26-08-2010, 10:09 PM
Tervet seda teemat lugedes jääb mulje, et lgp MB foorumlased pole siiani aru saanud, mida tegelikult tähendab PAKS õli ja mida vedel õli.
Teooria on, muidugi, pisut komplitseeritum, aga jätke ükskord meelde lihtne kuldreegel, et:
1. 10W-30 on suht VEDEL õli.
2. 10W-40 on natuke paksem, kui 10W-30
3. 10w-60 on SIGAPAKS õli. (kui eelmistega võrrelda). Hoolimata sellest, et tegu on täissündiga.
Ehk siis õli tähistuses teine number näitab õli võimet säilitada ka 100 kraadise temperatuuri juures oma paksust. Mida suurem number, seda paremini säilitab.
Ehk siis 10W-30 läheb kuumalt suht vesiseks - voolab kulunud simmeri vahelt välja; paneb kulunud hüdrotõukuri klõbisema; laseb kepsusaale ja vända vahelt kiiremini jalga jne
... ja 10W-60 ei lähe kuumalt nii vedelaks ja on PAKS edasi. Ja teeb oma tööd ja kaitseb mootorit paremini.
Ja õlirõhku näitab kuumalt tühikäigul sellega rohkem.
Ja ka kulunud hüdrotõukur jääb sellega vait, kuigi mineraalse 10W-40ga tegi natuke häält.
jne.
Pole ju keeruline, või mis?
Ehk siis mida kallim õli, seda paksem on ta kuumas mootoris.
Teooria on, muidugi, pisut komplitseeritum, aga jätke ükskord meelde lihtne kuldreegel, et:
1. 10W-30 on suht VEDEL õli.
2. 10W-40 on natuke paksem, kui 10W-30
3. 10w-60 on SIGAPAKS õli. (kui eelmistega võrrelda). Hoolimata sellest, et tegu on täissündiga.
Ehk siis õli tähistuses teine number näitab õli võimet säilitada ka 100 kraadise temperatuuri juures oma paksust. Mida suurem number, seda paremini säilitab.
Ehk siis 10W-30 läheb kuumalt suht vesiseks - voolab kulunud simmeri vahelt välja; paneb kulunud hüdrotõukuri klõbisema; laseb kepsusaale ja vända vahelt kiiremini jalga jne
... ja 10W-60 ei lähe kuumalt nii vedelaks ja on PAKS edasi. Ja teeb oma tööd ja kaitseb mootorit paremini.
Ja õlirõhku näitab kuumalt tühikäigul sellega rohkem.
Ja ka kulunud hüdrotõukur jääb sellega vait, kuigi mineraalse 10W-40ga tegi natuke häält.
jne.
Pole ju keeruline, või mis?
Ehk siis mida kallim õli, seda paksem on ta kuumas mootoris.