidlik soovitus... Kui ostad MB600 muuseumi jaoks või romuralli tarbeks, siis on valik muidugi märksa laiem.
Tead, tänud komplimendi eest, aga ma pole enam nii noor ka. See sama kasutajanimi on mul juba 13 aastat või pisut rohkem. Ja vanu autosid minul on rohkem kui üks. Ja taastamisega olen natukene tegelenud - ok, mitte ise ning põhimõtteliselt ammu olen aru saanud, et parem on osta ikkagi kellegi poolt tehtud asi kui kõike ise tegema.
Ja veel ühest asjast olen aru saanud - vanatehnika turg on suur ja lai. Ja enamuse mudelite osas ka suhteliselt ebalikviidne. Ja W100 ei ole kõige likviidsem ja ihaldatuim auto vanaauto turul üldse (nagu kõik suured sedaanid üleüldse). Kui sa vaatad mitte pakkumised vaid oksjonide tulemused siis näed seda.
Mis puutub MB300SL-i siis see on auto mis maksab W100-st umbes 10 korda rohkem ning minusugusel tüübil pole sellesse asja. Olgem ausad - ka W100 on liiga suur tükk.
Mis puutub "maailmanimega restaureerimisfirmadesse", siis olen alles hiljuti käinud Düsseldofris ühes müügikohas - nii sama tutvumiseks. http://duesseldorf.remise.de/
Võin öelda, et absoluutselt KÕIK mis seal oli väljas oli umbes 60%-150% üle hinnatud võrreldes sellega mis see tegelikult maksab. Mõni tuttav auto oli just mõni kuu tagasi Carandclassic.co.uk-s müügis poole hinnaga.
Eks siis tahad - maksad show kinni. Kui ei taha - ei maksa. Mina näiteks ei ole valmis. Või mis sa arvad, kes seal töökodades töötab? Need samad türklased ja araablased...ainult rendi maksavad 10 korda rohkem kui kuskil nurga taga...
Ja kui Middelhauvist rääkida siis ma küll küsiks - mida paganama unikaalset ta teeb? Ok, MB-600 veokaks ümberkeevitamist mitte arvestades. Taastab W100 Mersusid? See ei ole unikaalne nähtus maailmas.
Ameerikast rääkides - ameerika on suur ja lai. Seal tehakse nii haltuurat kui ka tipptasemel asju. Üldiselt, olen vaadanud et näiteks oksjonitel korraldajad üsna kitsad kõrgete hinnete jagamisel - mitu autot mida mina oleksin hinnanud perfektseks said "2", samal ajal, kui näiteks UK-s oleks need saanud "1"
Ja et USAs auto eest selle #1 kataloogihinna saada peaks ikkagi see filigraanne olema.
Aga kui kuulata müüjaid, eriti EBAYs, siis loomulikult, iga pintsliga üle võõbatud küna on "professionally restored regardless costs" aga ehk see on hoopis teine asi.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/