31-01-2011, 12:25 AM
Üldine arvamus on, et kui võrrelda tehaseseades BMW E30 M3-e ja Mercedes W201 16v-d, siis M3 on sportlikum, kergem ja särtsakam. Eelkõige tuleb vahe sisse tänu BMW sissepritsele ja sisselaskekollektorile, mis oli tolle aja tipp, samas kui MB KE-Jetronic hakkas siis juba vanax jääma. Lisax on BMW vedrustus sportlikum. MB vedrustus on ka väga hea, aga kui vaadata rinkavõistluste pilte, siis tehaseseades 16v (isegi Evo) kaldub ikka kurvides lubamatult palju võrreldes BMW-ga.
Kui nüüd aga silmas pidada järeleaitamis potensiaali, siis MB-l on seda kuhjaga võrreldes BMW-ga. Peamine pluss 16v W201 juures on tema plokikaas ja klapid. Nimelt on need ühed suuremad, mis seeriaautodel kasutatud ja ega võistluseautodelgi palju suuremaid ei kasutata. See aga tähendab, et MB mootor jõuab rohkem õhku läbi pumbata kui teised samalaadsed mootorid ja ühtlasi rohkem hobujõude tekitada.
Kui nüüd MB 16v mootorile korralik pritse peale panna ja hea voolavusega sisse ja väljalase paigaldada pole 250+ hobujõudu mingi probleem samas kui väidetavalt BMW M3-e mootoris pead juba hakkama nukkasid vahetama, et vabalthingavalt üle 230-240 hobujõu saada. Turbostamisega on üldreegel sama, mida rohkem õhku ja mida kergemini suudab mootor läbi enda pumbata, seda rohkem võimsust ta arendab, seega ka seal tulevad hästivoolava plokikaane eelised välja.
Kui nüüd aga silmas pidada järeleaitamis potensiaali, siis MB-l on seda kuhjaga võrreldes BMW-ga. Peamine pluss 16v W201 juures on tema plokikaas ja klapid. Nimelt on need ühed suuremad, mis seeriaautodel kasutatud ja ega võistluseautodelgi palju suuremaid ei kasutata. See aga tähendab, et MB mootor jõuab rohkem õhku läbi pumbata kui teised samalaadsed mootorid ja ühtlasi rohkem hobujõude tekitada.
Kui nüüd MB 16v mootorile korralik pritse peale panna ja hea voolavusega sisse ja väljalase paigaldada pole 250+ hobujõudu mingi probleem samas kui väidetavalt BMW M3-e mootoris pead juba hakkama nukkasid vahetama, et vabalthingavalt üle 230-240 hobujõu saada. Turbostamisega on üldreegel sama, mida rohkem õhku ja mida kergemini suudab mootor läbi enda pumbata, seda rohkem võimsust ta arendab, seega ka seal tulevad hästivoolava plokikaane eelised välja.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!