07-10-2010, 10:59 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-10-2010, 11:45 AM ja muutjaks oli ReinGSM.)
Amservi ajakirja "Suunatuli" abiga tehtud kokkuvõte:
*REHVID JA REHVIRÕHK- õigesti valitud rehviga libedal juhitavus parem, valesti valitud rehvirõhk halvendab juhitavust
*SALONGIÕHUFILTER- ummistunud filtrist ei tule piisavalt värsket õhku läbi, klaasidele tekib udu.
*MOOTORIÕLI- talvel mootoris temp kõikumine väga suur (>100kraadi), oht et mootoriõlisse tekib niiskus.
*LUKUD- hoia lukud puhtad ja õlitatuna, et vältida nende kinni jäämist, ära unusta pöörata ka tähelepanu ka pagaasniku lukule, mõnedel mudelitel paikneb aku pagaasnikus
*JAHUTUSVEDELIK- peab olema piisava külmakindlusega ja õiges koguses, kui liiga vähe võivad tekkida süsteemis õhumullid (ülekuumenemise oht)
*KOJAMEHED- uute kojameeste parem puhastusvõime
*KLAASID- kriimulised ja kulunud klaasid halvendavad nähtavust
*KLAASIPESUVEDELIK- kontrolli külmakindlust ja et voolikud ja ühenduskohad ei lekiks
*EELSÜÜTEKÜÜNLAD- korras küünlad tagavad parema käivituse
*KLAASISOOJENDUS- korras soojendus hoiab klaasi jäävaba
*DIISELKÜTUSE FILTER- temp kõikumine tekitab filtris kondensvett, mis võib jäätuda ja takistada kütuse kättesaamist, vaheta vähemalt iga 15 000 km tagant
*UKSETIHENDID- määri silikoonõliga enne külmade tulekut ja talvel peale pesulas käiku
*AKU- külmadega raskendatud auto käivitus, tee koormustesti (või uus [korralik] aku)
*GENERAATORIRIHM- talvel palju elektrit nõudvaid lisasoojendusi, kontrolli rihma korrasolekut, et generaator saaks akut laadida
*ESILATERNAD- kontrolli valgusvihu õiget reguleeringut, laternate klaaside kriimulisust ja reflektorite puhtust
*JAHUTUSSÜSTEEM- korras termostaat tagab jahutusvedeliku õige temperatuuri, kontrolli radiaatorit ja voolikuid, lekkiva süsteemiga ei teki korralikku ringvoolu, soojendus ebaühtlane
*ROOLIVÕIMENDI- kontrolli õlitaset ja lekkeid, ebakvaliteetsel õlil külmumisoht, halveneb juhitavus
*PIDURISÜSTEEM- rataste ebaühtlane pidurdus, tekitab ohtu juhitavus kaotada
*PÕRANDAMATID JA SALONGI VENTILAATOR- talvel tassitakse jalanõudega autosse lund, ära kasuta venti nool üles asendis, siis ei tule piisavalt sooja õhku põrandamattida kuivatamiseks, kui vent keerata nool üles asendisse kütab see klaasi alt rohkem kui ülevalt, klaasis tekivad pinged ja oht klaasi sisse pragu saada. Soojendus võiks olla suunatud alla poole, soe õhk tõuseb üles poole ikkagi.
*KLIIMASEADE- korras konditsioneer aitab vabaneda temp kõikumisest põhjustatud niiskusest klaasidel
*ABIKÄIVITUS JUHTMED (KROKODILLID)- hoia autos käivitusjuhtmeid, suurte külmadega võib neid vaja minna, autodel millel aku pagaasnikus, hoia juhtmeid salongis, pagaasniku luuki ei pruugi alati võtmega lahti saada (kipuvad vähesest võtme kasutamisest tingituna kinni jääma), kui juhtmed luku taga pole neist ju kasu
*NAHKISTMED- hoolda nahksisu! hästi hooldatud nahk on vähem külmakartlik ja ei muutu rabedaks
*REHVID JA REHVIRÕHK- õigesti valitud rehviga libedal juhitavus parem, valesti valitud rehvirõhk halvendab juhitavust
*SALONGIÕHUFILTER- ummistunud filtrist ei tule piisavalt värsket õhku läbi, klaasidele tekib udu.
*MOOTORIÕLI- talvel mootoris temp kõikumine väga suur (>100kraadi), oht et mootoriõlisse tekib niiskus.
*LUKUD- hoia lukud puhtad ja õlitatuna, et vältida nende kinni jäämist, ära unusta pöörata ka tähelepanu ka pagaasniku lukule, mõnedel mudelitel paikneb aku pagaasnikus
*JAHUTUSVEDELIK- peab olema piisava külmakindlusega ja õiges koguses, kui liiga vähe võivad tekkida süsteemis õhumullid (ülekuumenemise oht)
*KOJAMEHED- uute kojameeste parem puhastusvõime
*KLAASID- kriimulised ja kulunud klaasid halvendavad nähtavust
*KLAASIPESUVEDELIK- kontrolli külmakindlust ja et voolikud ja ühenduskohad ei lekiks
*EELSÜÜTEKÜÜNLAD- korras küünlad tagavad parema käivituse
*KLAASISOOJENDUS- korras soojendus hoiab klaasi jäävaba
*DIISELKÜTUSE FILTER- temp kõikumine tekitab filtris kondensvett, mis võib jäätuda ja takistada kütuse kättesaamist, vaheta vähemalt iga 15 000 km tagant
*UKSETIHENDID- määri silikoonõliga enne külmade tulekut ja talvel peale pesulas käiku
*AKU- külmadega raskendatud auto käivitus, tee koormustesti (või uus [korralik] aku)
*GENERAATORIRIHM- talvel palju elektrit nõudvaid lisasoojendusi, kontrolli rihma korrasolekut, et generaator saaks akut laadida
*ESILATERNAD- kontrolli valgusvihu õiget reguleeringut, laternate klaaside kriimulisust ja reflektorite puhtust
*JAHUTUSSÜSTEEM- korras termostaat tagab jahutusvedeliku õige temperatuuri, kontrolli radiaatorit ja voolikuid, lekkiva süsteemiga ei teki korralikku ringvoolu, soojendus ebaühtlane
*ROOLIVÕIMENDI- kontrolli õlitaset ja lekkeid, ebakvaliteetsel õlil külmumisoht, halveneb juhitavus
*PIDURISÜSTEEM- rataste ebaühtlane pidurdus, tekitab ohtu juhitavus kaotada
*PÕRANDAMATID JA SALONGI VENTILAATOR- talvel tassitakse jalanõudega autosse lund, ära kasuta venti nool üles asendis, siis ei tule piisavalt sooja õhku põrandamattida kuivatamiseks, kui vent keerata nool üles asendisse kütab see klaasi alt rohkem kui ülevalt, klaasis tekivad pinged ja oht klaasi sisse pragu saada. Soojendus võiks olla suunatud alla poole, soe õhk tõuseb üles poole ikkagi.
*KLIIMASEADE- korras konditsioneer aitab vabaneda temp kõikumisest põhjustatud niiskusest klaasidel
*ABIKÄIVITUS JUHTMED (KROKODILLID)- hoia autos käivitusjuhtmeid, suurte külmadega võib neid vaja minna, autodel millel aku pagaasnikus, hoia juhtmeid salongis, pagaasniku luuki ei pruugi alati võtmega lahti saada (kipuvad vähesest võtme kasutamisest tingituna kinni jääma), kui juhtmed luku taga pole neist ju kasu
*NAHKISTMED- hoolda nahksisu! hästi hooldatud nahk on vähem külmakartlik ja ei muutu rabedaks
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee